dreia Skrevet 21. august 2009 #1481 Skrevet 21. august 2009 ..og neste lørdag skal vi (i mangel på sosiale sammenkomster) arrangere halvtårsbursdag! Kaker, muffins og brus! Må jo prøve noen av kjolene hun har fått..
^^Sunny^^ Skrevet 21. august 2009 #1482 Skrevet 21. august 2009 Det varierer vel kanskje. Har vel i noen tilfeller noe med kjønnet på babyen å gjøre også? :klø: Uansett har du litt å gå på. Du er tynn og fin! Det går virkelig fort altså...... Mindre enn en uke til babysvømming! ..og neste lørdag skal vi (i mangel på sosiale sammenkomster) arrangere halvtårsbursdag! Kaker, muffins og brus! Må jo prøve noen av kjolene hun har fått.. Jada, jeg er klar for å legge på meg jeg, men føler av en eller annen grunn at jeg ikke vil ha like lett for å få kiloene av igjen etterpå (denne gang).. Kanskje fordi jeg har rundet 30 år Får prøve å tenke litt over hva jeg putter i munnen Det blir morro med babysvømming !!!!
Tussi! Skrevet 21. august 2009 #1483 Skrevet 21. august 2009 ..og neste lørdag skal vi (i mangel på sosiale sammenkomster) arrangere halvtårsbursdag! Kaker, muffins og brus! Må jo prøve noen av kjolene hun har fått.. Så koselig da. Hyggelig og ordne litt sammenkomster i blant Også får lillejenta sjarmert litt også
Anamelona Skrevet 21. august 2009 Forfatter #1484 Skrevet 21. august 2009 Så koselig da. Hyggelig og ordne litt sammenkomster i blant Også får lillejenta sjarmert litt også Det er bare noen venner av meg, ei gravid og ei med baby, pluss to til, men det er koselig nok. Ser dem ikke så mye for tiden nå som jeg er i permisjon, og de er på jobb/skole etc.. Kanskje jeg skal slå på stortromma og finne Babymelona en skikkelig flott kjole også?? :klø: En annen god grunn: Kake!!
Anamelona Skrevet 21. august 2009 Forfatter #1485 Skrevet 21. august 2009 Jada, jeg er klar for å legge på meg jeg, men føler av en eller annen grunn at jeg ikke vil ha like lett for å få kiloene av igjen etterpå (denne gang).. Kanskje fordi jeg har rundet 30 år Får prøve å tenke litt over hva jeg putter i munnen Det blir morro med babysvømming !!!! Nei da.. Som gravid har man lov til å spise hva man vil. Godt over halvparten av de 30 kg jeg la på meg var jo vann. Ca 90 kg ved fødsel, og 63kg 6 uker senere. Det forsvant med en gang. Og jeg skal si jeg spiste som en hest!! ..det gjorde jeg etter fødsel også. Alt jeg IKKE kunne spise som gravid. Fenalår, mørpølse osv.. Jeg bøttet på med iskrem, kaker, brus... Det var stort sett dietten min. Vi hadde ikke tid til å lage mat. Kaker fikk vi da svigermor kom på besøk, is var lett å ta ut av boksen, brus var veldig godt til kjeksen jeg spiste hver gang jeg pumpet... 4 pakker First Price sjokolade cookies daglig.. Helt vanvittig hvor mye væske og energi man trenger til denne brystmelka...
Tussi! Skrevet 21. august 2009 #1486 Skrevet 21. august 2009 Det er bare noen venner av meg, ei gravid og ei med baby, pluss to til, men det er koselig nok. Ser dem ikke så mye for tiden nå som jeg er i permisjon, og de er på jobb/skole etc.. Kanskje jeg skal slå på stortromma og finne Babymelona en skikkelig flott kjole også?? :klø: En annen god grunn: Kake!! Kjole hørtes veldig lurt ut Og kake, namnam..
Gjest imli Skrevet 22. august 2009 #1487 Skrevet 22. august 2009 Koselig med liten fest da Amme-dietten din hørtes ganske lik ut som den jeg hadde i starten
Anamelona Skrevet 22. august 2009 Forfatter #1488 Skrevet 22. august 2009 Koselig med liten fest da Amme-dietten din hørtes ganske lik ut som den jeg hadde i starten ...og nå er det straks på tide med samme dietten igjen. Det går så himla fort.....
Anamelona Skrevet 22. august 2009 Forfatter #1489 Skrevet 22. august 2009 Hva er greia med å skrive på en pakke med panert kalkun med ost, at den skal steke ved 175 grader i 15 minutter, og så er dette feil?? Hør: Jeg stekte pommes frites samtidig, og de skulle ha 225, så jeg satte like gjerne på 200. Pleier å funke med det meste. paneringen så litt pjusk ut etter 10 min, så jeg valgte å la den stå i 10 min til mens jeg gjorde andre ting.. 10 min senere var altså pommes fritesen ferdig. den hadde jeg satt inn 20 min før.. Min panerte kalkun hadde nå stått 20 min ved 200 grader, mot krevde 15 minutter og 175 grader. Den tok den ut, og den hang som en slappfisk. Totalt rå inni også! Nei nå.. Men NÅ må den da være ferdig. Formålet med dette inbnlegget var å forbrenne litt tid mens jeg venter, og å få ut frustrasjon.. MIDDAG!
Tussi! Skrevet 22. august 2009 #1490 Skrevet 22. august 2009 Håper resten av lørdagskvelden blir bra i alle fall
Anamelona Skrevet 22. august 2009 Forfatter #1491 Skrevet 22. august 2009 Håper resten av lørdagskvelden blir bra i alle fall Maten var bra, med cola til også! Har laget meg en regel med at sjokolade og brus er kun lørdag. Brus har aldri vært så godt! Sjokoladen var best da jeg spiste den når jeg ville. :klø: Men det er like greit! Nå er det åndeutdrivelse på Fem.. Vet ikke hva jeg skal tro, men spennende er det! Bra Babymelona er her til å passe på meg inatt! For det er litt skummelt lell..
^^Sunny^^ Skrevet 23. august 2009 #1492 Skrevet 23. august 2009 Maten var bra, med cola til også! Har laget meg en regel med at sjokolade og brus er kun lørdag. Brus har aldri vært så godt! Sjokoladen var best da jeg spiste den når jeg ville. :klø: Men det er like greit! Nå er det åndeutdrivelse på Fem.. Vet ikke hva jeg skal tro, men spennende er det! Bra Babymelona er her til å passe på meg inatt! For det er litt skummelt lell.. Det så vi også på !! Så spennende da Skvatt litt jeg altså når døren plutselig spratt opp og greier ... usj... får frysninger av å tenke på det.. Ellers blir jeg jo bare godtesjuk av å lese her hos deg da
Anamelona Skrevet 23. august 2009 Forfatter #1493 Skrevet 23. august 2009 Det så vi også på !! Så spennende da Skvatt litt jeg altså når døren plutselig spratt opp og greier ... usj... får frysninger av å tenke på det.. Ellers blir jeg jo bare godtesjuk av å lese her hos deg da Godtesjuka kaster seg over den gravide!! Uff, den døra på Fem igår fikk meg til å ligge våken leeenga igår kveld. Hørte rare lyder i huset også. Jeg er ikke særlig overnaturlig troende av meg, men det gjør noe med meg allikevel. Dumme meg som så den helt alene! Men idag er det reprise på Unge mødre! Det gikk jeg glipp av sist...
Anamelona Skrevet 23. august 2009 Forfatter #1494 Skrevet 23. august 2009 Nei nå..nå er det nattatid. Blir vanvittig mye KG på meg på kveldene når Babymelona har lagt seg. Tiden går så fort da! satser på at tiden går fort imorgen også, slik at det raskt blir tirsdag. Da skal Babymelona og jeg gjøre oss til for Papapmelona og reise på flyplassen og hente han! :rødme: Natta folkens!
Tussi! Skrevet 23. august 2009 #1495 Skrevet 23. august 2009 Så herlig at Pappamelona kommer hjem. Har dere noen store planer for hjemmeukene hans nå da? Sove godt og være forberedt på melding Det er jo lov og drømme i alle fall
^^Sunny^^ Skrevet 24. august 2009 #1496 Skrevet 24. august 2009 Godtesjuka kaster seg over den gravide!! Uff, den døra på Fem igår fikk meg til å ligge våken leeenga igår kveld. Hørte rare lyder i huset også. Jeg er ikke særlig overnaturlig troende av meg, men det gjør noe med meg allikevel. Dumme meg som så den helt alene! Men idag er det reprise på Unge mødre! Det gikk jeg glipp av sist... Kanskj jeg også skal se det Alt med barn og fødsel er så kjekt å se på !!! Jeg tror på alt overnaturlig jeg
Anamelona Skrevet 24. august 2009 Forfatter #1497 Skrevet 24. august 2009 Så herlig at Pappamelona kommer hjem. Har dere noen store planer for hjemmeukene hans nå da? Sove godt og være forberedt på melding Det er jo lov og drømme i alle fall Alltid forberedt! Jeg er jo oppe et par ganger om natta uansett, og våkner mange ganger, så jeg leser ganske kjapt! Må vel ta meg en tur opp på dataen i så tilfelle! Vi har ingen store planer nei. Jeg håper veldig på en tur ned til svigers så vi kan fiske krabbe da! Kanskj jeg også skal se det Alt med barn og fødsel er så kjekt å se på !!! Jeg tror på alt overnaturlig jeg Lite fødsel for tiden, de fleste har ploppet ut.. Men det er flere barn og babyer. Eneste som gjør meg så provosert og sur, er at flere av disse unge mødrene røyket under svangerskapet, og damper videre i stua mens ungen ligger i vippestolen rett ved siden av.. Skulle vært en lov mot slikt. Jeg ser på det som en form for mishandling. Barna blir jo utsatt for en rekke giftstoffer, økt sjanse for å utvikle infeksjoner og astma, og for ikke å snakke om hvor ekkelt det lukter av innrøykte klær! Antirøyk?? Jeg??
^^Sunny^^ Skrevet 25. august 2009 #1498 Skrevet 25. august 2009 Lite fødsel for tiden, de fleste har ploppet ut.. Men det er flere barn og babyer. Eneste som gjør meg så provosert og sur, er at flere av disse unge mødrene røyket under svangerskapet, og damper videre i stua mens ungen ligger i vippestolen rett ved siden av.. Skulle vært en lov mot slikt. Jeg ser på det som en form for mishandling. Barna blir jo utsatt for en rekke giftstoffer, økt sjanse for å utvikle infeksjoner og astma, og for ikke å snakke om hvor ekkelt det lukter av innrøykte klær! Antirøyk?? Jeg?? Jeg fikk ikke sett det i går likevel , jaja.. kan være en av de episodene jeg har sett før , hvis det var reprise... Jeg er enig med deg, og det er ikke noe som er verre enn å se en dame som damper i vei med stor mage.. Men jeg mener det er litt forskjell på folk også. Det er dem som rett og slett gir en blanke - Og det er dem som prøver hardt for å klare å slutte.. Jeg har 2 søsken og vår mor røykte når hun gikk med oss. Og jeg vet at vi ikke ble mishandlet på noen måte! Hun var verdens beste mor
Anamelona Skrevet 25. august 2009 Forfatter #1499 Skrevet 25. august 2009 Jeg fikk ikke sett det i går likevel , jaja.. kan være en av de episodene jeg har sett før , hvis det var reprise... Jeg er enig med deg, og det er ikke noe som er verre enn å se en dame som damper i vei med stor mage.. Men jeg mener det er litt forskjell på folk også. Det er dem som rett og slett gir en blanke - Og det er dem som prøver hardt for å klare å slutte.. Jeg har 2 søsken og vår mor røykte når hun gikk med oss. Og jeg vet at vi ikke ble mishandlet på noen måte! Hun var verdens beste mor Ja, mine foreldre og besteforeldre røyker også, den dag idag, jeg tror ikke min mor røyket under svangerskapet, for hun spydde i 9 mnd stakkar! Med alle tre... Når det er sagt så er det forskjell på da og nå. Det er såpass opplyst om hvor helseskadelig dette er og hva slags skader barna kan utvikle. Det var ikke lagt så stor vekt på dette tidligere. Så de er på en måte unnskyldt. da kan de tpå en måte ikke kalles mishandling, som jeg kalte det. Det har du rett i! De som idag går gravide rundt og røyker fordi de ikke gidder å slutte, røyker inne rundt barna, røyker i bilen med barna, det er de jeg mener skulle hatt en smekk. Så mye fokus som det er på dette. Muligens provoserer fokuset nok til at de driter i det for å opponere, men jeg synes ikke at folks trass og egoisme burde gå utover barnas ve og vel.
^^Sunny^^ Skrevet 25. august 2009 #1500 Skrevet 25. august 2009 Ja, mine foreldre og besteforeldre røyker også, den dag idag, jeg tror ikke min mor røyket under svangerskapet, for hun spydde i 9 mnd stakkar! Med alle tre... Når det er sagt så er det forskjell på da og nå. Det er såpass opplyst om hvor helseskadelig dette er og hva slags skader barna kan utvikle. Det var ikke lagt så stor vekt på dette tidligere. Så de er på en måte unnskyldt. da kan de tpå en måte ikke kalles mishandling, som jeg kalte det. Det har du rett i! De som idag går gravide rundt og røyker fordi de ikke gidder å slutte, røyker inne rundt barna, røyker i bilen med barna, det er de jeg mener skulle hatt en smekk. Så mye fokus som det er på dette. Muligens provoserer fokuset nok til at de driter i det for å opponere, men jeg synes ikke at folks trass og egoisme burde gå utover barnas ve og vel. Det er jeg enig i Når skal dere hente Pappamelona da ??? Det blir nok koselig i Melon-huset i dag -
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå