Gå til innhold

Enkelt spørsmål


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal

*Hvorfor lar enkelte her inne seg så lett provosere??? Ute i den virkelige verden treffer man jo stadig vekk på ting som kan irritere uten at man flyr av skaftet av den grunn.....

*Hvor er det blitt av evnen til å forstå ironi?? Hvorfor blir alle innlegg tatt i verst mulige mening??

Hva har skylden? Janteloven???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lettere å være stor i kjeften her inne hvor du slipper å "face" de du diskuterer med.

Tror det er mye av grunnen jeg..

Barbie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Vil bare tilføye at en del også kjenner andre brukere her. Det er ikke så anonymt for alle brukerne her. Kan lett bli provokasjoner om visse brukere som kjenner hverandre ikke tåler hverandre. Og for de som fortsatt er anonyme og er her ofte, blir på en måte "kjent" med andre brukere og da kan det lett bli at noen ikke tåler hverandre som i Rl... Det var mine tanker om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo noen som blåser hodet av folk, tilsynelatende uten grunn, også i virkeligheten, da.

Samt at det, som nevnt, er mye lettere - for mange/noen - å være tøff her inne, enn det ville vært i virkeligheten.

Når det gjelder ironi, så er det ikke alltid like lett skriftlig - spesielt ikke om du kanskje ikke tar deg så god tid, men bare hamrer ned et svar.

Kan bli litt misforståelser av den grunn, siden det i annen kommunikasjon kommer inn så mye annet, som fakter, uttrykk, grimaser, tonefall osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hvorfor Kverula lar seg provosere, del 1:

- fordi jeg lett lar meg provosere...

- fordi man i dette forumet kommer i "kontakt" med mange forskjellige folk og meninger som man antakelig ikke hadde kommet i kontakt med IRL, og som man ikke er på bølgelengde med...

- fordi jeg syns det er ille at noen tillater seg å forsure miljøet her på KG!

- fordi jeg lar meg provosere av at folk slenger med leppa og ikke gidder å moderere seg selv...

Det er sikkert en masse andre grunner til at jeg lar meg provosere, men disse grunnene kommer i del 2...

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Hvorfor Kverula lar seg provosere, del 2:

- fordi jeg nok reagerer raskere på nett enn IRL...

- fordi jeg syns at ufine innlegg og negative kommentarer forekommer litt vel ofte på KG - og jeg er LEI av at dette fortsetter og fortsetter...

- fordi ignorer-funksjonen hos meg er ute av drift...

- fordi jeg liker å blande meg der jeg føler at jeg har noe å si...

Dette var ting jeg kom på etter mitt forrige innlegg...

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Jeg tror også det er lett å la seg provosere fordi man blir irritert av tonen noen innlegg skrives i. Ofte er det lettere å være uhøffelig og krass når man ikke ser eller kjenner den man skriver med ....

Og det er lett at det oppstår misforståelser siden man kun kan lese det som er skrevet- ikke se ansiktsuttrykk, høre toneleie og slikt ...Alle tolker innleggene på sin måte. Smilefjes er greie om man bruker rett fjes på rett sted for å understreke hva man mener.

Men jeg lar meg iallefall provosere av:

-Frekke og uforskammede innlegg

-Personer som kverulerer og skriver for å provosere

-Innlegg med innhold jeg er HELT uenig i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...