Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sliter utrolig med og sove i det siste... Er trøtt og alt det der, men får ikke lenger ro i kroppen i det hele tatt. Noe som fører til at jeg blir liggende og kaste meg rundt i senga en god stund før jeg ikke klarer mer, og heller står opp og finner på noe...

Noen ganger er det såpass ille, slik som i kveld, at jeg sitter og tripper med bena, og har store problemer med og faktisk holde meg i ro...

Noen gode tips?

Har prøvd og kutte ned sukker, drukket varm melk og lignende allerede :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innlegget over var mitt, hadde bare glemt og logge av samboerens brukerkonto :(

Gjest søvnløs
Skrevet

Hei du søvnløse....

Da er vi minst to som sliter med søvnen.

Kan faktisk være et rent H****** det der!

Vanskelig å si hva som er lurt å finne på, kommer litt ann på hvorfor man ikke får sove.

Jeg for min del har alt for mange tanker som svirrer rundt i hodet, samtidig som jeg ligger og er engstelig for ikke å få sove.

Blir en ond sirkel til slutt som er vanskelig å bryte.

Tenk godt etter, hva gjør deg rastløs? Noe du kan forandre på, gjøre noe med?

Kan det være noe i livet ditt som kan gjøres noe med?

Ellers er det jo litt andre ting som muligens kan hjelpe...

Lufte på soverommet, ominrede det litt kanskje? så det blir en forandring.

Sørg for å gjøre kvelden før så hyggelig som mulig, og tenk ut noe du skal foreta deg neste dag som du gleder deg til

Lykke til :-)

Skrevet

Har prøvd soverom i 2 forskjellige byer nå grunnet flytting, så soverommet er det ikke noe galt med :P

Jeg tipper det er stress som er store deler av grunnen... Har skjedd endel utenfor min kontroll i det siste, og driver og leter etter ny jobb i en ny by og slikt...

og prøve og tenke når jeg ligger der er nyttesløst, siden tankene farer så fort gjennom hodet mitt at jeg ikke rekker og finne ut hva de består av engang, og om jeg bestemmer meg for og tenke på noe, så er det noe annet som har tatt plassen etter 5 sekunder...

"jeg ligger og er engstelig for ikke å få sove.

Blir en ond sirkel til slutt som er vanskelig å bryte."

kjenner meg spesielt godt igjen i den delen der... akuratt samme problemet... :(

Gjest søvnløs
Skrevet

Stess, jo takk, det kjenner jeg til, også det der om tanker som svirrer i rasende fart gjennom hodet. Har ikke kontroll ofte

Jeg var så plaget av indre stress, at jeg faktisk valgte å oppsøke en psykolog. Han driver med tankefelt terapi og hypnose. Lærte meg også selvhypnose/avslappingsteknikker, og de virker...stort sett, har i hvertfall hjulpet meg mye.

Men, noen ganger innimellom får jeg tilbakefall, sånn som i natt.

kanskje vanskelig for deg å gjøre noe med stresset hvis det skyldes ting utenfor din kontroll.........huff, føler med deg.

Men prøv å ta litt kontroll kanskje. Ikke alt på en gang, men en liten ting du kan styre over, og så litt mere neste gang, enkle ting DU styrer.

Sånn som her hos meg er dagene fulle fra jeg står opp til jeg legger meg. Alene med 3 barn, 10-15 år, jobb 4 dager i uka, en gubbe som er ukependler.

Vel, ungene får kjørt seg. Jeg har gitt dem flere oppgaver og mere ansvar. I går laget de middagen og ryddet vekk etterpå....sånne ting, som GÅR Å GJØRE NOE MED.....Mange bekker små og alt det der

Skrevet

vurderer og ta en tur til doktormannen og prate med han om det... så får jeg se hva han mener... Må bare finne en doktorman som fungerer... Nettop flyttet, og 5 timer for en legetime gidder jeg ikke...

Tidligere klarte og og slappe av med hjelp av meditasjon, men får ikke til det lenger heller.. tankene trenger seg på, og forsvinner før jeg vet ordet av det :P

Gjest søvnløs
Skrevet

Vel, du har helt sikkert hørt dette før.....FYSISK AKTIVITET, Nå er jeg ingen stor tilhenger av akkurat det, men innimellom forsøker jeg å være flink....gå, jogge litt kanskje, eller svømme. Kroppen blir sliten, orker ikke stresse mer da liksom.

Men, det er et tiltak å få det til mange ganger.

skal gjøre et forsøk på å sove igjen nå, natta da :-)

Skrevet

Fysisk aktivitet kan jo altids funke ja... får kanskje prøve det... Men du får sove godt da :)

Skrevet (endret)

Vil også anbefale fysisk aktivitet. Tar knekken på meg i hvertfall! :ler:

Endret av Regndråpe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...