Gjest Gjest_Martina_* Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Hallå Er ei jente på 20, som nå går på TETRACYKLIN tabletter. Har prøvd det meste av andre behandlinger men er lite som funker. Men nå har jeg gått på tetracyklin tablettene i snart 2 måneder, og det er ingen forbedring i det hele tatt! blir frustrert! noen som har erfaring med dette? Eventuelt burde jeg prøve noe sterkere som Roaccutan? Hadde blitt så utrolig glad for noen svar
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Har du prøvd Diane? Det var det eneste som fungerte på meg. Fikk nesten perfekt hud av det!
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Hallå Er ei jente på 20, som nå går på TETRACYKLIN tabletter. Har prøvd det meste av andre behandlinger men er lite som funker. Men nå har jeg gått på tetracyklin tablettene i snart 2 måneder, og det er ingen forbedring i det hele tatt! blir frustrert! noen som har erfaring med dette? Eventuelt burde jeg prøve noe sterkere som Roaccutan? Hadde blitt så utrolig glad for noen svar Ja, men jeg tok ikke tetracyklin alene, jeg brukte Finacea og Differin kvisekrem - og kvisene forsvant. Tetracykliner skulle bare forhindre betennelse og at huden ikke skulle bli så irritert av kvisekremene. I tillegg fikk jeg lysbehandling (hos hudlegen) noe som gjorde at kvisene forsvant som bare det. Spør hudlegen om du kan få det! Roaccutan er det vanskelig å få resept på,så lenge du ikke har svære byller i ansiktet og det ikke er annet håp,så tviler jeg på at du vil få det.
NovaFlare Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Be legen om å få sulfacet liniment. Det har svært god effekt sammen med tetracyclin-tabletter.
Nienna83 Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Og pass på at du ikke drikker melkeprodukter i samsvar med pillene da dette reduserer effekten betydelig =) Samt at du ikke går på andre antibiotika eller kosttilskudd som kan være som interaksjoner.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Hva er prisen på disse medisinene? Hvor lenge skal man gå på dem? Og ikke minst: Forsvinner kvisene for godt, etter at kuren er avsluttet??
Nienna83 Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 Hva er prisen på disse medisinene? Hvor lenge skal man gå på dem? Og ikke minst: Forsvinner kvisene for godt, etter at kuren er avsluttet?? Ingen av prisene er avskrekkende. Tetracycklin koster ca 90 kroner for 100 tabletter, men du må til hudlege for å få resept på demsamt evnt andre medisiner tilpasset deg. Min erfaring, som jeg også har hørt av flere, er at kvisene ikke forsvinner for godt etter behandling. Dette gjelder spesielt hormonrelaterte kviser. Det kan bli litt mildere en periode etter behandling, men så kommer det igjen. Lysbehandling og slikt kjenner jeg ingen som har holdt på med, snakker bare om medisinsk behandling med tetracycklin, differin, dalacin osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå