Gjest Wolfmoon Skrevet 16. august 2008 #41 Skrevet 16. august 2008 (endret) Det som blir litt feil for meg er at det ikke er et "minstekrav" på størrelsen på bikinien, men en begrensning på hvor stor den kan være. Og gutta har altså ikke sånne krav til sin bekledning. Når det gjelder kropp og fokusering på det, er det mer enn nok å se på i OL for oss kvinner også......de mannlige sprinterne f.eks. De blir jeg helt satt ut av:) Jeg liker å se på veltrente kropper uansett jeg da, enten det er kvinner eller menn. Enig i dette, og det er også interessant at gutta ikke får lov til å spille i bar overkropp. Hvor er logikken? For min del må man gjerne få lov til å kle av seg, men jeg synes ikke det skal være et krav. Jeg har selv spilt volleyball, og synes sandvolleyball er kjempegøy. Desverre kunne jeg aldri ha spilt i en serie, fordi jeg ikke ønsker å spille i draktene de bruker. Jalp: Å dra fram at kvinner som Madonna kler av seg frivillig skjønner jeg ikke helt poenget med, nettopp fordi dette ikke er frivillig for spillerne. Så lenge det er frivillig må folk gjerne få lov til å gå nakne for min del. Jeg ønsker heller ikke å gjøre folk til ofre, men jeg setter gjerne spørsmålstegn ved tvangen til å gå i minimalt med klær. Og å synes håndballjentene er sexy er det da ikke noe galt i, jeg synes selv mange av utøverne i forskjellige grener er sexy. Men jeg setter ikke noe krav om at de skal gå i speedo av den grunn. De nye reglene til drakter kom forresten i 2004 såvidt jeg husker, og diskusjonen gikk over en periode både i Norge og internasjonalt. Såvidt jeg husker ønsket det norske forbundet i utgangspunktet ikke å bruke reglene som et absolutt krav, men måtte føye seg etter det internasjonale forbundet. En av verdens beste sandvolleyball spillere, Garielle Reece, uttalte seg da kritisk til de nye reglene. Hun hadde frem til de nye reglene kom spilt i tights. Waco: Jeg ser gjerne på sandvolleyball uansett jeg, fordi det er en spennende idrett. Og det tror jeg mange er enig med meg i. Dessuten skal jeg slutte å mase den dagen det blir krav om at guttene skal gå i bar overkropp og ha kortere shortser som ikke kan være mer enn 15cm lange Endret 16. august 2008 av Wolfmoon
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #42 Skrevet 16. august 2008 Hvor mindre klær de har, hvor bedre er det for meg. For min del kan de gå naken.
lille_lam Skrevet 16. august 2008 Forfatter #43 Skrevet 16. august 2008 Jeg har selv spilt volleyball, og synes sandvolleyball er kjempegøy. Desverre kunne jeg aldri ha spilt i en serie, fordi jeg ikke ønsker å spille i draktene de bruker. Dette er noe jeg også tenkte på; at det er mange som ikke vil spille i serie pga. at de ikke ønsker å spille i disse draktene og da er det ganske leit at det er klesdrakten som skal avgjøre hvem som spiller eller ikke, ikke den som kansje er veldig glad i sporten i seg selv...
lille_lam Skrevet 16. august 2008 Forfatter #44 Skrevet 16. august 2008 Med tanke på at de blir diskvalifisert hvis de spiller i større drakter enn det reglene tilsier, og at forbundet ikke hadde noen andre gode grunner for draktenes størrelse enn at det økte tilskuertallene/seeroppslutningen, så vil jeg faktisk påstå at dette er diskriminerende. Dette visste jeg faktisk ikke at de kan bli diskvalifisert for å spille i større drakter Da er det jo bare enda værre synes jeg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå