Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Istad lå hun på et håndkle ved siden av en liten gutt på 6 mnd, og hun betraktet gutten så inderlig, nesten så jeg skulle trodd hun var forelsket. :fnise: Men.. :lur: ..den gang ei. Hun vre seg rundt, kastet armen mot ham, hogg tak i smukken og dro! :ler: Jeg rakk å hindre henne i overlagt ran, men teknikken; Priceless! Hun er lille trulta til mamma! :rødme:

Er de ikke herlige :rødme: Har hatt noen slike incidenter i barselgruppa og det er jo like moro hver gang :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Istad lå hun på et håndkle ved siden av en liten gutt på 6 mnd, og hun betraktet gutten så inderlig, nesten så jeg skulle trodd hun var forelsket. :fnise: Men.. :lur: ..den gang ei. Hun vre seg rundt, kastet armen mot ham, hogg tak i smukken og dro! :ler: Jeg rakk å hindre henne i overlagt ran, men teknikken; Priceless! Hun er lille trulta til mamma! :rødme:

:ler: :ler:

Så herlig !!

Natta :klemmer:

Skrevet (endret)
Er de ikke herlige :rødme: Har hatt noen slike incidenter i barselgruppa og det er jo like moro hver gang :)

Vi er ikke på sånn gruppe vi, så vi møter de andre babyene i svømmehallen. :fnise: De er jo bare herlige da..... :ler:

:ler: :ler:

Så herlig !!

Natta :klemmer:

:Nikke:

:klem:

-----------------

Idag har vi vært på akvariet og sett på fisker. Forøvrig der vi holdt bryllupsfesten. Har ikke vært der siden da.

Babymelona var helt fascinert av fiskene som svømte forbi, og lydene rundt omkring. Fikke kjenne på en sjøpølse også. Den var visst litt ekkel! :ler: Men hun fulgte fiskene med blikk og hode mens de svømte forbi henne. Utrolig vittig å se på henne! :fnise: Dypt oppslukt, og veldig nysgjerrig. Hun var jo såpass liten da vi var der sist, og jeg er litt usikker på om noen i det hele tatt tok henne med til fiskene da også. :klø: Tror ikke hun hadde vært interessert uansett jeg. Men idag var det bare moro.

Kjøpte en pingvin-kosebamse til henne også. Den er storfavoritt å tygge på nå. :roll:

Masse nye inntrykk på henne idag! :jepp:

Endret av Anamelona
Skrevet

Så kjekt når man kan se hvordan dem reagerer på forskjellige ting :)

Sjøpølse er vel ganske ekkel å ta på .. usj,.. hvis jeg husker riktig..

Gooo helg til deg Snuppa ;)

Skrevet (endret)
Så kjekt når man kan se hvordan dem reagerer på forskjellige ting :)

Sjøpølse er vel ganske ekkel å ta på .. usj,.. hvis jeg husker riktig..

Gooo helg til deg Snuppa ;)

Jepp. Rimelig slapp, kald og slimete ting. :eeeh: Men det var gøy å se hvordan hun tok til seg alle inntrykkene! :jepp:

En fortsatt god søndag til deg!

Endret av Anamelona
Skrevet

Litt irritert bare. Jeg gikk jo en runde uten p-ringen, og det var igrunn ganske deilig. Masse forandringer i kroppen, tydelig at jeg får en del bivirkninger. Jeg har bare ikke lagt merke til det siden kroppen har vært "ute av drift" før jeg begynte på den.

Vel, jeg satt inn en ny den dagen jeg skulle ha satt inn ny, sånn ca 4 uker etter jeg tok ut den siste. Jeg fikk mensen og snn, og den varte i 7 dager. Så fin. :hoppe: Så har det kommet variert masse og lite ca annenhver dag! :sur: det er så irriterende at jeg har ikke ord.

Hadde to blødningsfrie dager før babysvømming sist, og en time før vi skulle dra begynte jeg å styrtblø. Tenk om det hadde skjedd i bassenget da? :dåne: Nei vettu hva.. Jeg er så frustrert! :regler:

Jeg har bestemt meg for å finne frem de mensenregulerende medisinene jeg begynte på da jeg ble gravid med Babymelona.. Ingen flere p-ringer, ingen flere p-piller.. Ikke noe hormonelle tulletilskudd mer. Nå skal jeg f*** meg få orden på dette utysket!! :kjefte:

Lege om en mnd, og da skal jeg få dreisen på det!

Skrevet

Jeg vil ha graviditetsticker! :sjenert:

Men jeg har fått lov å være gravid neste jul da! :jepp: Om jeg kan ha termin 25 desember, sa han ingenting om. :lur: Hmmm.. Spørs om jeg ikke skal kjøre på f.o.m. Februar. Bursdagen til Babymelona kanskje? :klø: Så kan jeg (om det skulle klaffe fort) bringe gode nyheter på bursdagen til Pappamelona. :fnise: Håper igrunn jeg får litt prøverperioder jeg da. Fikk jo ikke det sist. Men ikke mer enn 4.. :ler: Blir lett utålmodig!

--------------------

Idag har vi søkt om barnehageplass til Babymelona også. Tenkte hun skulle starte et par dager før hun fyller ett år, dvs at hun begynner en uke før jeg skal i jobb igjen. Vil være hjemme de første dagene i tilfelle det skulle gå helt galt med alle inntrykkene. Hun er jo fortsatt ganske liten da. :sjenert: *hønemor* Hun og jeg skal i 60% barnehage/jobb, og det er passelig synes jeg. Jeg er jo av den oppfatning at man skal være mest mulig hjemme med barna. Spesielt de første årene. Så da blir det slik. Håper vi får raskt svar derfra. Vil inn på førstevalget! :danse:

--------------------

Vi har også bestemt oss for bryllupsreise! :danse: Det blir bare en liten en siden vi ikke kan reise skikkelig før om et år eller to, men vi skal ta Oslo - Kiel - Oslo en eller annen gang i høst. Da skal vi på badeland, restauranter, jeg skal på spa og vi skal være på en skikkelig lugar med sjøutsikt! :strix: Gjett om det blir deilig!

Det var fri bar der også, spørs om det ikke var derfor Pappamelona stemte for nettopp DEN lugaren. :ler: Vi får bare se når det blir. Jeg gleder meg hvertfall veldig.

Babymelona blir med, så er det noen som har lyst å bli med som nanny? :lur:

:fnise:

Nei, det blir bare deilig altså!

Skrevet

:skratte: Liten, uskikkelig tjuvradd du oppdrar Babymelona til å bli, eller? :ler:

Eg også. Trur eg. :sjenert:

Herlig med bryllupsreise. :strix: Det er ikkje kor ein drar, men korleis ein nyt dagane, som er viktig. :jepp:

Skrevet

Eg óg vil :Nikke:

Skrevet
:skratte: Liten, uskikkelig tjuvradd du oppdrar Babymelona til å bli, eller? :ler:

Eg også. Trur eg. :sjenert:

Herlig med bryllupsreise. :strix: Det er ikkje kor ein drar, men korleis ein nyt dagane, som er viktig. :jepp:

:plystre: Ikke tjuvradd! Selvstendig jente som står på krava! :ler:

Ja, du har nok helt rett i det! :Nikke: Det blir sikkert kjempedeilig uansett hvor langt avgårde vi reiser. Kunne godt tenke meg 3 uker cruise i Karibien jeg da, med tlhørende spa og dill og dall, men ikke med Babymelona nå som hun er så liten. Tror det er akkurat passe med økonomi og andre situasjoner. :jepp:

Skrevet
Eg óg vil :Nikke:

Men du og dreia skal få de først! :jepp: Dere skal være høygravide når jeg får min! :sjenert:

Skrevet
:plystre: Ikke tjuvradd! Selvstendig jente som står på krava! :ler:

Ja, du har nok helt rett i det! :Nikke: Det blir sikkert kjempedeilig uansett hvor langt avgårde vi reiser. Kunne godt tenke meg 3 uker cruise i Karibien jeg da, med tlhørende spa og dill og dall, men ikke med Babymelona nå som hun er så liten. Tror det er akkurat passe med økonomi og andre situasjoner. :jepp:

"Tåmeitå, tåmatå." :fnise:

:jepp: Eg hadde riktignok ikkje dratt på cruise uansett kor det var. Eg ville ikkje ha tilbrakt bryllupsreisa mi over porselenskåla. :spy:

Skrevet
"Tåmeitå, tåmatå." :fnise:

:jepp: Eg hadde riktignok ikkje dratt på cruise uansett kor det var. Eg ville ikkje ha tilbrakt bryllupsreisa mi over porselenskåla. :spy:

Hehe.. :fnise:

Jeg digger cruise.. Selv om jeg aldri har vært på et. :sjenert: Men digger konseptet. Verre med mannen som jobber på sjøen. Er vel kanskje ikke hans førstevalg. Sier han iallefall. Men jeg står på mitt, for det kan jo kanskje ikke sammenlignes da? Restauranter, spa, tax-free, badeland, kveldsunderholdning og (i karibien) fantastiske omgivelser! Og dette sammenligner han med å kjøre en båt opp og ned langs kysten, med buffet som eneste "luksus" :hakeslepp: Tullebukk!

Skrevet (endret)

Imorgen drar Pappamelona igjen, og jeg kjenner det er helt greit. Da kommer jeg inn i de vante rutinene mine igjen, og dagene flyr. :jepp:

Det er jo selvfølgelig deilig at han tar (skammelig mye) husarbeid, matlaging, fiksing og styring av alt når han er hjemme, men det er jo litt deilig å kun være oss jentene også. :Nikke:

MEN: Noe har skjedd med sovejenta mi. Inatt har han :roll: vært inne til henne hvertfall 10 ganger i går kveld, og 10 ganger inatt, fordi hun stresset, lå våken, pep og var småsur. Typisk. :sur: Jeg er litt syk, og vi våknet idag av slimhostelyder fra monitoren. Hun er snørrete og hoster. Syk for første gang! :( Men hun virker ikke sur eller noe nå da? :vetikke: Håper hun ikke har tenkt å lage slike netter igjen. Føler sterkt at vi er ferdige med de, for alltid!! Hun har brukt opp kvota si! Og hun kan ikke mene at hun skal starte med slikt nå dagen før han reiser?? Jeg er også syk her... :bond:

Endret av Anamelona
Skrevet

Drømmer om øyhopping i Karibien jeg :drømme: Finnes så mange fine plasser.

Kjedelig at dere begynner å bli syk nå som Pappamelona skal på jobb igjen :sur: Håper det går over fort.

:klemmer:

Skrevet
Drømmer om øyhopping i Karibien jeg :drømme: Finnes så mange fine plasser.

Kjedelig at dere begynner å bli syk nå som Pappamelona skal på jobb igjen :sur: Håper det går over fort.

:klemmer:

Jeg har foreslått det for han, men unnskyldningen hans er at Babymelona er for liten. :fnise: Kanskje er det håp i hengende snøre om noen år når vi skal på skikkelig bryllupsreise?? :lur:

Ja, jeg håper virkelig det går over for oss begge ganske snart. Han er jo også litt syk, men satser på han klarer å reise imorgen. :) Men Babymelona har ikke våknet enda. *bank i bordet* Bare gløttet litt rundt seg etter et skikkelig slimhostanfall, og sovnet igjen. :rødme: Dakar søte jenta mi...

Skrevet

Babymelona er litt bedre idag.. Tror jeg. var ganske ille inatt og idag tidlig, men dagen idag har vært helt fin. :) Pappamelona reistte på formiddagen, og babymelonas humør har igrunn vært upåklagelig. Ingen problem. Litt slimhoste, så jeg ringte helsesøster. Skulle visst ringe legen og få medisin om det skulle vare utover dagen og til imorgen. Håper vi slipper. :sjenert: Kjipt med medisiner...

Så; Natt til idag.. :sukk: Hun våknet 0130 og begynte å syte. Hun snørret, pustet dårlig, hostet, ynket seg og holdt det gående leeenge. Stakkar, hun klarte jo ikke å holde på smukken så tett som hun var. Så jeg måtte inn med nesesugeren og prøve å få ut litt snørr. Til liten nytte. :sur: Så gikk vi begge to inn og ut for å roe henne ned, minst 20 ganger.. 0330 var jeg frustrert og lei på alles vegne, marsjerte småsur opp for å lage en flaske melk, og da jeg kom ned hadde krapylet sovnet! :dåne: Jaja, jeg var selvfølgelig lys våken, og sovnet ikke før 0430. 0800 pep vekkerklokka til pappamelona. :sur: pep gjorde forøvrig babymelona også. Våken halve natta, men opp til vanlig tid.. :roll:

Det ble ikke babysvømming på oss idag nei. :fy_fy:

Tidlig kveld på meg idag ja! :Gjesp: Håper gulljenta sover godt inatt. Hatt ullsokker på i hele dag og knapt vært ute. da med lue og det hele! :fnise:

Skrevet

Huff. Ekkelt med syke barn. :sukk: Så vanskelig å vurdere hvor syke de egentlig er siden de ikke kan si ifra selv. Ofte blir de jo verre om natta også, når det er vanskeligere å få hjelp eller tak i lege.

Håper det går bedre i natt. Lykke til :klem:

Skrevet (endret)
Jeg digger cruise.. Selv om jeg aldri har vært på et. :sjenert:

Jeg har kjempeyst å dra på cruice.. Jeg har heller aldri vært...

Uff så kjedelig at babymelona har blitt så syk da :( det blir fort slitsomme netter når de små ikke får sove... Håper dere får en ordentlig god natt i natt da !

edit: den første setningen der ble litt morsom :ler: Men jeg lar den stå ., Har godt av å le litt ;)

Endret av ^^Sunny^^
Skrevet
Huff. Ekkelt med syke barn. :sukk: Så vanskelig å vurdere hvor syke de egentlig er siden de ikke kan si ifra selv. Ofte blir de jo verre om natta også, når det er vanskeligere å få hjelp eller tak i lege.

Håper det går bedre i natt. Lykke til :klem:

Sov natta gjennom! :nigo:

Hun er heldigvis ikke SÅ syk.. At vi akutt trenger lege, mener jeg! :)

Jeg har kjempeyst å dra på cruice.. Jeg har heller aldri vært...

Uff så kjedelig at babymelona har blitt så syk da :( det blir fort slitsomme netter når de små ikke får sove... Håper dere får en ordentlig god natt i natt da !

edit: den første setningen der ble litt morsom :ler: Men jeg lar den stå ., Har godt av å le litt ;)

Natt til idag var slitsom ja, fordi jeg absolutt ikke fikk sove! :sukk: Jeg er jo så husredd at jeg må ha på lys på rommet når jeg er alene. Og da sov(n)er jeg mye dårligere. Og er det nok med ett lys? neida.. Vegglampa OG taklampa må være på. Den ene kan jo gå midt på natta, må vite! Min største skrekk! :redd: Et PANG og så stummende mørke! :dåne: Hadde gått i koma jeg. Ikke klart å røre på meg for å slå på lyset engang. Og det er helt sant! :eeeh:

Satser på en bedre natt inatt ja. Skal prøve meg med sånne greier foran øyne. Sånn med strikk rundt hodet - blir mørkt! :jepp: Forstå det den som kan! :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...