Anamelona Skrevet 18. september 2009 Forfatter #1561 Del Skrevet 18. september 2009 Babymelona har vært en tur til legen idag. Hennes første utenom obligatorisk legekontroller. Det gjaldt forøvrig ikke denne syken som har plaget henne de siste dagene. Hun er mye bedre. Bare litt hosting og et par seige busemenn. Vi sjekket et utslett hun har hatt stort sett hele tiden, men det har blitt så mye verre i det siste. Det er øverst på brystet og under haka. Var på helsestasjonen på mandag og fikk tips om en krem som skulle være veldig bra, men også beskjed om å ringe lege om det ikke var bedring etter 3-5 dager. Så da dro vi.. Først sa han at dette kom av at babyer sikler masse, søler mat osv nedover brystet, og at dette kan være årsaken.. Men vi har vært VELDIG flinke å tørke vekk slikt før sikkel og mat kommer på hals eller klær, i perioden vi har smurt henne! (Denne uka) det har ikke hjulpet noe særlig. Han kom frem til at det sannsynligvis var atopisk eksem. (Hva atopisk er, det vet jeg neimen ikke helt. ) Pappamelona var sterkt plaget med eksem frem til han var 1 år. Deretter dabbet det av.. Så vi satser på at det går samme vei for jenta vår! Legen lyttet på hjerte og lunger, sjekket ører og hals på jenta mi mens han var igang. Og det var visst helt fint nå.. Så da er ikke surklingen jeg har hørt annet enn slim som kommer opp når hun hoster. Skummel lyd med surkling når hun puster altså... (Ja, jeg hører forskjell på hals-slim og lungesurkling, men iblant var det litt vanskelig å høre forskjell. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 18. september 2009 Forfatter #1562 Del Skrevet 18. september 2009 eeeeenda et innlegg. Når jeg alikevel var på legekontoret spurte jeg om resultatet på urinprøven jeg leverte for en uke siden. Historien er som følger (kortversjon) : Grunnet høye proteinverdier på slutten av svangerskapet - svangerskapsforgiftningen som førte til at fødselen ble satt igang - måtte jeg ta en ny urinprøve 6 uker etter fødsel. Den var fortsatt ikke på 0. Men 0,5 eller noe. :klø: Så da ville legen ha en prøve 3 mnd etter fødsel, og den var 0,2. Prøven idag var 0,1. Har legetime 15 oktober, så da skulle han visst snakke med meg om det. Lurer på hva som kommer til å skje jeg..... Forbanna svangerskapsforgiftning som ikke vil slippe taket da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 19. september 2009 Forfatter #1563 Del Skrevet 19. september 2009 hater sola. 30 grader i stua ijgen, og det er umulig å få ned temperaturen. Sånn har det vært frem og tilbake siden april. Blir bra når november kommer, da ser vi ikke sola før i mars igjen! Liker å bestemme temperaturen selv jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 20. september 2009 Forfatter #1564 Del Skrevet 20. september 2009 Lurer på om Babymelona har klikka jeg? :klø: Hun sov fra 1845 til 1930, da ble det full krig. Hyler som om det stod om livet - sånn helt ut av det blå. Vi måtte ut og trille litt etter håpløse bysseforsøk, da var hun stille og fin, så la jeg henne tilbake igjen, men da ble det full krig igjen. Tenkte å bare slite seg ut i 5-10 min.. men 15 minutter, og to turer ned for å stappe inn smukken senere, måtte jeg gi opp. Nå er hun i en stå-leke oppe hos meg. Sånn hun kan gå rundt og med forskjellige leker på. Hun får bare styre på til hun trøtner. :klø: Hva skal jeg gjøre? Positivt: Kanskje jeg får sove lenge imorgen da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 20. september 2009 #1565 Del Skrevet 20. september 2009 hater sola. 30 grader i stua ijgen, og det er umulig å få ned temperaturen. Sånn har det vært frem og tilbake siden april. Blir bra når november kommer, da ser vi ikke sola før i mars igjen! Liker å bestemme temperaturen selv jeg.. Sånn har vi det også, det er tropetemperaturer så lenge solen er her På sommeren er det rett og slett umulig å oppholde seg noen sted i leiligheten. Håper babymelona sover søtt nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 20. september 2009 Forfatter #1566 Del Skrevet 20. september 2009 Sånn har vi det også, det er tropetemperaturer så lenge solen er her På sommeren er det rett og slett umulig å oppholde seg noen sted i leiligheten. Håper babymelona sover søtt nå 2150 sovnet hun. 3 timer etter leggetid! :dåne: Klikker om hun står opp til "vanlig" tid imorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnvil Skrevet 21. september 2009 #1567 Del Skrevet 21. september 2009 ble det litt senere morgen da? Håper babymelona er i fin form, ikke noe gøy når unger er syke. Man kan liksom ikke spørre hvordan det går, om formen er bedre og sånt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 21. september 2009 #1568 Del Skrevet 21. september 2009 Detti ut av mine innlegg du! Inn med deg igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 21. september 2009 Forfatter #1569 Del Skrevet 21. september 2009 ble det litt senere morgen da? Håper babymelona er i fin form, ikke noe gøy når unger er syke. Man kan liksom ikke spørre hvordan det går, om formen er bedre og sånt... Opp kl 0715! rare jenta! Men jeg var våken uansett jeg. SOv hele natta gjennom, så jeg var uthvilt! Hun er jo ikke syk heller da, for hun gjorde det samme ikveld. Hun skrek, skrek, skrek og skrek, til slutt måtte jeg bare ned og løfte henne opp og bysse. Det hadde gått 20 min! Da kom det en liten rap, og alt var fryd og gammen. Helt stille der hun hang over skulderen min. Med EN gang hun traff madrassen hylte hun. :klø: Rareste.... Men 10 min senere var hun utkjørt. Sovnet kvart på 8 og har vært stille siden. Spørs om det ikke er tenner på gang?!?! Detti ut av mine innlegg du! Inn med deg igjen! Her er vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 24. september 2009 Forfatter #1570 Del Skrevet 24. september 2009 Det er så utrolig moro å se på laughing babies på youtube! :rødme: Får helt tårer i øynene jeg. De er så ufattelig herlige. Nesten så jeg får lyst å vekke veslejenta mi og kose med henne. Savner henne jeg nå. Imorgen skal vi prøve å finne på ting som kan få henne til å le. Jeg hadde en tørr brødskive her en dag, jeg tok Babymelona på armen, skiva i hånda og gikk ut på verandaen for å knekke små biter og gi de til hunden. (Vil ikke ha smuler inne) Hun knakk sammen av latter da hun hørte skiva brakk av, bit for bit, og da hunden knaste og tygde. Herlige jenta mi. Jeg lo meg jo skakk selv! Og når jeg river i papir, da ler hun. Vi må gjøre flere slike morsomme ting! det er så herlig med en liten baby på dette stadiet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 24. september 2009 #1571 Del Skrevet 24. september 2009 Babylatter er en av de flotteste lydene i verden :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 24. september 2009 Forfatter #1572 Del Skrevet 24. september 2009 Babylatter er en av de flotteste lydene i verden :rødme: Jaaaa. Tenker du har hørt litt fra dine små...tanteunger er det vel?? det er jo så moro!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 24. september 2009 #1573 Del Skrevet 24. september 2009 Jaaaa. Tenker du har hørt litt fra dine små...tanteunger er det vel?? det er jo så moro!! Det er nok riktig om det er Apekattene du sikter til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 24. september 2009 #1574 Del Skrevet 24. september 2009 Babylatter er herlig :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 25. september 2009 #1575 Del Skrevet 25. september 2009 Satser på en bedre natt inatt ja. Skal prøve meg med sånne greier foran øyne. Sånn med strikk rundt hodet - blir mørkt! Forstå det den som kan! En slik har jeg også .. Må bruke den på sommeren når jeg skal sove etter nattevaktene mine. da er det HELT lyst på soverommet vårt.. Har snakket om å få en lystett rullegardin i evigheter nå , men skjer jo ikke av seg selv har jeg funnet ut Det er så utrolig moro å se på laughing babies på youtube! :rødme: Får helt tårer i øynene jeg. De er så ufattelig herlige. Nesten så jeg får lyst å vekke veslejenta mi og kose med henne. Savner henne jeg nå. Imorgen skal vi prøve å finne på ting som kan få henne til å le. Jeg hadde en tørr brødskive her en dag, jeg tok Babymelona på armen, skiva i hånda og gikk ut på verandaen for å knekke små biter og gi de til hunden. (Vil ikke ha smuler inne) Hun knakk sammen av latter da hun hørte skiva brakk av, bit for bit, og da hunden knaste og tygde. Herlige jenta mi. Jeg lo meg jo skakk selv! Og når jeg river i papir, da ler hun. Vi må gjøre flere slike morsomme ting! det er så herlig med en liten baby på dette stadiet! :rødme: Så herlig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 25. september 2009 Forfatter #1576 Del Skrevet 25. september 2009 Det er nok riktig om det er Apekattene du sikter til Søte Apekatter... :rødme: Babylatter er herlig :rødme: En slik har jeg også .. Må bruke den på sommeren når jeg skal sove etter nattevaktene mine. da er det HELT lyst på soverommet vårt.. Har snakket om å få en lystett rullegardin i evigheter nå , men skjer jo ikke av seg selv har jeg funnet ut Har en sånn en på gutterommet til Pappamelona, så når vi er der på besøk er det svarte natta døgnet rundt. Man blir veldig lett døgnvill. jeg liker den ikke. Men han liker å sove i bekmørke rom. Jeg vil helst ha det sånn at jeg klarer å skimte omgivelsene, selv om jeg ikke er alene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 25. september 2009 Forfatter #1577 Del Skrevet 25. september 2009 Et lite fotballinnlegg(!) i bloggen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 29. september 2009 Forfatter #1578 Del Skrevet 29. september 2009 Fanken! Denne dagboka er så hjernedød om dagen! Det går mest i babysvømming, kontroller og dagens Babymelona-nyheter. Det er jo liksom ikke noe spennende! Kun for min egen del... Nei, her må hardt settes mot hardt. Nå må kraftigere lut til. Innen noen mnd skal dette bli en skikkelig prøverdagbok igjen! Må jo ha litt spenning i hverdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 30. september 2009 #1579 Del Skrevet 30. september 2009 Du er nå helt fantastisk da Anamelona Gleder meg vilt til å følge de nye prøveriene dine (om det er på en liten baby, eller og få med mannen på en liten en ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 30. september 2009 #1580 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Innen noen mnd skal dette bli en skikkelig prøverdagbok igjen! Må jo ha litt spenning i hverdagen! Håpar me kan bli prøvarar igjen samtidig då. Endret 30. september 2009 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå