Gå til innhold

Dumme spørsmål

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det spørsmålet som iriterer meg mest er når jeg går inn i en forretning og og det kommer en dame/jente bort og spør "Hva kan jeg hjelpe deg med?"

Da svarer jeg alltid "Ser jeg hjelpeløs ut?"

Prøver å si det litt spøkefullt for ikke å fornærme vedkommende

Jeg er en meget oppegående dame og liker å selv å finne ting og spørre om hjelp da jeg trenger det.

Folk som jobber i butikker må faktisk spørre om folk vil ha hjelp bare til opplysning. Det har ikke noe med deg å gjøre. Om man er mystery shopper skal man ikke gå lenge å vente på at noen spør deg om du vil ha hjelp. Service tror jeg det kalles.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det definitivt kjedeligste og dummeste jeg hører er:

"Hva skjer a?"

.. ofte i MSN-sammenheng.

• 3 måneder senere...
Skrevet (endret)
Dette handler IKKE om å være frekk i kjeften. Det handler om hva jeg og andre føler om å bli stilt dette spørsmålet.

Som sagt har jeg drevet forretning selv i mange år og er veldig utadvendt og sosial av meg. Jeg oppnår lett kontakt med ansatte i butikker av alle slag og kan prate mye om de har tid Har fått gode venner blant butikkansatte selv om jeg sier dette.

Vel, da lurer jeg på hva du vil at jeg som faktisk jobber i butikk egentlig skal si? Jeg er faktisk pålagt det både fra kjeden jeg jobber i, og fra min egen sjef. Jeg kan forstå hvorfor du muligens synes det kan være plagsomt, men jeg er faktisk pålagt det. Jeg har intet valg. De kommer og ta stikkontroller på oss, for å forhøre seg om at vi faktisk gjør det vi er pålagt.

Nå vil jeg bare si det: jeg har aldri, på det året jeg har jobbet der, fått én eneste sur mine når jeg spør det spørsmålet. I stedet for opplever jeg ofte at kundene er lettet over at jeg spør, fordi det kan være vanskelig å orientere seg når det gjelder de produktene vi selger. Sånn sett kommer jeg borti utrolig mange flotte og hyggelig mennesker, så jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor det er så feil sånn sett. Det er jo bare å si 'nei takk', så skal jeg ikke plage deg noe mer jeg. Her om dagen fikk jeg til og med ros fra noen kunder ble møtt med et så fint og blidt smil. For meg er det rett og slett god kundeservice, og skulle bare mangle.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet
Det spørsmålet som iriterer meg mest er når jeg går inn i en forretning og og det kommer en dame/jente bort og spør "Hva kan jeg hjelpe deg med?"

Da svarer jeg alltid "Ser jeg hjelpeløs ut?"

Prøver å si det litt spøkefullt for ikke å fornærme vedkommende

Jeg er en meget oppegående dame og liker å selv å finne ting og spørre om hjelp da jeg trenger det.

Hehe, faren min går i protest ut av en butikk om de ikke spør om de kan hjelpe han med noe innen ca et minutt da han mener det er dårlig service :ler:

Skrevet
Hehe, faren min går i protest ut av en butikk om de ikke spør om de kan hjelpe han med noe innen ca et minutt da han mener det er dårlig service :ler:

Det kan ikke være lett å være butikkpersonale. Det er jo umulig å gjøre alle til lags, og nei, dette var ikke ment som et angrep på din far.

Skrevet

Litt skuffa over at ca hele emnet blir brukt på Lela's frekke kommentar når alle virker som å være enige :vetikke:

hadde håpet på flere 'dumme spørsmål', som er en gøy diskusjon egentlig! :) noen som har noen dumme spørsmål som ligger utenfor butikken? Dette burde jo være morsomt!

Ett spørsmål som kanskje er litt rart, er om man står på kjøkkenet og fikser middag, så kommer noen og spør "lager du mat?" :)

Gjest WildRider
Skrevet
Eller som min kjære mor gjør. Ringer meg på hustelefonen og spør "er du hjemme?" :fnise:

Egentlig er min mor en intelligent dame, men akkurat dette spørsmålet er vel dumt i den sammenhengen.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

:hoho:

Noe lignende gjorde min mor da jeg skiftet mobilnummer og hun ringte meg på det. 20 min uti samtalen spør hun meg "ja, har jeg ringt rett altså?". Må sies at min mor er også inteligent, men jeg aner ikke hva det der skulle bety. Fikk oss hvertfall en god latter :ler:

Gjest WildRider
Skrevet

Har egentlig en horde dumme spørsmål å nevne her, de aller fleste av dem har blitt stilt av mine venner i ett uoppmerksomt øyeblikk der vi har tatt det med ett smil, men ikke alle.. :fnise:

En gang var jeg så uheldig å tryne så lang jeg var på isen, slo litt hull på huden i ansiktet så blodet sprutet over alt og jeg hylskrek av sjokk og smerte. Venninnen jeg hadde med meg ble helt perpleks og ropte plutselig ut "herregud, er det så vondt som det ser ut?" jeg så på henne og fikk lyst til å rope at det er så vondt som det høres ut, men hun slo seg for munnen, sa unnskyld mange ganger og hjalp meg til slutt opp, heldigvis! :fnise:

Jeg var en gang så heldig å få en stor bukett blomster levert på kontoret jeg jobbet på, med kort og det hele. Jeg står der og signerer for budet så kommer plutselig ei jente bort og sier "åååå har du fått blomster???". Hva skal man svare? Må sies at hun så dem bli levert til meg.

En annen gang igjen var jeg så heldig å bli overrasket av ett skikkelig torden og regnvær mens jeg var på vei til en fest, jeg kom inn døren våt som ei katte helt inntil skinnet, og sminken rennende alle veier, så klarer bestekompisen min å spørre meg om det regner ute. "nei, jeg bare følte for å leke med hageslangen deres, nå midt i oktober, jeg". Skal si han ble stille før han begynte å le :ler:

Skrevet
Har egentlig en horde dumme spørsmål å nevne her, de aller fleste av dem har blitt stilt av mine venner i ett uoppmerksomt øyeblikk der vi har tatt det med ett smil, men ikke alle.. :fnise:

En gang var jeg så uheldig å tryne så lang jeg var på isen, slo litt hull på huden i ansiktet så blodet sprutet over alt og jeg hylskrek av sjokk og smerte. Venninnen jeg hadde med meg ble helt perpleks og ropte plutselig ut "herregud, er det så vondt som det ser ut?" jeg så på henne og fikk lyst til å rope at det er så vondt som det høres ut, men hun slo seg for munnen, sa unnskyld mange ganger og hjalp meg til slutt opp, heldigvis! :fnise:

Jeg var en gang så heldig å få en stor bukett blomster levert på kontoret jeg jobbet på, med kort og det hele. Jeg står der og signerer for budet så kommer plutselig ei jente bort og sier "åååå har du fått blomster???". Hva skal man svare? Må sies at hun så dem bli levert til meg.

En annen gang igjen var jeg så heldig å bli overrasket av ett skikkelig torden og regnvær mens jeg var på vei til en fest, jeg kom inn døren våt som ei katte helt inntil skinnet, og sminken rennende alle veier, så klarer bestekompisen min å spørre meg om det regner ute. "nei, jeg bare følte for å leke med hageslangen deres, nå midt i oktober, jeg". Skal si han ble stille før han begynte å le :ler:

haha mye moro man kan finne på å si :fnise:

Gjest WildRider
Skrevet
haha mye moro man kan finne på å si :fnise:

Husker jeg en gang lirte noe forbanna dumt ut av meg selv, bestevenninnen min ble gravid og samlet oss nærmeste venninner for å fortelle det, og rett etter at hun sa det roper jeg "HVORDAN kunne det skje?????". Det gikk ca 1,5 sekunder før jeg fatta det spørsmålet selv, var vel heller at jeg ble mildt sagt overrasket :ler:

Skrevet

"Datt du?" til folk som ligger og spreller på hålka om vinteren er jo en klassiker

Ellers har jeg faktisk fått et par e-poster i min tid med oppfordringen om å si fra i tilfelle mailen ikke kom fram :fnise:

Gjest nextlife
Skrevet

Jeg har ei venninne, som alltid når hun ringer meg hjemme sier "Hei, er du hjemme?" :fnise:

(Neida, jeg har hustelefonen med meg på jobb, vettu)

Skrevet

Moren min hadde en tendens til å spørre "har du spilt fotball?". Følte det var et ganske dumt spørsmål der jeg står med fullt fotballutstyr på, grus og gjørme oppover leggstømpene og svette i panna.

Ellers er jo "Sover du?" en klassiker.

Skrevet

Det er tydeligvis mange som ikke forstår at noen spørsmål ikke er spørsmål i det hele tatt, men de fyller en viktig sosial funksjon allikevel.

Skrevet

Eller når man kommer ut fra butikken, drassende med flere velfylte poser, og møter kjente: Har du handla? :klaske:

Gjest WildRider
Skrevet
Det er tydeligvis mange som ikke forstår at noen spørsmål ikke er spørsmål i det hele tatt, men de fyller en viktig sosial funksjon allikevel.

Joda, men likevel er de litt morsomme ;)

Skrevet
Vil bare opplyse om at i de fleste butikker, i alle fall min, så skal man spørre om kunden vil ha hjelp om de går rundt i butikken. Men jeg syns det er litt snodig at folk sier "Hva kan jeg hjelpe deg med?", jeg sier heller "kan jeg hjelpe deg med noe?", "finner du det du leter etter?" eller "si fra dersom du trenger hjelp".

Og dersom jeg hadde en kunde som lela, så hadde jeg nok blitt ganske fornærmet over å ha gjort jobben min. Men jobben min er å fortsette å smile, så dersom jeg hadde tatt det ille opp, så hadde ikke lela fått dette med seg.

Jeg synes det er veldig hyggelig at en ansatt i en butikk spør om jeg trenger noe. Vanligvis sier jeg nei. Men det er hyggelig å blitt sett og tenkt på.

Dersom butikken jeg går i henger personalet ved kassen og bare prater i vei elle rignorerer deg, som om du ikke er velkomen. vel, da handler jeg ikke der.

Om man skulle slutte å være høflig mot folk, for en kjedelig verden vi ville ha-

Gjest Cederic Rueben
Skrevet

Det finnes ingen dumme spørsmål. Bare dumme svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...