Gå til innhold

prevesjonshjelp:)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har 2 forskjellige blod"sykdommer" som gjør at jeg ikke får lov til å gå på p-piller. Jeg fikk under utallige undersøkelser lov til å starte med Cerazette.. men jeg liker dem ikke i det hele! Jeg ser ut som jeg er gravid i 4 månde ( seriøst, måtte ta en gravitetsest for å utelukke det) Fordi jeg har fått så mye vann i kroppen av de pillene. Kjæresten min vil ikke bruke kondom, men jeg vil ikke føle meg "gravid" lengre heller, så da sitter vi i klemmen? Jeg har hørt man kan få operert(?) noe i armen, men legen nevnte ingenting om dette til meg. Har dere hørt noe om et slik prevensjonsmiddel? Tørr liksom ikke å spørre legen om det, for det høres jo litt vilt ut, eller?

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Gå inn på dinside.no/helse og søk om prevensjon. Da får du listet opp hvilke alternativer du har

Lykke til :o)

Skrevet

Du tenker antagelig på p-stav. Dersom du har ulike blodsykdommer tviler jeg på at p-stav er aktuelt for deg pga hormoninnhold, dessuten er ikke dette prevansjonsmidlet bra å bruke over tid pga risiko for blant annet benskjørhet. Mulig kobberspiral kan være noe for deg, vet at folk med blodsykdommer (Leiden o.l) kan få spiral uten å ha født barn. Men den igjen kan vel gi økte blødninger. Snakk med legen eller gynekolog :)

Skrevet

Hei! Takk for svar. Har lest nå mye om spiral og p- staven. P-staven var det jeg hadde tenkt på, men man legger visst på seg alt fra 5 til 20 kilo av den, så det vil jeg ikke risikere for 1500 kroner. Ser ut som de ikke finnes noe som passer for meg da:(

Skrevet

Kobberspiral kan passe for deg, evt. FAM om det ikke er superkrise å bli gravid. Sistnevnte fordrer at han faktisk må bruke kondom når du er i den usikre perioden.

Siden du ikke kan ha hormoner, synes jeg faktisk at han bør utvise litt ansvar hvis han ikke vil ha barn. ;)

Skrevet

Du har jo p-plaster da, men det er jo et hormonellt pervansjonsmiddel det også. Jeg bruker det, og når det gjelder bivirkninger så er det jo bare til å prøve det ut en måned eller to uten at det trenger koste 1500 kr:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...