Gå til innhold

"Trygge dager" - ikke så trygge allikevel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

kom over denne artikkelen:

http://womenshealth.about.com/cs/pregnancy...enpregoccur.htm

Ut i fra hva som skrives her det slettes ikke så trygt å kose seg på "trygge dager" uten beskyttelse.

Bl.a skrives det:

"...only about 30 percent of women actually have their fertile period between days 10 and 17 of their menstrual cycle."

Noen som har noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gammelt nytt.

Man har x antall sikre dager før eggløsning, det stemmer det. Men siden det er så mange som har eggløsning som varierer, så er det klin umulig å vite når disse dagene er. Dessuten kan sædceller leve ganske mange dager.

Nei, bruk prevensjon!

Skrevet

Synes folk skal sette seg inn i hvordan man finner ut hvilke dager som er trygge eller ikke før man uttaler seg.

Bruker man kalendermetoden som denne nettsiden refererer til så er man slett ikke godt beskyttet mot svangerskap.

Sjekker man sekret, måler basaltemperatur, holder seg til strikte regler og bruker f. eks. kondom på fruktbare dager er FAM like sikkert som å bruker p-piller.

Skrevet
Synes folk skal sette seg inn i hvordan man finner ut hvilke dager som er trygge eller ikke før man uttaler seg.

Bruker man kalendermetoden som denne nettsiden refererer til så er man slett ikke godt beskyttet mot svangerskap.

Sjekker man sekret, måler basaltemperatur, holder seg til strikte regler og bruker f. eks. kondom på fruktbare dager er FAM like sikkert som å bruker p-piller.

Amen. Helt enig.

Skrevet

Også helt enig!

Jeg har brukt naturmetoden i 25 år og det har fungert helt utmerket. Har tre barn. De var alle planlagt. Har aldri vært ufrivillig gravid.

Og naturmetoden har mange gode sideeffekter. Man lærer kroppen sin veldig godt å kjenne. Ved å sjekke sekret, sexlyst og fysisk og mental tilstand kan jeg si hvor i syklusen jeg befinner meg. Er jeg det minste i tvil, brukes annen prevensjon. Teller nesten ikke dager lenger, det er ikke nødvendig.

Jeg har sluppet kunstige stoffer i kroppen og har et sunt hormonsystem ingen har tuklet med. Resultatet er sunn og god sexdrift som jeg har hatt mye glede av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...