Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lenge lekt med tanken på å bli sykepleier, syns det virker veldig interessant, pluss at jeg føler jeg har mye omsorg å gi via et slikt yrke.

Men samtidig så føler jeg at fallhøyden blir veldig stor, i forhold til å gå fra en fast jobb som jeg trives godt i, og til å starte på slike studier.

Er det mulig å "hospitere" på et sykehus, eller lignende institusjoner, slik at man kan se litt nærmere "hva det går i". Å få en viss pekepinn på hvordan jobben er og hva man kan forvente? Føler jeg har et litt glorifisert bilde av det å være sykepleier, og trenger litt input.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet om noen som har hospitert på sykehuset, jobbet da en sommer uten betaling.Så det er bare ringe å høre:)

Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet

Hos oss får ingen lov å hospitere uten at de er ferdigutdannet, eller under utdanning i et helsefag. Da er du derimot velkommen enten du er sykepleier-, medisin-, ergoterapi-, eller fysioterapistudent. Hvis du er ferdig hjelpepleier eller ambulansearbeider kan du også hospitere. Kan godt være det variere fra sted til sted, så du må nok ringe og høre.

Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet
vet om noen som har hospitert på sykehuset, jobbet da en sommer uten betaling.Så det er bare ringe å høre:)

Dette er vanlig for legestudenter som snart får lisens, evt hvis de har studert i utlandet, eller er arbeidsinnvandrere som må lære norsk og hvordan norsk helsevesen fungerer. Ikke vanslig for andre yrkesgrupper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...