Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurte på åssen er miljøet der? Foreleserne og opplegget sjenerelt? Noen som har bodd i studentboligene der? Er nysgjerrig på det meste om skolen og livet som student der:)

Vurderer nemlig å begynne der i år eller neste år, så takker for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Cinzano Asti
Skrevet

Sykepleien i Arendal skal snart flyttes til Kristiansand (UiA), så da må du belage deg på å bytte skole midt i studietiden.

Jeg har mange venninner som går/har gått på UiA (både Arendal og Kr.Sand) og de skryter alle av opplegget. Det eneste jeg vet noen har sagt noe negativt om er at studentene ofte må flytte bort i praksisperiodene fordi de ikke er nok praksisplasser til dem rundt Arendal. I en såpass liten by (og med like små byer som naboer) har de for eksempel ikke nok psykiatriske avdelinger og institusjoner til å dekke opp, derfor må du belage deg på å bo noe borte (men ikke alene!). Bortsatt fra det hører jeg kun positive erfaringer - men det har sikkert noe med hvilken innstilling man selv har til studie og læringen.

Miljøet på sykepleien er svært lite fordi det kun er spl. studenter, vernepleierstudenter og noen som går på idrett/helsefag(?). Hvis du søker et typisk studentmiljø er nok ikke Arendal det rette valget. Miljøet på UiA, Kr.Sand er mye større og jeg har hørt bare bra om det.

Lykke til. :)

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet

Lurer også på å begynne der til neste år.

Skrevet
Sykepleien i Arendal skal snart flyttes til Kristiansand (UiA), så da må du belage deg på å bytte skole midt i studietiden.

Jeg har mange venninner som går/har gått på UiA (både Arendal og Kr.Sand) og de skryter alle av opplegget. Det eneste jeg vet noen har sagt noe negativt om er at studentene ofte må flytte bort i praksisperiodene fordi de ikke er nok praksisplasser til dem rundt Arendal. I en såpass liten by (og med like små byer som naboer) har de for eksempel ikke nok psykiatriske avdelinger og institusjoner til å dekke opp, derfor må du belage deg på å bo noe borte (men ikke alene!). Bortsatt fra det hører jeg kun positive erfaringer - men det har sikkert noe med hvilken innstilling man selv har til studie og læringen.

Miljøet på sykepleien er svært lite fordi det kun er spl. studenter, vernepleierstudenter og noen som går på idrett/helsefag(?). Hvis du søker et typisk studentmiljø er nok ikke Arendal det rette valget. Miljøet på UiA, Kr.Sand er mye større og jeg har hørt bare bra om det.

Lykke til. :)

Den flyttes til Grimstad i 2010 ja:) Takk for svar. Er godt å høre litt om plassen og hva andre har opplevd der.

Takk for det, trenger all den lykken jeg kan få:)

Skrevet
Lurer også på å begynne der til neste år.

jeg har funnet ut at jeg begynner i år jeg:) ikke noe vits i å utsette det egentlig. spent på hvordan det er der ja, har ikke gått på skole på noen år nå så.. hehe..

Gjest Cinzano Asti
Skrevet
Den flyttes til Grimstad i 2010 ja:)

Ja, selvfølgelig, beklager. :) Jeg var litt kjapp i avtrekkeren der...

Gjest Gjest_søster_*
Skrevet

Har også hørt at studentmiljøet er lik null i Arendal. Alt foregår i Grimstad og Kr.Sand. Og så har de en lærer som snakker så gebrokkent at dere lærer feil uttale på ting...

Jeg har gått der selv for 20 år siden, men nå.... jaja....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...