Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!


Anamelona

Anbefalte innlegg

Ja spennende er det.. ;) Jeg har iallefall måttet si fra meg juni-barn. :fnise:

Men jeg håper virkelig det blir tidlig juli. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg blir nok litt :sjokkert: om det blir august-barn. ;)

Det var nok enda en ulv-ulv-rapport fra meg. Men en eller annen dag må det vel skje noe. Kanskje er dette forvarsel på at noe skjer de nærmeste dagene, eller kanskje er det bare kroppen som bare sier fra at det begynner å bli nok. Hvem vet? :)

Utnytter sol og god temperatur til å få unna klesvask og diverse iallefall. :nigo: Fått handlet inn stellematte idag også. Babymelona sin har løsnet i endene og hun ligger og plukker skumgummi når vi steller. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Det er lov! :) Magen er gøy den. På legekontrollen igår kom legen med målebånd, men så sa han at kulen var så svær at det var ingen vits igrunn. Så han målte ikke. :ler:

38+4 idag. Har aldri vært gravid så lenge før jeg. Fødte 38+3 sist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det noe når som helst :duskedame:

:ler: litt av legen som ikke målte magen likevel. Det begynner kanskje å bli på tide å finne veien ut til resten av familien nå, minstemelona? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venter fortsatt her.. :sjenert:

Men Babymelona har funnet ut at det er bæsjetid i 5-6tida på morgenen. :kjefte: Dvs at dyna hun ligger på, sengetrekk, sengekant, pysj, strømpebukse OG jenta må vaskes hver morgen. :roll: Mye styr, og sår rumpe. Resultat: Sur jente når det stelles. :(

Men sånn ellers idag har vi prøvd det nye bassenget vi har kjøpt. Ca 160x120cm. 50cm høyt kanskje.. Fylte opp med kaldlunkent vann, dro på Vesla badebleie og ''våtdrakt'' og kastet henne oppi. Hun vasset rundt og rundt og storkoste seg med noen strandleker. :) Plasket og sprutet. :ler: var kun oppreist, satte seg aldri ned, men hun vannet seg selv med bøtta. Hehe.. Det var nesten 30 grader og vindstille i hagen, så det var deilig. Veldig deilig. Jeg vasset jeg også. :) Senere på dagen dro vi til et vann og matet måker og ender. Dét var stas det. Selv om hun spiste opp alt brødet hun skulle kaste. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med vannplasking og godvær, og så spennende det er her om dagen... :hoppe:

Ønsker alle melonene en god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig dag hos melonfamilien :hjerte: , bortsett fra morgen bæsjen da ;)

God helg til dere :klemmer:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt herlig når det er såpass varmt og fint i været ja. :nigo: Vi gjentar gårsdagens badesuksess idag! :jepp: Hun skal bare få luren sin først...

Slapp unna med en liten bæsjebleie idag. Heldigvis. Så det var bare å skifte. Ikke vaske ned rommet. :fnise:

Håper den nattbæsj-fasen snart er over. Ikke bra for rumpa hennes. Og skikkelig klønete om vi trenger barnevakt snart, på morgenen... Stakkar barnevakt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det må da barnevakten tåle :ler: Jeg husker veldig godt da søsteren min ble født, jeg var 12 år, og telefonen ringte i stuen. Ingen svarte, så da måtte jeg løpe ned to etasjer for å ta telefonen. Der nede gikk broren min på 2,5 rundt helt alene med den bæsjebleien. Og det var jo selvfølgeig jeg som måtte skifte på han. Rart hva man husker altså! Og det var forresten pappa som ringte for å si at vi hadde fått en søster den natten :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Sånt som skjer... 12åringer klarer slikt om de bare må. ;)

Bassenget var storveis idag også det. Hun fikk vasse litt med vanlig body og bleie mens Pappamelona tømte ut vannet, og vips, så satte hun seg ned. :ler: Det er den største og tyngste bleia jeg noen gang har sett. Pappamelona skiftet og nå går hun kun i bleie og t-skjorte. Varmt!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matvraket vårt. :roll: Hun kastet innpå en porsjon fiskeboller, poteter, gulrøtter og saus som var en fullvoksen mann verdig. Måtte bare stoppe henne til slutt. :ler: Og til kvelds idag ble hun rasende da jeg disket opp med vanlig grøt! Nei, her skulle hun ha middagsrester!! Så da ble det middag til kvelds også, pluss en kvart skive brød for magens skyld. ;)

Igår var første dagen helt uten grøt. Hun pleier å få det til frokost og kvelds, men vi har gjort nye forsøk med brød, og denne gangen var det suksess. Gjaldt bare å ikke skive opp brødet, men brekke av et stykke som hun kunne plukke biter av. Pålegg er hun ikke interessert i. :roll: Men vi avslutter slike kjedelige måltider med en eplebåt, paprikabit etc. Godt og sunt. :)

Dette har hjulpet litt på bæsjeproblemet også. Konsistensen blir såpass at den holder seg i bleia, og GODT er det. :jepp:

Hadde tidenes hodepine inatt, var kvalm og overopphetet. Rommet holdt sikker over 25 grader og jeg fikk ikke puste. Huff. La meg på gjesterommet som ikke får sol, og som er litt kjøligere, men hodet holdt meg våken fra 2-6. :( Mine kjære dro på bytur mens jeg fikk sove et par timer i formiddag. :nigo: Det hjalp!

Ellers er det fortsatt mye modning på gang. Masse kynnere og litt smerter. *utålmodig* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah.. En god natts søvn. :) 13 timer uten en lyd fra Vesla, og jeg har hatt kun én tissepause. ;)

Kveldsgrøten må tilbake på menyen, for hun våkner flere ganger om natta når den har blitt erstattet av andre ting. :roll: Kjørte på med grøt igår kveld, og forskjellen var stor! Herlig. :nigo:

Til frokost kastet hun innpå halvannen brødskive, en eplebåt, en agurkskive og så tagg hun litt mat fra meg. Middagsrester fra igår. (Pasta med hvit saus og pølsebiter) Hun er ikke snau. :fnise:

Kjente noen murringer i ryggen igår kveld, men etter en halvtime ga de seg. :kjefte: Jeg har lenge sagt at min offisielle termin er feil. Man blir ikke gravid 5 dager etter... ;) Så jeg er 40 uker idag. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det virkelig ikke lenge igjen før du er 2 barns mamma, så utrolig spennende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går unna ja. :nigo:

Jeg går bare rundt og gleder meg til det skal sette igang.. Men det spørs om jeg ikke angrer meg litt når riene river i kroppen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det spørs det ja. :fnise: Men skjønner jo godt hvorfor du gleder deg til at det skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er jeg tung, utslitt, nærmest hjelpesløs, trøtt og har særdeles kort lunte. Blir vel ikke særlig lenger lunte når mangel på søvn og frustrerte situasjoner kommer, men jeg blir iallefall ikke så tung og slapp i kroppen. Magen er så diger at gravid-klærne er for små. Har én eneste topp som er lang nok, og må bruke daffe-bukse. Spesielt lekkert er det jo ikke.. Skulle hatt meg en one-piece. Hadde det ikke vært for at de er beyond latterlig stygge! :ler:

Så en liten familie på tre da vi besøkte et lekeland for 2 uker siden. Mor i knallrosa utgave, far i svart-hvit banditt-utgave og lillegutt på 8-10mnd i blå onepiece.. Visste ikke om jeg skulle le eller gråte.. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en liten familie på tre da vi besøkte et lekeland for 2 uker siden. Mor i knallrosa utgave, far i svart-hvit banditt-utgave og lillegutt på 8-10mnd i blå onepiece.. Visste ikke om jeg skulle le eller gråte.. :bond:

:skratte: Synes de er latterlige på alle andre enn små barn jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja.. De er sikkert behagelige å ha på, for all del, men man ser da ut som en gigantisk seigmann i den :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...