Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg står mellom å velge sosialantropologi eller asia studie. Jeg vet ikke hva som er best å velge!Er veldig intressert i asia, kina/Japan derfor tenker jeg dette. Men er liksom også intressert i latinamerika derfor tenker jeg en generell utdanning som sosialantropologi, får liksom litt av alt. Hva mener dere? Satse på master i sosialantropologi eller master i asia studier? Er det best å være spesialist eller? Er redd for at jeg ikke kan komme meg "ut i verden" slik mange med slik utdanning vil, derfor er vel sos. antropologi sikrest kanskje om jeg ikke vil bli lærer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønner seg ikke. Du får dårlig arbeidsmarked og elendige lønninger og lav status. Alt fra universitetet er lavstatus i Norge. Ingen vil ha deg etterpå.

Blin ingeniør eller økonom. Det er det eneste norsk næringsliv vil ha!

Skrevet

Hvis alle blir økonomer, blir det vel ikke så lukrativt? :fnise:

For å svare på spørsmålet ditt, tror jeg at jeg ville gått for asiastudier og blitt spesialist. Lettere å vise hva du kan, mye handel med Kina framover ++

Skrevet

Jeg ville nok valgt sosialantropologi.

Nå vet jeg veldig lite om behovet for personer med spesialfelt innen Asia her i Norge. Men kan tenke meg at det fort kun blir som lærer eller evt journalist etc. Rett meg hhvis jeg tar feil.. :)

Med en master i sosialantropologi vil du nok få lettere jobb. Tenker dette fordi det er såpass få som velger denne veien å gå nå pga ryktene om usikkert arb. marked, så vi som gjør det kan forhåpentligvis velge mer i jobber om noen år ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...