Suzy Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Muligens et litt søkt forsøk, men det har seg nå slik at jeg forsøker å leve mest mulig etter South Beach dietten og jeg har tenkt meg igang med fase 1 i fjorten dager igjen nå. MEN det er utrolig dyrt å leve på proteinmat hele tiden, så jeg lurte på om noen hadde noen gode tips på proteinrik og rimelig mat - evt rimelige langsomme karbohydrater..?
Mehe Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Tja, tunfisk er jo billig og proteinrikt. Men særlig godt er det dessverre ikke.
Suzy Skrevet 15. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2008 Joda tunfisk er kjempegodt, men jeg kan jo ikke spise BARE det i fjorten dager Noe annet?
Gjest bamsemums Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Egg er proteinrikt og billig, laks og sei er rimelig, kjøtt, kylling... Havregrøt = noe proteiner og langsomme karbo
Suzy Skrevet 15. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2008 Kjøtt er ikke billig - da har vi veldig ulik oppfatning av hva billig er. Kylling kan jeg ikke spise og det er heller ikke billig mat. Havregrøt er vel ikke akkurat SB-mat... men takk likevel.
Gjest Lacuna Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Bønner og linser inneholder mye proteiner, og koster bortimot ingenting. Ellers kan du jo kjøpe frossen lever. (Det siste var en halvveis spøk, men jeg kjøper og gir det til hunden).
Suzy Skrevet 15. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2008 Frossen lever ... grøss :hår: Bønner og linser er bra tips - det er veldig rimelig!
*Enigma* Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 Kikerter er også proteinrikt og billig. Mye godt du kan lage med det også.
Suzy Skrevet 15. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. august 2008 Kikerter er også proteinrikt og billig. Mye godt du kan lage med det også. Godt tips!
sannamor Skrevet 15. august 2008 #10 Skrevet 15. august 2008 reker inneholder masse proteiner og er kjempebillig når de er kokt men ikke renset, kan kjøpes fryst i løs vekt i de fleste dagligvarebutikker, frossen fisk er som regel billig hvis du kjøper på tilbud eller de billige merkene. Et tips er å følge med på tilbud, for det er mange gode tilbud å både kylling og kjøtt veldig ofte...
Suzy Skrevet 15. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 15. august 2008 Jada - jeg følger med var mest ute etter matvarer som er proteinrike som jeg kanskje ikke har tenkt på. Og kylling kan jeg fortsatt ikke spise.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2008 #12 Skrevet 19. august 2008 Bønner, linser, kikerter etc er ikke akkurat fase 1-mat, er det vel?
Suzy Skrevet 19. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 19. august 2008 Bønner, linser, kikerter etc er ikke akkurat fase 1-mat, er det vel? Husker ikke, må jeg innrømme, men skal da se over lista.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #14 Skrevet 20. august 2008 Mager kesam er en av de billigste proteinkildene på markedet. Èn boks mager kesam inneholder ca 30 g proteiner (hvis jeg ikke husker feil). Egg og kylling er også billig. Bor du i nærheten av Sverige, lønner det seg å handle kjøtt der. Det kan du spare hundrevis av kroner på.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #15 Skrevet 20. august 2008 TVP, tørket og avfettet soyaprotein. Minner mye om kjøttdeig. De har det på mange helsekostbutikker, og i et knipetak så kan du handle på kinsarvik.no
Suzy Skrevet 20. august 2008 Forfatter #16 Skrevet 20. august 2008 Mager kesam er en av de billigste proteinkildene på markedet. Èn boks mager kesam inneholder ca 30 g proteiner (hvis jeg ikke husker feil). Egg og kylling er også billig. Bor du i nærheten av Sverige, lønner det seg å handle kjøtt der. Det kan du spare hundrevis av kroner på. Egg er greit - det spiser jeg alt massevis av. Kylling kan jeg fremdeles ikke spise, så det kan være så billig det bare vil. Mager kesam er bra - det har du rett i. Spiser endel av det
onyx Skrevet 20. august 2008 #17 Skrevet 20. august 2008 Bortsett fra det som allerede er nevnt, så kanskje cottage cheese kan være noe? Og nøtter, feks. peanøttsmør?
Suzy Skrevet 20. august 2008 Forfatter #18 Skrevet 20. august 2008 Nøtter er greit, men kan ikke spise så mye av det. Mye kalorier
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2008 #19 Skrevet 20. august 2008 Kyllingvinger på Rimi koster kr 45 pr kilo, så det er jo ganske billig.
Agurk Skrevet 20. august 2008 #20 Skrevet 20. august 2008 Du kan spise havregrøt i fase 2, så vet du det. Tilbake til fase 1.... Alt av kjøtt er drit-dyrt i Norge, og nå i det siste har det blitt enda dyrere. Synes du skal ta deg en tur til Charlottenberg å kjøpe karbonadedeig, svinefilet og billig biff i bøtter og spann. Har du det i fryseren så kan du få et hav av herlige SB oppskrifter av meg. Som tidligere nevnt så er jo fisk foholdsvis billig da. Husker du de oppskriftene jeg nevnte for deg eller? Da er det gøy å spise fisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå