Gå til innhold

Arbeidskontrakt gyldig?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Er arbeidskontrakten min gyldig når jeg skrev under på den, men jeg fikk ikke noen kopi? Skal det ikke være to kopier, en til hver part, for at den er gyldig? Eneste kopi som finnes er jo den jeg faktisk skrev under på, men nå har jeg lyst til å si opp men vet ikke hva oppsigelsestiden er og når jeg spør virker det hele litt dodgy, akkurat som det er noe tull med kontrakten. Har tidligere også hørt fra mange andre kollegaer at arb.kontrakten vår ikke gjelder etc.. noe useriøs bedrift.. men hvordan kan jeg finne ut av sånne ting? har for tiden ikke noen daglig leder, han slutta, og det er da ingen jeg kan spørre for å høre om dette. (kanskje ledelsen sentralt, men vet ikke..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er gyldig, ja, selv om du ikke fikk kopi. Be personalavdelingen om å flekke opp en kopi til deg. Det burde gå raskt.

Skrevet

Oj da..!det var dårlig,kopien skulle du fått.En del useriøse bedrifter finnes det,og da blir gjerne dårlige/mangelfulle kontrakter benyttet.Det opplevde jeg på tidligere arb.sted.

Hadde vært greit å vite ka som gjelder i forhold til oppsigelsestid nå som du skal slutte ja..Vet ikke ka bransje du jobber i,opsigelsestid varierer jo fra 2 uker i prøvetid(ihvertfall de kommunale jobbene jeg har hatt)til en mnd og to mnd.

Vil tro kontrakten er gyldig så lenge du har skrevet under en.Så ingen daglig leder nå?hm..Kjipt da.

Tror jeg ville kontaktet ledelsen sentralt..evt fagforbundet.

Håper du finner ut av det!",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...