Gjest Brokkeline Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Jeg har siden januar hatt en "dulp"/"klump"/"kul" som popper ut rett ovenfor (ikke i selve lysken) venstre lyske innimellom. Det varierer hvor stor kulen er når den popper fram, men til tider er den 3 cm i diameter. Jeg kjenner "rumlebevegelser" i den når jeg tar på den (tarmaktivitet??). Når den står ut som verst dytter jeg den på plass (reponerer??) og da forsvinner den en periode. Er dette brokk?? Og må det gjøres no med dette så lenge det er så lett å reponere/dytte på plass på egenhånd?? Har ingen plager utenom dette.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Uten at jeg har noe greie på det høres det ut som det kan være brokk. Jeg ville tatt en tur til lege - selv om det er lett å dytte på plass kan det være lurt å undersøke omfang og årsak vil jeg tro, og få en profesjonell vurdering av operasjonsbehov.
Lyra Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Har ikke noe greie på det jeg heller, men syns det hørtes ut som om det kan være brokk ja. Du burde hvertfall gå til lege og sjekke det, for er det brokk kan det bli smertefullt senere selv om det ikke er det nå....
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Gå til lege Sannsynligvis er det brokk, og sannsynligvis er du så ung at de vil operere så tidlig som mulig, mens brokken enda er liten, for å minske risken for at du får plager av den senere.
Gjest Gjest_Jente21_* Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg hadde en slik en i mange år på høyre side av lysken, øverst i underlivet. For en stund siden, da jeg var rundt 20 ble den borte av seg selv. Spurte en lege om hva det kunne være en gang. Hun skulle sjekke om det var brokk, men da var den selvfølgelig ikke ute. Jeg kunne alltid trykke inn min, selv om noen ganger var det så lenge siden jeg hadde trykket inn at den var hardere enn vanlig, men den gav etter til slutt alikevel. Men som sagt, min forsvant av seg selv. Men er det plagsomt og du er bekymret ville jeg nok råde deg til å ta en tur til legen. Ikke sikkert du trenger å operere heller. Lykke til!
Essie_ Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Det høres ut som brokk, ja. Ta deg en tur til legen, du.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå