Gå til innhold

Studerer industriell økonomi, valg av studieretning

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Hei.

Jeg studerer industriell økonomi ved UMB 1. år. Ønsker å ende opp som adm. direktør i et større AS etter hvert, og skal nå velge hvilken studieretning jeg vil ha videre. Dette kan endres i løpet av året, begynner ikke på disse fagene for fullt før om noen år.

Men hva ville dere ha valgt?

Maskin/prosessteknikk m. bedriftsøkonomi og produktutvikling

eller

Fornybarenergi og fornybarøkonomi

Noen ingeniører her inne som kan si hva som er best for en med mine fremtidsønsker?

Har jeg nok økonomi i utdannelsen til at jeg bør velge fornybarenergi?

Anna

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maskin og prosess er veldig nyttige fag i norske ingeniørbedrifter, pga oljebransjens størrelse i dette landet.

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
Maskin og prosess er veldig nyttige fag i norske ingeniørbedrifter, pga oljebransjens størrelse i dette landet.

Vil det si at jeg kan jobbe innen petroleumssektoren hvis jeg velger maskin og produksjon?

Som sagt, jeg er helt grønn på dette, og informasjonen vi har fått er ganske mangelfull.

Se mer her:

http://www.umb.no/940

Gjest Mamma Mia
Skrevet

Med de valgene har du mer enn nok økonomi og du kan stort sett velge hva enn du vil, samt at du er garantert skyhøy lønn med den utdanningen! ;-)

Merkelig at ikke flere jenter velger slikt, det er for meg uforståelig. Det ligger jo der rett foran dem, men de velger det av en eller annnen merkelig grunn ikke. Skjerpings nå, jenter!

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
Med de valgene har du mer enn nok økonomi og du kan stort sett velge hva enn du vil, samt at du er garantert skyhøy lønn med den utdanningen! ;-)

Merkelig at ikke flere jenter velger slikt, det er for meg uforståelig. Det ligger jo der rett foran dem, men de velger det av en eller annnen merkelig grunn ikke. Skjerpings nå, jenter!

Jeg valgte utdanningen fordi jeg vil ha flere muligheter når jeg er ferdigutdannet. Høy lønn er ikke å forakte, for all del, men jeg hadde ikke valgt siv.ing-studier hvis jeg ikke hadde interesse for fagene.

Vil gjerne høre tanker fra andre, hva er mest fruktbart å velge? Maskin og prosess med produktutvikling og bedriftsøkonomi eller fornybar energi og økonomi. Sett utenfra virker førstnevnte som den linja som er "bredest"? At jeg kan jobbe med mye forskjellig. Også får jeg grundig innføring i økonomi.

Jeg vil som sagt ende opp som adm.direktør eller daglig leder, ikke ingeniør.

Gjest Cynthia
Skrevet

Hva med å sende en e-post til studieveilederen? Skolen kan nok besvare spørsmålene bedre enn de fleste her inne, med tanke på at de har konkret info om de ulike utdanningsprogrammene.

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
Hva med å sende en e-post til studieveilederen? Skolen kan nok besvare spørsmålene bedre enn de fleste her inne, med tanke på at de har konkret info om de ulike utdanningsprogrammene.

Ja, men det er greit å høre andres tanker også.

Er det ingen andre økonomer eller ingeniører som kan svare meg på dette?:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...