Gå til innhold

bivirkninger av prevansjonsmidler

Fremhevede innlegg

Gjest masse spørsmål
Skrevet

har gått uten prevansjon i flere måneder nå, av skrekk for hormoner...

men så satte jeg inn en nuvaring i går, etter å ha mannet meg opp noen dager...

er livredd for å få større pupper, flere kg på kroppen, samt kviser! er dette noe mange her har slitt med???

og isåfall, når merker man bivirkningene egentlig?? ei uke? to uker??

vurderer å bare ta ut igjen den dumme tingen, og heller holde meg til kondomer for resten av livet...

disse ladycomp-tingene koster jo så sykt mye?? kunne virkelig tenkt meg en slik jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kjøpt de brukt ;)

I tillegg kan du bruke fertilityfriend, eller ovusoft. Koster et par 100 lapper. Søk på forumet.

Litt sent kanskje nå, men jeg hadde flekket ut ringen, og håpet det ikke hadde påvirket syklusen nevneverdig, og begynt å charte. Er du rimelig stabil i syklusene, og ringen ikke har rukket å ødelegge alt har du sannsynligvis grei oversikt om 3-4 måneder.

Har desverre ikke tid til å svare mer, ovusoft.com fertilityfriend.com og pernille.info er fine startsteder. Og det ligger mye info her på forumet om du søker på ovusoft.

Skrevet
har gått uten prevansjon i flere måneder nå, av skrekk for hormoner...

men så satte jeg inn en nuvaring i går, etter å ha mannet meg opp noen dager...

er livredd for å få større pupper, flere kg på kroppen, samt kviser! er dette noe mange her har slitt med???

og isåfall, når merker man bivirkningene egentlig?? ei uke? to uker??

vurderer å bare ta ut igjen den dumme tingen, og heller holde meg til kondomer for resten av livet...

disse ladycomp-tingene koster jo så sykt mye?? kunne virkelig tenkt meg en slik jeg....

Hei,

Jeg har brukt Nuvaring i flere år, og personlig ikke hatt noen plagsomme bivirkninger, MEN hvilke bivirkninger man evt. får av hormonelle prevensjonsmidler, er helt individuelt. Dvs at du egentlig ikke kan basere forventningene dine på andres erfaringer.

Vanlige bivirkninger av p-piller er ikke noe å være livredd for (sjeldne bivirkninger som blodpropp er det grunn til å være oppmerksom på, men de er som sagt sjeldne. For eksempel er risikoen for å få blodpropp mange ganger høyere når man er gravid enn på p-ring eller p-piller.)

Det er bare ved å prøve ulike hormonelle prevensjonsmidler man kan vite hva slags bivirkninger man får og hvor plagsomme de eventuelt er. Disse prevensjonsmidlene bør brukes i en hel syklus om gangen med mindre dette er veldig problematisk å gjennomføre.

Når du fjerner p-ringen, går hormonene fort ut av blodet, og eventuelle bivirkninger forsvinner også fort.

Personlig ville jeg latt ringen være en syklus for å se hvordan det fungerte, bla. fordi dette er et mye sikrere prevensjonsmiddel (mot graviditet) enn kondomer, men jeg har ikke lyst til å fortelle deg hva du skal gjøre!

Hvis du får bivirkninger, kan du regne med at de dukker opp i løpet av den første måneden. Noen bivirkninger forsvinner igjen, mens noen kan vare så lenge man bruker prevensjonsmiddelet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...