Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Du kan spise havregrøt i fase 2, så vet du det.

Tilbake til fase 1.... Alt av kjøtt er drit-dyrt i Norge, og nå i det siste har det blitt enda dyrere. Synes du skal ta deg en tur til Charlottenberg å kjøpe karbonadedeig, svinefilet og billig biff i bøtter og spann. Har du det i fryseren så kan du få et hav av herlige SB oppskrifter av meg. Som tidligere nevnt så er jo fisk foholdsvis billig da. Husker du de oppskriftene jeg nevnte for deg eller? Da er det gøy å spise fisk :jepp:

Hei "gurken" :)

Ja alt av kjøtt er dritdyrt - rett og slett. Har skumle planer om en Charlottenberg-tur for å bunkre opp. Og oppskrifter vet du jeg vil ha i massevis!

Fisk er rimelig og jeg er veldig glad i det. Spiser gjerne ovnsbakt fisk (prøvde den jeg fikk av deg og den var skikkelig god). Laks er jeg særlig glad i og de pakkene med fire fileter er jo ganske rimelige.

Forøvrig laget jeg meg falafel i går, men stekte den bare i panne og ovn - altså frityrstekte ikke for å spare inn på fettet. Godt og billig mat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Proteinpulver er billig i lengden, selv om boksen ofte koster litt. Ellers holder jeg en knapp på Mager Kesam.

Skrevet (endret)

Jeg er fattig selv, må ofte ty til proteinbarer og proteinpulver som mellommåltid for å få i meg nok proteiner. Førstnevnte er muligens litt dyrt i forhold til hvor mye "mat" man får, men proteinpulver er nok ganske billig per shake (uten at jeg har gjort matten).

Litt varierende carb-innhold i proteinbarer og -pulver, vet ikke helt hva du har "lov til" på south beach.

Endret av Arwen
Skrevet (endret)

Jeg synes reker er veldig greit (og godt) - og så fyller jeg opp med bacon, svinefilet etc. - og ikke minst kjøttpålegg når jeg er i Sverige.

Skinke og osteruller med stekte gr.saker er godt.

Endret av Arwen
Skrevet (endret)

Jeg spiser en del flintstek. Vet ikke om du finner billigere kjøtt. Godt er det også!

Endret av Arwen
Skrevet

First Price sitt bacon er både godt og billig!

Skrevet (endret)

jeg spurte om kilder til billige proteiner som jeg kanskje ikke vet om fra før..... Tunfisk og egg kjente jeg til og kjøtt er ikke veldig billig (annet enn i Sverige).

Eximus: Veldig godt poeng - flintstek er stasmat og utrolig billig.

Gjest: Jeg har den proteintilgangen jeg trenger på sexfronten - ellers takk :fnise:

Skanky: Proteinpulver er greit påfyll etter trening osv, men jeg syns jeg blir fortere sulten igjen når jeg ikke kan tygge maten.

Agurk: Takk for oppskrifter :jepp:

Endret av Arwen
Skrevet (endret)

Søker man på nett finner man mye om proteinkilder - mye kylling nevnt derogså da men ...... :gjeiper:

http://bolledeig.blogspot.com/2008/04/sunn...teinkilder.html

En som påstår proteinpulver er billigst

http://www.myorevolution.net/forums/archiv....php/t-624.html

En lang tråd med div. proteinkilder

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=235153

Sopp står nevnt - dette kan du jo plukke gartis i skogen

Fant en interssant artikkel om hva man bør spise som jeg legger ved som en liten bonus

http://216.239.59.104/search?q=cache:6iA_g...cd=73&gl=no

Vil tro det er gode tips å få i diverse forum for kroppsbyggere o.l. som har mye fokus på proteiner. I tillegg til olympiatoppen o.l. for kosthold som er bra når man trener

Endret av Arwen
Gjest Gjest_Tinka_*
Skrevet

Jeg har nettopp lest at protein-hysteriet er helt på trynet, både unødvendig og skadelig.

Leste at kroppen,ideelt sett, bør ha ett inntak av 2,5 - MAX 10 % av kalori-inntaket i form av proteiner. ( Til sammenlikning så ligger morsmelk på 5 %, noe vi mennesker får i den perioden av livet hvor vi vokser mest!)

Overdrevet inntak av proteiner gjør for det første at kloakkene våre er stappfulle av proteiner, ( altså den forsvinner ut med bæsjen) OG noe som faktisk er det mest skremmende, at for mye proteiner forårsaker benskjørhet! Årsaken til dette er at proteiner "kaster ut" kalsium fra kroppen. Faktisk mer går ut enn vi får inn.

Det kan altså forklare hvorfor vi i Norge, som en av verdens mest melkedrikkende nasjoner lider av så mye benskjørhet!

Skrevet
Jeg har nettopp lest at protein-hysteriet er helt på trynet, både unødvendig og skadelig.

Leste at kroppen,ideelt sett, bør ha ett inntak av 2,5 - MAX 10 % av kalori-inntaket i form av proteiner. ( Til sammenlikning så ligger morsmelk på 5 %, noe vi mennesker får i den perioden av livet hvor vi vokser mest!)

Overdrevet inntak av proteiner gjør for det første at kloakkene våre er stappfulle av proteiner, ( altså den forsvinner ut med bæsjen) OG noe som faktisk er det mest skremmende, at for mye proteiner forårsaker benskjørhet! Årsaken til dette er at proteiner "kaster ut" kalsium fra kroppen. Faktisk mer går ut enn vi får inn.

Det kan altså forklare hvorfor vi i Norge, som en av verdens mest melkedrikkende nasjoner lider av så mye benskjørhet!

Nordmenn har et generelt lavt proteininntak. Vi er jo "brød og potet"-nasjon nummer èn!

At det et mange forekomster av beinskjørhet i Norge tror jeg har mer med melkedrikkingen vår å gjøre enn kjøtt. Kjøtt har vært en del av menneskets kosthold i tusenvis av år, mens melk først kom på menyen for ca 8000 år siden. Kanskje er ikke melk noe vidundermiddel after all? Det er tross alt tilpasset kalver, som har et ganske annet næringsbehov enn et voksent menneske.

Ser man på forekomsten av beinskjørhet og melkebruket, ser man i hvertfall en klar sammenheng. I land der man drikker langt mindre melk, ser man også færre tilfeller av beinskjørhet.

Skrevet

Takk Punky! Fantastisk nyttige saker :-D

Skrevet

Jeg må bare le av alle som anbefaler kylling etter at hun gjentatte ganger har sagt at det kan hun ikke spise :klaske:

Skrevet
Jeg må bare le av alle som anbefaler kylling etter at hun gjentatte ganger har sagt at det kan hun ikke spise :klaske:

Det er et KG-syndrom :ler:

Skrevet
Det er et KG-syndrom :ler:

Ja, det tror jeg også :ler:

Skrevet
Ja, det tror jeg også :ler:

Ikek les - bare svar syndromet :fnise:

Skrevet

Maten er kanskje litt dyr, men så bruker man kanskje litt mindre på annet man putter i munnen (ei pølse her, en bolle eller sjokolade der...)??

Skrevet
Maten er kanskje litt dyr, men så bruker man kanskje litt mindre på annet man putter i munnen (ei pølse her, en bolle eller sjokolade der...)??

He, he - en bra tanke, men jeg har vel egentlig ikke brukt så mye på det. Mitt største problem er for store middagsporsjoner :ler:

Takk for rabatt-tipset på pulver :jepp:

Skrevet
He, he - en bra tanke, men jeg har vel egentlig ikke brukt så mye på det. Mitt største problem er for store middagsporsjoner :ler:

Takk for rabatt-tipset på pulver :jepp:

Ingen årsak :)

Hamstret endel når portoen var minimal, og med tanke på utvalget og prisen på selve varen er det ofte verdt å ta en kikk selv om portoen fort kan komme opp i een 100 lapp for 2 bokser. Men det som er trikset da er å alliere seg med noen som trenger noe lett (og lovlig) kosttilskudd som er svindyrt i Norge, og billig på iherb. Tro meg, med prisene på kosttilskudd i Norge er ikke det så umulig. Lecitin er en klassiker jeg handler ofte, til min mor. Hun har klokketro på at det hjelper mot gallesten, og siden jeg ikke har funnet noen grunn til at det skal være farlig så helt greit.

Pleier oftest ligge opp pakkene med 1 boks protein, og så fylle opp til grensen på 200 NOK, og 1360 gram med piller, småsåper, fuktighetskrem, barberblader osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...