Gå til innhold

Er banan sunt?


Gjest Lille perle

Anbefalte innlegg

Gjest Lille perle

Hei!

Jeg er ikke noe gla i grønnsaker, så jeg prøver å spise litt frukt for å få i meg vitaminer. Banan er jeg spesielt gla i. Men er det mye vitaminer i banan? Når jeg prøver å finne ut om banan er sunt, finner jeg bare ut at det ikke er det beste for slanking. Jeg er så heldig å ha go forbrenning og er fornøyd med kroppen min, så det er ikke noe problem. Jeg trenger bare vitaminer. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Banan inneholder blant annet A-, B-, og E-vitaminer­ samt mineralene fosfor, kalium, jern og sink. Og har et ganske høyt fiberinnhold faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bananer inneholder følgende vitaminer: A, C, D, E, K, B1, B2, B3, B5, B6, B12, folat, cholin og betain. Bananer inneholder også en hel del mineraler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Fordi bananen er en av de mest kaloririke fruktene. Tull spør du meg. Om man spiser et eple på 60 kcal eller en banan på 100 so what.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på vei ned i vekt, og spiser i snitt 3-4 bananer i uken. Jeg tenker slik: en banan med 100 kalorier, eller en 100grams melkesjokolade med over 500 kalorier... Da blir den bananen ganske sunn den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bananer er veldig bra og sunt! Jeg spiser ikke så mange bananer i uken, men én etter hver trening, eller når jeg trenger ekstra energi, er helt supert! Kan faktisk kjenne at energinivået stiger mens jeg spiser den ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...