Gjest Gjest_Elise_* Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Jobber som elektriker og har hatt vondt i skulderen de siste dagene, noe som gjør det vanskelig for meg å jobbe. Hvordan er leger når det gjelder sykemelding? Må det være vondhet som vises eller kjennes? Jeg har virkelig ikke lyst å gå rundt å daffe på jobb og føle meg ubrukelig..
Gjest TittTitt Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Tror du får sykemeld vis du virkelig føler for å få det. Min lege gir meg sykemelding vis jeg trenger det. Du skal jo ikke gå på jobb, vis du føler du ikke klarer å mestre det, pga smerter!
angeleyes Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Man skal i teorien få sykemelding hvis man ikke er i stand til å utføre det man skal gjøre på jobben. Hvordan dette fungerer i praksis tror jeg er litt forskjellig fra lege til lege.
mia83 Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Har inntrykk av at noen leger nesten kaster sykemeldingen i fanget ditt, mens andre helst ikke vil gi ut noen..
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Du kan jo eventuelt be om aktiv sykemelding? Da kommer du på jobb de dagene du føler at du klarer det, eller du kan få en slik sykemelding hvor legen skriver du må få lettere arbeidsoppgaver, så du ikke belaster skuldrene dine så mye. Ellers stemmer nok det med variasjon på hvor lett det er å få sykemelding... føler du at fastlegen din ikke vil hjelpe deg, så gå på akuttmottaket og forklar situasjonen der. Kriteriet for å få sykemelding er jo som nevnt din evne til å utføre arbeidet ditt. Lykke til, håper skulderen blir bedre snart :o)
Essie_ Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Jobber som elektriker og har hatt vondt i skulderen de siste dagene, noe som gjør det vanskelig for meg å jobbe. Hvordan er leger når det gjelder sykemelding? Må det være vondhet som vises eller kjennes? Jeg har virkelig ikke lyst å gå rundt å daffe på jobb og føle meg ubrukelig.. Som nevnt over er leger forskjellige, men du skal ikke behøve å ha en sykdom som kan "bevises" for å få sykemelding. Gå til legen og forklar situasjonen så vil jeg tro du får sykemeldingen din.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå