Gå til innhold

Iskrem oppskrifter?


Mrs. B

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen enkle iskrem oppskrifter å dele?

Har ikke iskrem maskin så de må ikke kreve det...

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lager Nigellas is, jeg.

Antall porsjoner: 6

Ingredienser:

1 appelsin og 2 lime

175g melis

6 dl kremfløte

iskjeks

Fremgangsmåte:

Riv skallet av appelsinen og 1 lime. Press saften og bland begge deler med melis.

Hell i kremfløten og pisk til det såvidt begynner å stivne.

Hell det i en lav lufttett boks (ca 2 liter) og legg lokket på.

Legg den i fryseren ca 3-5 timer til den er stiv. Ta den ut av fryseren og la den stå på benken ca 15-20 minutter (eller 30-40 i kjøleskapet) før servering.

Når jeg lager det heller jeg blandingen i (dobbel) brødpose og "suger" luften ut. Bruker 2 sånne poser til disse 6 pers.

Da fryser den lett, enkelt å skjære opp posene og skjære isen i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
Hey' date=' Minnie! Hvor mye espresso har du oppi?[/quote']

5 ss knallsterk avkjølt italiensk espresso og så mye sjokolade og nøtter som overhodet mulig :wink:

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ofte sånn hjemmelaget iskrem får veldig smak av krem/fløte. Er det noen som vet hvordan man kan unngå dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Syntes ofte sånn hjemmelaget iskrem får veldig smak av krem/fløte. Er det noen som vet hvordan man kan unngå dette?

Det heter jo iskrem. Men hvis du synes fløteis blir for tungt kan du jo lage sorbet.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det heter iskrem, men syntes ikke den vanlige isen man kjøper smaker like mye krem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble veldig inspirert av denne tråden, så i morgen går jeg til innkjøp :D

Blir min debut med hjemmelaget is, så det jeg lurer på er; Hvor ofte må man røre i isen mens den fryser?

Sommeren er kommet til nord også! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Hvor ofte må man røre i isen mens den fryser?

Ca. hver 2. time er passe.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! *glede seg til iskrem med nøtter, noen lune bananer, honning og muligens litt revet sjokolade*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Embla s

Jeg elsker is!! Det høres så fornuftig ut med "...så mye sjokolade og nøtter som overhode mulig..." !!!! Det er is etter mitt hjerte!!

I morgen skal jeg lage is med nøtter, sjokolade (så mye som mulig - vær du trygg :wink: ) og kaffe, talala lala la :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker is!! Det høres så fornuftig ut med "...så mye sjokolade og nøtter som overhode mulig..." !!!! Det er is etter mitt hjerte!!

I morgen skal jeg lage is med nøtter, sjokolade (så mye som mulig - vær du trygg :wink: ) og kaffe, talala lala la :heiajente:

Det laga jeg i dag. Den ble vanvittig god! Nettopp spist to svære skåler. Idéen med nøttene var genial, aldri kommet på at jeg kan ha nøtter i iskrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jammen da var det på høyeste tid, Retz!! Da har du heller aldri hatt Embla s' iskremtaco til dessert (eller som hovedrett :wink: ) før heller da jo :( Den er banal og genial, som følger:

Kjempeklump vaniljeis :D

Sterk kaffe over :D

Hakkede nonstop over :D

Hakkede peanøtter over :D

masssssse deilig sjokoladesaus over :D :D :D

banan skiver innimellom :D

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, Embla, denne sommeren blir den beste ever!

Jeg skal sende snuppe og høvding på ferie i juli, og jeg sverger; Jeg skal leve på iskrem i 2,5 uker! Da behøver jeg ikke dele med noen. :sjarmor:

:lagrer Embla-tipset i iskremmappa:

Hmm, må opp i tråden og hente den andre iskremoppskrifta også. Den som sto før Minnies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...