Gjest me Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Jeg står mellom å velge sosialantropologi eller asia studie. Jeg vet ikke hva som er best å velge!Er veldig intressert i asia, kina/Japan derfor tenker jeg dette. Men er liksom også intressert i latinamerika derfor tenker jeg en generell utdanning som sosialantropologi, får liksom litt av alt. Hva mener dere? Satse på master i sosialantropologi eller master i asia studier? Er det best å være spesialist eller? Er redd for at jeg ikke kan komme meg "ut i verden" slik mange med slik utdanning vil, derfor er vel sos. antropologi sikrest kanskje om jeg ikke vil bli lærer?
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Lønner seg ikke. Du får dårlig arbeidsmarked og elendige lønninger og lav status. Alt fra universitetet er lavstatus i Norge. Ingen vil ha deg etterpå. Blin ingeniør eller økonom. Det er det eneste norsk næringsliv vil ha!
Miss Boho Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Hvis alle blir økonomer, blir det vel ikke så lukrativt? For å svare på spørsmålet ditt, tror jeg at jeg ville gått for asiastudier og blitt spesialist. Lettere å vise hva du kan, mye handel med Kina framover ++
yoga Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Jeg ville nok valgt sosialantropologi. Nå vet jeg veldig lite om behovet for personer med spesialfelt innen Asia her i Norge. Men kan tenke meg at det fort kun blir som lærer eller evt journalist etc. Rett meg hhvis jeg tar feil.. Med en master i sosialantropologi vil du nok få lettere jobb. Tenker dette fordi det er såpass få som velger denne veien å gå nå pga ryktene om usikkert arb. marked, så vi som gjør det kan forhåpentligvis velge mer i jobber om noen år
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå