Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan får man vekk synlige blå blodårer på lårene?

De har kommet det siste året tror jeg, men jeg har verken gått opp eller ned i vekt, eller gjort noe annet. Er bare 22 år. Litt tidlig å få slike merker på lårene allerede nå vel??

Det ser ut som huden på siden av lårene er litt gjennomsiktig på en måte, slik at de blå blodårene synes igjenom. Enkelte steder er de skikkelig tydelige, og ser nesten lilla ut. :( De er glatt å ta på (de står ikke "ut" av huden liksom), så det er vel ikke åreknuter eller hva det heter. Bare blodårer som synes igjenom.

Kan bedre kosthold og mer mosjon hjelpe? Hvorfor dukker disse blodårene opp nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har osgå sånne blodårer, begynte å komme når jeg ble 19-20...ingenting å gjøre såvidt jeg har fått beskjed om... bruk pudder til å dekke dem litt...

Skrevet

Har du gått mye ned i vekt i det siste? Jeg fikk slike når jeg gikk ned en del kilo. Da jeg gikk opp litt igjen, forsvant de.

Skrevet

Nei.. jeg har ikke det. Har nok heller gått opp i vekt, men ikke mer enn et par kg i så fall.

Skrevet
Nei.. jeg har ikke det. Har nok heller gått opp i vekt, men ikke mer enn et par kg i så fall.

Fikk disse for ett par år siden, er 22 år bare.. jeg syntes det er veldig stygt igrunn.. har fått en del bak knærna og litt på siden av lårene.. etter det jeg har hørt så kan de fjernes med laserbehandling, men det er dyrt..

Skrevet
Fikk disse for ett par år siden, er 22 år bare.. jeg syntes det er veldig stygt igrunn.. har fått en del bak knærna og litt på siden av lårene.. etter det jeg har hørt så kan de fjernes med laserbehandling, men det er dyrt..

Er selv bare 22 år og har slike blodårer.. Har hørt at det også er arvelig. Både mamma og mormor har slike, så var vel dømt til å få dette. Ikke fint nei, men lite å gjøre med det(uten at det koster en god del).

Skrevet (endret)

Jeg og!ligger i familien her også.Jeg er 26,og har hatt mange godt synlige og skjemmende blodårer på lårene,bak knærne,på leggene og på føttene i mange år.Så skjemmende at det er flaut å gå kortkledd.

Trodde det var åreknuter helt til jeg ble klar over at åreknuter kjennetegnes ved at blodårene(som alltid er vener som er på vei opp igjen mot hjertet) buler ut fra huden som nevnt over,kan være ømme og som ofte gir smerter i bena om en står mye.

Hm..Ka kalles dette vi har da?forstadiet til åreknuter?bare tynn hud slik at blodårene vises+arvelige faktorer?

Laser er effektivt men kostbart,dumt da..Men hudpleieskoler der elever tar den type behandling,tar ikke de inn kunder?eller skjer opplæring for hudpleiere i salongen de jobber i??

Noen som vet?

Endret av fargegla82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...