Eføy Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Jeg har falt helt for en kjole etter tips her inne. Jeg kunne godt tenke meg den, eller en lignende. Problemet er at jeg er stor..Jeg er en str 50 over brystet, 54 (!) over magen og 50 over hoftene. Med andre ord så er det magen som er mitt store problem.. I tillegg er jeg nesten 180 cm høy. Hvilke kjoler vil kle meg? Og hva bør jeg passe meg for? Jeg vet i hvertfall at jeg ikke vil ha bare skuldre, og helst ikke bare overarmer heller. Men hva annet bør jeg tenke på? Jeg klarer ikke å legge ved en god link til kjolen jeg liker, men nettsiden er http://www.asperabride.com/ og kjolen heter 4240 under collection 2008..
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Det var en nydelig kjole, og jeg ser for meg at fasongen, i hvert fall skuldre og utrigning, passer fint for en som er stor. Vet ikke hvordan livet blir om du er større rundt magen enn ellers, dog? Har du mulighet til å prøve en liknende kjole, eller vet du at du kler f eks topper med slikt liv?
Eføy Skrevet 14. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2008 Eller noe sånt som denne? http://houseoffashion.no/shop/index.php?ma...gaq04u19r6v2jv4 Eller vil jeg bli seende gravid ut?..
Eføy Skrevet 14. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2008 Nja, jeg har vel prøvd noen topper som ser litt lignende ut, men med smalere kant, og det har vel ofte vært at jeg syns jeg ser litt gravid ut ja.. Har et håp om å få krympa magen litt før bryllupet, men det vil jo være stor innen et halvt år (det er er da jeg gifter meg) uansett. Jeg bare syns den kjolen fra Aspera var så nydelig!
Humleblomst Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Det første jeg vil si er for alt i verden unngå blondeermer! Det er mange kvinner som vil dekke til armene fordi de ikke synes armene deres ser pene ut, og derfor tyr til blondearmer. Men det de ikke tar med i beregningen er at overarmer ser tykkere ut i blonder enn uten dem. Ermeløsningen på den kjolen du snakker om tror jeg vil være veldig søt på deg. Var en veldig fin kjole også. Men jeg er usikker på om den vil fungere med magen din, det kommer an på så mye. Må nesten prøves på. Men har du vurdert en form for korsett eller noe annet som gir litt ekstra midje på den store dagen? Det kan muligens gjøre at kjolen passer bedre/ser bedre ut, hvis det er akkurat den kjolen du vil ha.
Humleblomst Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Eller noe sånt som denne? http://houseoffashion.no/shop/index.php?ma...gaq04u19r6v2jv4 Eller vil jeg bli seende gravid ut?.. Denne er jeg redd ikke vil bli pen...
Gjest antigartner Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Jeg er veldig skeptisk til den siste. Modellen som viser den ser veldig smal ut rundt midjen, og jeg er redd kjolen vil framheve magen for den som er rundest på midten. Den første er nok bedre, men jeg er ikke sikker på om jeg ville gått for den heller. Det har noe med at det er flere tversoverlinjer ved bryst- og mageregionen på denne kjolen. Dette kan virke forstørrende. Jeg ville vært på utkikk etter en kjole med mer loddrette linjer. Eksempelvis en enkel kjole med en slags lang og florlett "frakk" eller "vest" utenpå. Jeg har selv en del ekstra rundt magen, så jeg har i alle fall erfaring med hva som kler meg selv best.
Eføy Skrevet 14. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2008 Ja jeg tror nok at jeg må ty til et korsett og litt sånt for å holde alt på plass gitt.. Setter umåtelig pris på tilbakemeldingene deres, da jeg syns dette er veldig vanskelig. Greia er vel at jeg syns vi store ofte ser temmelig stappa ut, når man har de "vanlige" brudekjolene med trang overdel og stort skjørt..Men med tildekte skuldre og armer hjelper det jo en del. Ja, du har jo helt rett i det med blonder. Dessuten har jeg en mann som hater blonder, så det hadde vel uansett vært uheldig å dukke opp i en kjole med masse blonder på armene..
Eføy Skrevet 14. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. august 2008 Jeg ville vært på utkikk etter en kjole med mer loddrette linjer. Eksempelvis en enkel kjole med en slags lang og florlett "frakk" eller "vest" utenpå. Jeg har selv en del ekstra rundt magen, så jeg har i alle fall erfaring med hva som kler meg selv best. Ok, men tenker du på en ganske rett kjole, eller blir det mere "trang" overdel med skjørt? Kjempebra at dere sier meninga deres og kommer med synspunkter. Tusen takk!
Gjest antigartner Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 Jeg tenker på en relativt rett kjole, ja. Ikke prinsesse- eller ballkjolefasong, og definitivt ikke veldig masse stoff nedover skjørtet. Skal se om jeg klarer å finne en lenke til noe som likner på det jeg tenker på.
Humleblomst Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 Hva med noe slikt som denne. Men denne kjolen er rød da... En slik løsning på armene synes ihvertfall jeg er nydelig på kvinner med former. Har en venninne som hadde slike ermer på kjolen sin. Hun har nok mye samme kroppsfasong som deg, bare i en litt "mindre" versjon (hun er ikke så høy som deg, heller ganske liten). Hun var virkelig pen med den løsningen! Her kan du også se på kjoler. Det er kjoler som er laget for å være stor i størrelsen, så de har ikke disse "barbiemidjene" som en del kjoler har. En del av kjolene er stroppløse der, men du finner en del som ikke er det også hvis du blar deg bortover.
Ronjadatterdatter Skrevet 14. august 2008 #12 Skrevet 14. august 2008 Av disse to tror jeg nr 1. Dersom magen er det størrste på kroppen, noe det er hos meg, (har "tynn" midje, men masse mage nedefor), min erfaring e at da va det best me kjole som blir tatt inn rett under brystet, og gjerne me stoffe dratt til sides så du får en strammende og rynket effekt over magen. Godt undertøy e, (etter min opplevelse), alfaog omega ! Vist du starte med det e de enklere å få kjolene til å sitte pent. (utover det... 30 days har hjelpt mæi inn 4 cm på de siste 17 dagene før bryllupet, LYKKE)
Gjest lillelinn Skrevet 14. august 2008 #13 Skrevet 14. august 2008 hei:D vi drar å prøver noe lignende en dag:D så finner vi ut av det:D den øverste så grei ut, men er jo ikke sikkert du mener det samme når du ser den :D
Frk. Stella Skrevet 14. august 2008 #14 Skrevet 14. august 2008 Jeg har litt samme fasong som deg, dog litt mindre og lavere. Om jeg skulle giftet meg hadde dette vært kjolen. Snittet, linjene og utringning/splitten foran ville hjulpet meg å få litt mer "fasong" rett og slett. En skikkelig heftig "bodyslimmer" under hadde vært et must - sexy undertøy får bli en annen gang, for å si det sånn! :-D Og så synes jeg kjolen er nydelig da...
Eføy Skrevet 14. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 14. august 2008 Ja vi får ta å gjøre det, lillelinn! Blir litt lettere når man får prøvd kjolene.. Men jeg hadde en snakk med min kjære mor nå. Hun kan godt sy kjole til meg, og jeg sendte henne kjolen jeg falt sånn for, på mail. Vi diskuterte litt å evnt kutte ut det "beltet" som går tvers over magen, og heller følge perleraden på ene brystet på skrått nedover hele kjolen, og ikke sy kjolen noe særlig innsvingt. Tror dere det kan bli fint da? Da blir det jo også en nokså rett kjole som du nevnte på, antigartner. Ja du har nok helt rett i at godt undertøy kan gjøre litt underverker ja, ronjadatterdatter!
Gir Skrevet 14. august 2008 #16 Skrevet 14. august 2008 Denne var veldig fin! http://www.venusbridal.com/detail.php?did=489 Mønsteret vil gjøre at eventuelle "valker" ikke synes, og armene "kuttes" så de ser smalere ut. I ryggen var den såpass at korsett under vil være mulig etc. Denne går herved i bunken av mine alternativer!
Eføy Skrevet 14. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 14. august 2008 Jeg har litt samme fasong som deg, dog litt mindre og lavere. Om jeg skulle giftet meg hadde dette vært kjolen. Snittet, linjene og utringning/splitten foran ville hjulpet meg å få litt mer "fasong" rett og slett. En skikkelig heftig "bodyslimmer" under hadde vært et must - sexy undertøy får bli en annen gang, for å si det sånn! :-D Og så synes jeg kjolen er nydelig da... Den kjolen var nydelig!!
Gjest Grafica Skrevet 15. august 2008 #19 Skrevet 15. august 2008 Den første tror jeg kan være et veldig godt valg. Ang. det med magen, har du vurdert å kjøpe deg et korsett? Et ORDENTLIG korsett altså. En underbust versjon kan nok være perfekt til en slik kjole. Det krever endel å gå inn et korsett, men det er en innvestering. Så har du det til senere anledninger, også
Eføy Skrevet 15. august 2008 Forfatter #20 Skrevet 15. august 2008 Jo et korsett tror jeg nok at jeg bør ha, men hva er forskjell på et ordentlig et, og et ikke-ordentlig et? Jeg vet da ikke om jeg får kjøpt korsett i min størrelse en gang jeg, men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå