Gå til innhold

Sandvolleyball og bekledning.

Fremhevede innlegg

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Det er garantert IKKE kvinner som har bestemt dette med x-antall cm på trusa. Og desverre er jenter så dumme at de finner seg i slikt dritt. Menn hadde aldri godtatt slikt tull, det er jeg sikker på! Finner det vanskelig å ta sporten på alvor pga. sånnt tull, blir liksom litt missekonkurranse ut av det, rett og slett for dumt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, dette blir rett og slett for dumt.

Det som er for dumt er å gjøre mannens seksualitet til et problem for kvinner. Som jeg sa, velse feminist, ta heller fatt på glattpolerte kvinnemagasiner. De er et mye større problem for kvinner enn at menn begjærer (objektiviserer) kvinnekroppen.

Skrevet
Du har altså ikke fått med deg diskusjonen rundt dette, og at mange av jentene som driver med det faktisk ikke er fornøyd med det, men at de er nødt til å føye seg etter reglene?

Det var da litt av en hersketeknikk! Dersom jeg ikke har nøyaktig samme oppfatning som deg har jeg altså "ikke fått med meg diskusjonen rundt dette".

Så fint at det finnes folk som deg da som har "satt seg inn i saken" og som kan belære alle oss andre dumrianene om hva som er riktig og galt. Tusen takk!

Gjest Gjest_Bjørn_*
Skrevet

Mitt inntrykk er at de fleste volleyballdamene trives med å bruke disse draktene. Ingen av landslagsdamene våre har f.eks på noe tidspunkt sagt at de ikke ønsker å spille i disse draktene.

Jeg tror de trives godt jeg, men at de holder kjeft om det fordi de ikke vil provosere andre kvinner. Heldigvis stilte tidligere likestillingsdirektør Kristine Mile seg på jentenes side og sa at dette ikke var noe problem for de det faktisk gjelder. Klokt sagt av Mile! Det finnes tross alt viktigere ting i verden enn dette.

Gjest Anti-Feminist
Skrevet
Finner det vanskelig å ta sporten på alvor pga. sånnt tull, blir liksom litt missekonkurranse ut av det, rett og slett for dumt!

Om det ikke er en missekonkurranse så er det iallfall en sport som helt fra starten av har satset på å tjene penger på menns seksualitet. Sandvolleyballutøverne er egentlig utøvere som er for dårlige til å hevde seg i ordentlig volleyball. Så for å gjøre seg selv interessante for publikum, og dermed tjene mer penger, spiller denne grenen bevisst på mannlig seksualitet og feministenes egen evne til å gi massevis av PR til den som egentlig ikke fortjener det.

I det hele tatt finner jeg det langt mer hårreisende at feminister får lov til å okkupere det offentlig rom med så mye drittprat og negativ fokusering på den mannlige seksualiteten.

Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)
Det var da litt av en hersketeknikk! Dersom jeg ikke har nøyaktig samme oppfatning som deg har jeg altså "ikke fått med meg diskusjonen rundt dette".

Så fint at det finnes folk som deg da som har "satt seg inn i saken" og som kan belære alle oss andre dumrianene om hva som er riktig og galt. Tusen takk!

Jeg beklager virkelig at du oppfattet det sånn, det var i grunn ikke sånn ment. Men diskusjonen var oppe da de nye reglene kom, og det har veldig lite med min personlig mening å gjøre. Blant annet var det flere spillere som valgte å spille vanlig volleyball istedet for beachvolley etter at reglene ble vedtatt.

Hvis jentene ønsker å spille i disse draktene og trives utmerket med det, noe ikke alle gjorde da reglene ble vedtatt, må de selvfølgelig få lov til det. Jeg forstår bare ikke hvorfor de ikke skal kunne få velge hvor mange cm tøy de skal få lov til å ha i trusa si selv. Og ikke minst hvorfor mannlige spillere ikke har likere drakt krav.

Anti-feminist: Hvor har du det fra at de som spiller sandvolleyball ikke er gode nok til å spille "ordentlig" volleyball? Det finner jeg høyst usannsynlig siden mange spillere veksler på å spille volleyball og beachvolley.

Dessuten er det du som gjør dette til et spørsmål om menns seksualitet, jeg påstår i grunn bare at kvinner (inkludert beachvolleyballspillere) må få lov til å kle på seg hvis de ønsker det. Uavhengig av hva menn synes, føler eller begjærer.

Endret av Wolfmoon
Gjest Anti-Feminist
Skrevet
Dessuten er det du som gjør dette til et spørsmål om menns seksualitet, jeg påstår i grunn bare at kvinner (inkludert beachvolleyballspillere) må få lov til å kle på seg hvis de ønsker det.

De deltar i en publikumssport som søker å tjene penger på menns seksualitet og feministers egen evne til å gi massevis av PR til den som ikke trenger det. Hvordan skal de få til det uten uniformsregler? Dessuten er det massevis av mennesker som i det daglige er pålagt krav til bekledning. Hvorfor fokuserer du heller ikke på et tilsvarende "problem" som dreier seg om langt flere mennesker? Er det fordi du ikke får sjansen til å snakke dritt om menn og deres seksualitet.

Skrevet

Kan jo si det enkelt hvorfor det er slik at jenter på være lettkledd og ikke gutter da...

Det er flere gutter enn jenter som følger med på sport, gutter tiltrekkes av lettkledde jenter, men solbrune gutter med veltrent kropp og lite klær, er ikke noe guttene gidder å se på da de føler seg "truet".

setter vel alle i samme bås her, men tror faktisk virkeligheten er skremmende lik denne forklaringen...

Skrevet
Kan jo si det enkelt hvorfor det er slik at jenter på være lettkledd og ikke gutter da...

Det er flere gutter enn jenter som følger med på sport, gutter tiltrekkes av lettkledde jenter, men solbrune gutter med veltrent kropp og lite klær, er ikke noe guttene gidder å se på da de føler seg "truet".

setter vel alle i samme bås her, men tror faktisk virkeligheten er skremmende lik denne forklaringen...

Stemmer. Det er nesten ingen som så på Jon Rønningen bryte eller mannlig svømming på grunn av dette. Den eneste grunnen til at de så på håndball-jentene, var de utlra-sexy håndball-shortsene og draktene.

Skrevet

Nøyaktig hvem er det som har protestert på disse draktene ?

Skrevet
Stemmer. Det er nesten ingen som så på Jon Rønningen bryte eller mannlig svømming på grunn av dette. Den eneste grunnen til at de så på håndball-jentene, var de utlra-sexy håndball-shortsene og draktene.

Vel, så er ikke menn så endimensjonale som det feministene skal ha det til. Er det et problem? Eller kanskje mer presist, er det et problem at objektivisering av kvinnekroppen gjør det attraktivt for menn å se på?

Gjest Nishiki
Skrevet (endret)
Nøyaktig hvem er det som har protestert på disse draktene ?

Spillerne selv gjorde dette da de nye reglene om bekledning ble vedtatt.

Edit:skrivefeil

Endret av Nishiki
Skrevet
Spillerne selv gjorde dette da de nye reglene om bekledning ble vedtatt.

Edit:skrivefeil

Nevn en

Gjest Nishiki
Skrevet
Nevn en

Nå er det veldig lenge siden dette. Du kan jo Google dette selv om det er av interesse.

Skrevet
Nå er det veldig lenge siden dette. Du kan jo Google dette selv om det er av interesse.

Du påstår at "spillerne" ikke ønsket disse draktene. Hvor tar du det fra ? Nevn en.

Gjest Nishiki
Skrevet
Du påstår at "spillerne" ikke ønsket disse draktene. Hvor tar du det fra ? Nevn en.

En av de grunnleggende egenskapene man bør besitte er det å kunne lese.

Skrevet
En av de grunnleggende egenskapene man bør besitte er det å kunne lese.

En annen er å stå for det du sier. Du påstår at flere av sandvolleyjentene ikke liker disse draktene. Det er en temmelig uhyrlig påstand fordi det faktisk nedvurderer dem som kvinner. Som om de ikke er i stand til å ta en avgjørelse.

Nå synes jeg du skal fortelle oss hvilken sandvolleyballdame du mener misliker disse draktene. hvis du er mann for dine ord altså.

Skrevet

Det som blir litt feil for meg er at det ikke er et "minstekrav" på størrelsen på bikinien, men en begrensning på hvor stor den kan være.

Og gutta har altså ikke sånne krav til sin bekledning.

Når det gjelder kropp og fokusering på det, er det mer enn nok å se på i OL for oss kvinner også......de mannlige sprinterne f.eks. De blir jeg helt satt ut av:)

Jeg liker å se på veltrente kropper uansett jeg da, enten det er kvinner eller menn.

Skrevet
Med tanke på at de blir diskvalifisert hvis de spiller i større drakter enn det reglene tilsier, og at forbundet ikke hadde noen andre gode grunner for draktenes størrelse enn at det økte tilskuertallene/seeroppslutningen, så vil jeg faktisk påstå at dette er diskriminerende. Spesielt med tanke på draktene som tillates brukt av menn.

Hva annet enn objektifisering av kvinner finner du egentlig i de reglene Jalp?

Forøvrig er jeg enig i det gjest over her sier.

Jeg kjenner ikke reglene, så her er jeg på tynn is i så måte.

Men hvis man tar i betraktning at mange kvinner selv velger å spille på kropp og sex f.eks. innen popmusikk, film og kjendisliv, så tror jeg vel ikke spesielt mye på at kvinner er objektiviserte ofre i denne sammenhengen heller. Kvinner har en tendens til å forutsette at menn sitter og onanerer til enhver framstilling av kvinnehud. Slik er det ikke.

Og skulle det nå være slik at en mann eller unggutt fikk noen våte drømmer av å se strandvolleyball, så ser jeg ikke problemet. Selv synes jeg handballjentene er langt mer sexy, men det skulle jeg kanskje ikke sagt, for da er jeg vel mannsgris? Spesielt hvis jeg gleder meg over å se dem i slow motion.

Jeg har absolutt ikke sansen for den tankegangen som ligger bak det at kvinner som viser bar hud i forskjellige sammenhenger absolutt skal defineres som ofre for mannsgriser. Poenget er at kvinner gjør dette frivillig i svært mange sammenhenger. F.eks. Madonna eller Britney Spears. Naken hud selger, og ingen har tvunget disse kvinnene til å tjene penger på denne måten. De velger det selv. Og de vil aldri inngå som eksempler på ofre i mitt hode. Jeg tror ikke de selv definerer seg som ofre heller. Med hvilken rett kan da andre definere dem som ofre?

Skrevet

Hehe, alle veit at ingen sett på kvinnestrandvolleyball dersom de ikke gikk så lettkledde. Alle venter jo på at bikinien skal skli av, eller trusa skal revne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...