Mrs. B Skrevet 2. juni 2003 #1 Skrevet 2. juni 2003 Er det noen som har noen enkle iskrem oppskrifter å dele? Har ikke iskrem maskin så de må ikke kreve det... På forhånd takk!
Retz Skrevet 2. juni 2003 #2 Skrevet 2. juni 2003 Nei, det har jeg ikke, men jeg tror jeg slår meg til i denne tråden en stund. :venter:
Octavia Skrevet 2. juni 2003 #3 Skrevet 2. juni 2003 Lager Nigellas is, jeg. Antall porsjoner: 6 Ingredienser: 1 appelsin og 2 lime 175g melis 6 dl kremfløte iskjeks Fremgangsmåte: Riv skallet av appelsinen og 1 lime. Press saften og bland begge deler med melis. Hell i kremfløten og pisk til det såvidt begynner å stivne. Hell det i en lav lufttett boks (ca 2 liter) og legg lokket på. Legg den i fryseren ca 3-5 timer til den er stiv. Ta den ut av fryseren og la den stå på benken ca 15-20 minutter (eller 30-40 i kjøleskapet) før servering. Når jeg lager det heller jeg blandingen i (dobbel) brødpose og "suger" luften ut. Bruker 2 sånne poser til disse 6 pers. Da fryser den lett, enkelt å skjære opp posene og skjære isen i stykker.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. juni 2003 #4 Skrevet 2. juni 2003 Denne grunnoppskriften benytter jeg meg av ofte og eksperimenterer med ulike tilsetninger. Min yndling er espresso- og sjokoladeis med nøtter. http://nrk.no/mat/2036403.html Minnie
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. juni 2003 #6 Skrevet 2. juni 2003 Bare hyggelig, og pass munnen din Minnie
Retz Skrevet 2. juni 2003 #7 Skrevet 2. juni 2003 He he, det hender jeg glimter til og husker på sånne ting. I samvær med sensorer bl.a.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. juni 2003 #9 Skrevet 2. juni 2003 Hey' date=' Minnie! Hvor mye espresso har du oppi?[/quote'] 5 ss knallsterk avkjølt italiensk espresso og så mye sjokolade og nøtter som overhodet mulig Minnie
-Fisken- Skrevet 2. juni 2003 #11 Skrevet 2. juni 2003 Syntes ofte sånn hjemmelaget iskrem får veldig smak av krem/fløte. Er det noen som vet hvordan man kan unngå dette?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. juni 2003 #12 Skrevet 2. juni 2003 Syntes ofte sånn hjemmelaget iskrem får veldig smak av krem/fløte. Er det noen som vet hvordan man kan unngå dette? Det heter jo iskrem. Men hvis du synes fløteis blir for tungt kan du jo lage sorbet. Minnie
-Fisken- Skrevet 2. juni 2003 #13 Skrevet 2. juni 2003 Jeg vet det heter iskrem, men syntes ikke den vanlige isen man kjøper smaker like mye krem..
Tigerpia Skrevet 2. juni 2003 #14 Skrevet 2. juni 2003 Ble veldig inspirert av denne tråden, så i morgen går jeg til innkjøp :D Blir min debut med hjemmelaget is, så det jeg lurer på er; Hvor ofte må man røre i isen mens den fryser? Sommeren er kommet til nord også!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. juni 2003 #15 Skrevet 2. juni 2003 Hvor ofte må man røre i isen mens den fryser? Ca. hver 2. time er passe. Minnie
Tigerpia Skrevet 2. juni 2003 #16 Skrevet 2. juni 2003 Takk takk! *glede seg til iskrem med nøtter, noen lune bananer, honning og muligens litt revet sjokolade*
Gjest Embla s Skrevet 2. juni 2003 #17 Skrevet 2. juni 2003 Jeg elsker is!! Det høres så fornuftig ut med "...så mye sjokolade og nøtter som overhode mulig..." !!!! Det er is etter mitt hjerte!! I morgen skal jeg lage is med nøtter, sjokolade (så mye som mulig - vær du trygg ) og kaffe, talala lala la
Retz Skrevet 2. juni 2003 #18 Skrevet 2. juni 2003 Jeg elsker is!! Det høres så fornuftig ut med "...så mye sjokolade og nøtter som overhode mulig..." !!!! Det er is etter mitt hjerte!! I morgen skal jeg lage is med nøtter, sjokolade (så mye som mulig - vær du trygg ) og kaffe, talala lala la Det laga jeg i dag. Den ble vanvittig god! Nettopp spist to svære skåler. Idéen med nøttene var genial, aldri kommet på at jeg kan ha nøtter i iskrem.
Gjest Embla s Skrevet 2. juni 2003 #19 Skrevet 2. juni 2003 Jammen da var det på høyeste tid, Retz!! Da har du heller aldri hatt Embla s' iskremtaco til dessert (eller som hovedrett ) før heller da jo Den er banal og genial, som følger: Kjempeklump vaniljeis :D Sterk kaffe over :D Hakkede nonstop over :D Hakkede peanøtter over :D masssssse deilig sjokoladesaus over :D :D :D banan skiver innimellom :D
Retz Skrevet 2. juni 2003 #20 Skrevet 2. juni 2003 Å herregud, Embla, denne sommeren blir den beste ever! Jeg skal sende snuppe og høvding på ferie i juli, og jeg sverger; Jeg skal leve på iskrem i 2,5 uker! Da behøver jeg ikke dele med noen. :lagrer Embla-tipset i iskremmappa: Hmm, må opp i tråden og hente den andre iskremoppskrifta også. Den som sto før Minnies.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå