Gjest megmeg Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Jeg og typen har vært sammen i 5 mnd nå. I hele den perioden har vi slitt med gjentatte soppinfeksjoner. Hver gang har det utartet seg slik at han får prikker på penishodet uten at jeg har merket noen symptomer. Vi slutter å ha sex så snart han får prikkene, men etter noen dager/en uke får jeg symptomer. Og det er ingen snill soppinfeksjon jeg får heller, svir skikkelig og holder meg våken om natten. Han har vært hos lege og fått lamisil som han smører på hver gang prikkene kommer. De forsvinner da etter noen dager. Jeg tar canesten hver gang (som jeg ikke synes hjelper noe særlig), jeg har også fått pille av fastlegen som jeg har tatt (sånn engangsgreie), jeg har også tatt ecovag melkesyrebakterier i skjeden. Symptomene mine forsvinner etter et par uker. Da har det gått ca tre uker fra han så prikkene første gang og vi kan igjen ha sex. Så går det en uke eller noe før han får prikker igjen. Noen som har noen tanker om hva vi bør gjøre? Kan det være at jeg egentlig har sopp hele tiden og smitter han gang på gang uten at jeg merker noe, eller kan det være at han aldri blir helt kvitt det og smitter meg? Synes det er så rart at han alltid får symptomene før meg. Jeg ringte olafia nå, men de kunne ikke ta stilling til noe over tlf og jeg har ingen symptomer akkurat nå (typen har prikker, men han jobber så han har ikke anledning til å dra til klinikken), er det vits for meg å dra til olafia når jeg ikke er sikker på om jeg har sopp akkurat nå? Tips og råd og erfaringer mottas med takk. Vi begynner å bli jævlig lei av å bare kunne ha sex en uke i mnd...
tristesse Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Hei, Har slitet med samme problemet som deg, og ble fryktelig frustrert! Fant etterhvert ut at det var en aggressiv og langvarig soppinfeksjon, som ikke ble tatt knekken på med "vanlige" metoder. Slik ble vi kvitt det: 1. Gikk til legen og tok dyrkning av soppen. Dette bekrefter type sopp, og man tester også hvor følsom denne er for medisiner. 2. Brukte Diflucan 150 mg (altså denne pillen mot sopp) annen hver dag i en uke - begge to. Da ble vi begge kvitt symptomene helt. Under denne tiden hadde vi ikke sex. 3. Etter dette tok jeg en "vedlikeholdsdose" på en pille (150 mg) per uke. Dette kan du gjøre i inntil ett halvt år. Grunnen til at bare jeg tok det og ikke han, er at jenter generelt har lettere for å få sopp. Gutter får det vanligvis ikke. Snakk med en lege du stoler på, og spør om dere kan prøve dette. Forklar hvor plagsomt det er! Forhåpentligvis vil vedkommende hjelpe dere. Jeg kan bare advare deg mot overdereven bruk av Canesten - det tørker ut slimhinnene og gjør deg bare mer mottakelig for sopp. Dessuten disponerer overdreven bruk for en smertetilstand som kalles vestibulitt. Slutt med den! Kjøp intim-olje som du vasker deg med når du dusjer (fåes på apoteket), og bruk glidemiddel ved sex om du ikke bli våt nok. Sopp trives i tørre og skadede slimhinner, og beste måten å unngå å få det på er å forhindre det :-) Lykke til! Etter dette har ikke vi hatt problemer ihvertfall!
Gjest megmeg Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 tusen takk for godt svar! har bestilt time til fastlegen på onsdag, og nå føler jeg at jeg har litt mer kunnskap etter det du har fortalt. takk for tipset om å slutte med canesten, jeg har faktisk ikke tatt det denne gangen for jeg har følt at det bare har gjort vondt verre. håper legen gir oss diflucan og at vi kan bli kvitt dette helvete. begynner å bli rimelig lei!!
tristesse Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Du har min fulle sympati Lykke til hos legen på onsdag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå