Gjest imli Skrevet 13. august 2009 #1441 Skrevet 13. august 2009 Hehe, her sover også ungen uten dyne, men han er veldig varm av seg da, og her er det ganske varmt for tida. Han ligger i grunnen bare der uten dyne han... Gjorde det i vinter også, men da hadde vi det varmt på soverommet da.
Anamelona Skrevet 13. august 2009 Forfatter #1442 Skrevet 13. august 2009 Hehe, her sover også ungen uten dyne, men han er veldig varm av seg da, og her er det ganske varmt for tida. Han ligger i grunnen bare der uten dyne han... Gjorde det i vinter også, men da hadde vi det varmt på soverommet da. Så det er ikke bare Babymelona som er sær altså.. Godt å høre at hun har likesinnede.
^^Sunny^^ Skrevet 13. august 2009 #1443 Skrevet 13. august 2009 Litt av en greie da.. En høygravid melon som kommer løpende etter deg med en stiftemaskin, var vel det som ble sagt! Men men.. Jeg er ikke SÅ gærn da.. Du har jo sett på bryllupsbildene at jeg ikke ser ut som en melon! Håper jeg! :klø: :ler: Du ser på ingen måte ut som en Melon Anamelona Du var nyyydelig på bildene Håpløse Babymelona. Jenta nekter å sove med dyne. Dette har pågått i flere mnd. Den ligger toppen 30 sekunder, vanligvis 5-10 sekunder, før hun begynner å sparke vilt rundt seg for å få den vekk! Dette er faktisk uavhengig av om hun er våken eller sover. Inntil nå har det vært helt greit for meg, for det har vært nokså varmt i været, og da også en behagelig temperatur på soverommet. Siden hun ligger på en sammenpakket dyne oppå madrassen pluss en heldekkende pysj, så har jeg bare latt det fare. Dvs; Jeg har gitt opp å dra opp dyna gang på gang! Det nytter jo ikke. Jeg bare vekker henne uansett... det har jo vært lunt og godt nedi "reiret" hennes. Nå derimot, er det kjølige dager, regn og ingen sol som har varmet opp rommet. Det er 15 grader der, og jeg fikk jo gåsehud bare av å gå inn der med kortermet topp. Så inatt sover min kjære datter med pysj, og varm utedress! Ikke noe moral i min lille historie, jeg måtte bare fortelle om mine merkelige påfunn. Men what to do?? Hun var ganske kald da jeg plukket henne opp idag tidlig! Tar for øvrig imot tips hvis noen andre har vært borti samme greia... Det er vel et vanlig fenomen.. Vela sparket av seg hele tiden hun. Gjør det kanskje enda :klø: Men nå er hun jo så stor at hun våkner og pakker seg selv inn om hun blir kald... Men.. kanskje du kan kjøpe en god og varm flanell-pysj , eller .. Vesla brukte en fleece-kosedress .. Det bør vel være varmt nok om du har en body under :klø: Får ikke håpe du har pakket henne inn i en tjukk bobledress som man bruker ute i snøen
Anamelona Skrevet 14. august 2009 Forfatter #1444 Skrevet 14. august 2009 Det er vel et vanlig fenomen.. Vela sparket av seg hele tiden hun. Gjør det kanskje enda :klø: Men nå er hun jo så stor at hun våkner og pakker seg selv inn om hun blir kald... Men.. kanskje du kan kjøpe en god og varm flanell-pysj , eller .. Vesla brukte en fleece-kosedress .. Det bør vel være varmt nok om du har en body under :klø: Får ikke håpe du har pakket henne inn i en tjukk bobledress som man bruker ute i snøen Takk for tipset. Skal gå til innkjøp den dag idag! Jeg pakket henne ikke inn i bobledress, men en ganske tjukk fleece-greie. Måtte jo jevnlig inn og sjekke henne. Da jeg la meg kl 2230 var hun svett i nakken, så det var vel i overkant. Hun har jo hette på dressen! Jeg dro ned glidelåsen og pakket vekk hetta, slik at hun var dekket fra midjen og ned med dress. Overkroppen lå bare på undersiden av dressen. Det var vist perfekt. men litt klønete da... Skal finne en god pysj idag.
^^Sunny^^ Skrevet 14. august 2009 #1445 Skrevet 14. august 2009 (endret) Takk for tipset. Skal gå til innkjøp den dag idag! Jeg pakket henne ikke inn i bobledress, men en ganske tjukk fleece-greie. Måtte jo jevnlig inn og sjekke henne. Da jeg la meg kl 2230 var hun svett i nakken, så det var vel i overkant. Hun har jo hette på dressen! Jeg dro ned glidelåsen og pakket vekk hetta, slik at hun var dekket fra midjen og ned med dress. Overkroppen lå bare på undersiden av dressen. Det var vist perfekt. men litt klønete da... Skal finne en god pysj idag. Du finner nok ut av det Sover hun hele natten eller ? Endret 14. august 2009 av ^^Sunny^^
Anamelona Skrevet 14. august 2009 Forfatter #1446 Skrevet 14. august 2009 Du finner nok ut av det Sover hun hele natten eller ? Kveldsmat serveres kl 1900. Hun legger seg 1915. 1900 om hun er veldig trøtt. Hun begynner å grynte en gang i løpet av natten. Mellom 00 og 04 en eller annen gang. Da vil hun ha en flaske. Har lært nå, og tar med vannkoker, mme og flaske ned. Lages på 2 minutter. Dytter inn flaska, 10 minutter senere er den tom, og hun sover søtt til 08-0830. Egentlig veldig greit.
^^Sunny^^ Skrevet 15. august 2009 #1447 Skrevet 15. august 2009 Kveldsmat serveres kl 1900. Hun legger seg 1915. 1900 om hun er veldig trøtt. Hun begynner å grynte en gang i løpet av natten. Mellom 00 og 04 en eller annen gang. Da vil hun ha en flaske. Har lært nå, og tar med vannkoker, mme og flaske ned. Lages på 2 minutter. Dytter inn flaska, 10 minutter senere er den tom, og hun sover søtt til 08-0830. Egentlig veldig greit. Det høres veldig greit ut
Anamelona Skrevet 15. august 2009 Forfatter #1448 Skrevet 15. august 2009 Det høres veldig greit ut Hun gjør opp for seg med tanke på de første tre mnd! Spetakkel!!! :dåne: Så nå er hun superflink!
^^Sunny^^ Skrevet 15. august 2009 #1449 Skrevet 15. august 2009 Hun gjør opp for seg med tanke på de første tre mnd! Spetakkel!!! :dåne: Så nå er hun superflink! Slik hadde jeg det også de 3 første mnd... Gikk rundt som en zoombie til slutt :dåne: bysse, bysse, bysse, bysse, bysse... *sukk* bysse bysse bysse bysse *sukk* litt pupp ? neida, bysse bysse bysse , snu og gå andre veien .. bysse, bysse bysse *sukk* "Vær så snill å sove litt da" bysse bysse bysse, vondt i magen? bæsj i bleien ? bysse bysse *sukk* ; ja, noe i den duren...
Anamelona Skrevet 15. august 2009 Forfatter #1450 Skrevet 15. august 2009 Slik hadde jeg det også de 3 første mnd... Gikk rundt som en zoombie til slutt :dåne: bysse, bysse, bysse, bysse, bysse... *sukk* bysse bysse bysse bysse *sukk* litt pupp ? neida, bysse bysse bysse , snu og gå andre veien .. bysse, bysse bysse *sukk* "Vær så snill å sove litt da" bysse bysse bysse, vondt i magen? bæsj i bleien ? bysse bysse *sukk* ; ja, noe i den duren... ..indeed! Bare at han var den som måtte gå frem og tilbake om natta! Pupp gjaldt ikke, så han måtte flaske om natta også! Greia var at jeg skulle få sove om natta og ta henne tidlig, og han skulle få sove frempå om morgenen. Fungerte veldig bra. Dessuten reiste jo han på sjøen etter 6 uker. Heldiggrisen. (Tror han likte det litt mer enn han savnet oss første gangen etter hun ble født! Hehe..) Han har iallefall sagt at han savner å holde henne, mate henne, kose med henne, prate med henne osv nå. Det var visst ganske mye verre å være borte denne gangen. Hun har jo fått så mye personlighet og viser tydelig hva hun vil og ikke vil. Det gjør noe med han det å få respons i form av smil, latter og slag i ansiktet(!) istedenfor å bare drasse på en unge som griner uten å gjøre noe spesielt mer enn akkurat det...
dreia Skrevet 15. august 2009 #1451 Skrevet 15. august 2009 (endret) Eg såg nettopp at du hadde oppdatert på IKM august-lista, og var sikker på at du hadde testa positivt! :dåne: "Heldigvis" skremte du meg berre... (Du skal vel ikkje begynna prøvinga igjen før meg, vel? ) Endret 15. august 2009 av dreia
Anamelona Skrevet 16. august 2009 Forfatter #1452 Skrevet 16. august 2009 Eg såg nettopp at du hadde oppdatert på IKM august-lista, og var sikker på at du hadde testa positivt! :dåne: "Heldigvis" skremte du meg berre... (Du skal vel ikkje begynna prøvinga igjen før meg, vel? ) Neida, hvis vi følger Pappamelonas valg, så blir det nok enda noen mnd til.. Utpå nyåret kanskje. Håper ikke det da.. Jeg skal nok få han tilbake på sporet og være avslappede prøvere snart.
Anamelona Skrevet 16. august 2009 Forfatter #1453 Skrevet 16. august 2009 Har skiftet dagbok-tittel.. På tide kanskje? Siden Babymelona fyller 0,5 imorgen?
Anamelona Skrevet 16. august 2009 Forfatter #1454 Skrevet 16. august 2009 Babymelona er så morsom. Vi kan leke, herje, spise, kose eller bare prate. Alt mens tv'n går i bakgrunnen. Bryr seg lite om det.. MEN; når Jackson 5-reklamen kommer, avbryter hun alt hun driver med og kaster blikket mot tv'n. Selv om hun sitter motsatt vei. Da kaster hun hele overkroppen rundt og hodet bakover. Men det er iallefall ufattelig komisk! Jenta mi... :rødme:
Tussi! Skrevet 16. august 2009 #1456 Skrevet 16. august 2009 (endret) Hva skjer imorgen?? ? Endret 16. august 2009 av Tussi!
Anamelona Skrevet 16. august 2009 Forfatter #1457 Skrevet 16. august 2009 (endret) ? Hint; Ticker... (..og så må man ikke glemme at Cæsar begynner også! ) Endret 16. august 2009 av Anamelona
Tussi! Skrevet 16. august 2009 #1458 Skrevet 16. august 2009 Hint; Ticker... (..og så må man ikke glemme at Cæsar begynner også! ) Oioioi, allerede. Er jo ikke så lenge siden hun kom til verden. Cæsar? Trodde ikke det begynte før 24. jeg?
^^Sunny^^ Skrevet 16. august 2009 #1459 Skrevet 16. august 2009 Hva skjer imorgen?? Hint; Ticker... :hoppe: oioi, så gøy !!!!!
Anamelona Skrevet 17. august 2009 Forfatter #1460 Skrevet 17. august 2009 Oioioi, allerede. Er jo ikke så lenge siden hun kom til verden. Cæsar? Trodde ikke det begynte før 24. jeg? Tida går vanvittig fort! 6 mnd idag!! De sa det på fredag etter jeg hadde sett dette danske ambulanse-greiene som går halv 8 iallefall. :klø: Selv om jeg hadde sjekket på tekst-tv at det ikke var Cæsar denne uka ja. Håper de har rett de som prater! :hoppe: oioi, så gøy !!!!! Jaaaaa!! Veslejenta mi er et halvt år gammel idag!! :strix: --------------------- Here we go again.. Sippe..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå