Gå til innhold

Dumme spørsmål

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og sambo hadde lagt oss i går kveld, og så fortalte jeg et eller annet fra jobben... og da gikk det et par sek før han svarte (litt sånn søvnig og forvirret)

Er det meg du snakker til??

Det vil jeg karakterisere som et dumt spørsmål ettersom vi ikke akkurat var så mange flere i senga!! :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det spørsmålet som iriterer meg mest er når jeg går inn i en forretning og og det kommer en dame/jente bort og spør "Hva kan jeg hjelpe deg med?"

Da svarer jeg alltid "Ser jeg hjelpeløs ut?"

Prøver å si det litt spøkefullt for ikke å fornærme vedkommende

Jeg er en meget oppegående dame og liker å selv å finne ting og spørre om hjelp da jeg trenger det.

Du er kanskje litt rar du.... :klø:

For om noen kommer til deg og tilbyr seg å hjelpe, kan du i det minste være høflig... Visst jeg hadde jobbet i denne butikken, hadde jeg tenkt du var en frekk liten drittunge.

Skrevet
Det spørsmålet som iriterer meg mest er når jeg går inn i en forretning og og det kommer en dame/jente bort og spør "Hva kan jeg hjelpe deg med?"

Da svarer jeg alltid "Ser jeg hjelpeløs ut?"

Prøver å si det litt spøkefullt for ikke å fornærme vedkommende

Jeg er en meget oppegående dame og liker å selv å finne ting og spørre om hjelp da jeg trenger det.

Dette er da overhodet ikke noe dumt spørsmål.

Jeg er kanskje litt kresen jeg, men hvis personalet i en butikk kommer og spør meg om jeg vil ha noe hjelp - så gidder jeg ikke handle noe der. Synes det er viktig med service.

dette gjelder for øvrig ikke matbutikker da... og om butikken er full av kunder har jeg forståelse for at de ikke har tid til å hjelpe meg.. men det verste jeg ser er to damer som står og skravler ved kassen mens jeg tusler rundt og leter etter noe spesielt uten å få noe hjelp..... og ja da, jeg kan spørre selv... men jeg synes faktisk det er jobben deres å spørre meg.

Skrevet
Det kommer ann på HVORDAN du svarer og ikke hva ordene er.

Dette handler om selvironi og kroppsspråk, ikke uhøflighet!!!! Det er den stor forskjellen

Og heldigvis forstår de fleste dette og mange sier at det er så hyggelig at jeg kommer innom for en prat når det er stille i butikken.

Tror kanskje mange her inne i forumet er veldig unge

Selv har jeg mann,barn og barnebarn og er vel blant de eldste her inne Jeg er trygg på meg selv og tør si hva jeg tenker!

ser at du understreker ofte hvor trygg du er på deg selv, og det får jo meg til å tenke mitt.. menmen..

ellers så er det frekt å svare på den måten.. jeg har opplevd personer som deg i min jobb, og selv om jeg ler, smiler og sier hvor hyggelig det er å se kunden igjen tenker jeg med meg selv: "hvor frekk kan man bli? unnskyld meg for at jeg gjerne vil hjelpe deg da!!" uansett hvordan du vrir og vender på det så er det garantert at du fornermer de fleste ved å gi slike kommentarer..

det at du er voksen, har mann, barn og barnebarn er ingen unnskyldning for å være frekk og ufordraglig.. du er heller ikke bedre enn oss som er yngre bare fordi du har flere år på baken enn oss.. du er også den eneste i hele diskusjonen her som sier det ikke har noe med uhøflighet å gjøre, kanskje det skulle få deg til å tenke litt mer på hva du sier til folk..? uansett hvordan du sier det..?

Skrevet
Dette er da overhodet ikke noe dumt spørsmål.

Jeg er kanskje litt kresen jeg, men hvis personalet i en butikk kommer og spør meg om jeg vil ha noe hjelp - så gidder jeg ikke handle noe der. Synes det er viktig med service.

dette gjelder for øvrig ikke matbutikker da... og om butikken er full av kunder har jeg forståelse for at de ikke har tid til å hjelpe meg.. men det verste jeg ser er to damer som står og skravler ved kassen mens jeg tusler rundt og leter etter noe spesielt uten å få noe hjelp..... og ja da, jeg kan spørre selv... men jeg synes faktisk det er jobben deres å spørre meg.

heeeelt enig med deg der!! har forlatt flere butikker på grunn av slik servoce (om man kan kalle det service..)

Skrevet
Kall meg gjerne en bitch. Har selv drevet drevet butikk i mange år og mange kunder har samme syn på dette som meg.

Var også på et foredrag engang hvor foredragsholder tok opp det samme til stor applaus fra tilhørere.

Det er ikke lett å være butikkansatt heller da. Noen er som deg, og vil helst suse rundt i sin egen verden, mens andre ikke gidder å handle dersom de ansatte henger ved kassa og ser ut som om du er den siste de interesserer seg for der og da.

I butikken jeg jobbet var vi forpliktet til først å hilse blidt med en gang kunden kom inn, og så etter å ha latt henne tusle et par minutter, gå bort og spørre om hun vil ha hjelp eller helst spørre hva hun er på utkikk etter.

Mange kunder handler på service, og det er surt å kanskje miste et salg fordi man er redd for å adressere kunden. På den annen side tror jeg aldri man mister et salg på å spørre om man kan hjelpe.

Skrevet

Et ganske dumt spørsmål er når man kommer fra frisøren og har klippet ganske mange cm av håret sitt, og noen spør "har du klippet deg?", eller om man har farget håret mørkt etter å ha hatt det blondt lenge, "har du farget håret?" :ler:

Og jeg synes nesten det er litt frekt å spørre "hva kan jeg hjelpe deg med?" av de ansatte i en butikk. Da høres det ut som en selvfølge at jeg trenger hjelp. Jeg ville heller satt pris på å høre "kan jeg hjelpe deg med noe?", "nei takk, jeg bare ser litt." Jeg vet ikke hvordan jeg kunne svart på det første på en høflig måte. "Nei, jeg trenger ikke hjelp"? :sjenert:

Skrevet
Et ganske dumt spørsmål er når man kommer fra frisøren og har klippet ganske mange cm av håret sitt, og noen spør "har du klippet deg?", eller om man har farget håret mørkt etter å ha hatt det blondt lenge, "har du farget håret?" :ler:

Og jeg synes nesten det er litt frekt å spørre "hva kan jeg hjelpe deg med?" av de ansatte i en butikk. Da høres det ut som en selvfølge at jeg trenger hjelp. Jeg ville heller satt pris på å høre "kan jeg hjelpe deg med noe?", "nei takk, jeg bare ser litt." Jeg vet ikke hvordan jeg kunne svart på det første på en høflig måte. "Nei, jeg trenger ikke hjelp"? :sjenert:

Du kan svare "ingenting foreløpig" med et smil. Verre er det ikke.

Skrevet

Dumt spørsmål ca. klokken 08.00 en Søndags morgen :

"Vekket jeg deg?" :sukk:

Skrevet (endret)
Det kommer ann på HVORDAN du svarer og ikke hva ordene er.

Dette handler om selvironi og kroppsspråk, ikke uhøflighet!!!! Det er den stor forskjellen

Og heldigvis forstår de fleste dette og mange sier at det er så hyggelig at jeg kommer innom for en prat når det er stille i butikken.

Tror kanskje mange her inne i forumet er veldig unge

Selv har jeg mann,barn og barnebarn og er vel blant de eldste her inne Jeg er trygg på meg selv og tør si hva jeg tenker!

Jeg er og trygg på meg selv, og tør å si hva jeg tenker. Men jeg er da ikke frekk for det om.

Endret av The Kitten
Skrevet
Jeg er og trygg på meg selv, og tør å si hva jeg tenker. Men jeg er da ikke frekk fordi.

Fordi hva?

Hvorfor henger nesten alle seg opp i Lelas post, snodig...

Skrevet
Fordi hva?

Hvorfor henger nesten alle seg opp i Lelas post, snodig...

Nei, det er ikke snodig i det hele tatt. Det ser ut som det er ganske bred enighet om at Lela er frekk.

Skrevet
Nei, det er ikke snodig i det hele tatt. Det ser ut som det er ganske bred enighet om at Lela er frekk.

Javel , men hva er det da. KG-tilhørerene har talt, Lela ER frekk.

Skrevet
Sover du? Dette er heller ikke verdens glupeste spørsmål.

Dog veldig utbredt!:P hehe

Spørsmålet "Er du våken?" er et eksempel på noe som ikke er så veldig dumt, men at svaret er litt sløvt dersom du får et "Nei!" tilbake. Hehe:)

Skrevet
Javel , men hva er det da. KG-tilhørerene har talt, Lela ER frekk.

Nettopp.

Skrevet
Nettopp.

Enda godt at det er noen som har fasiten.

Skrevet
Enda godt at det er noen som har fasiten.

Hvem da? Du?

Skrevet
Hvem da? Du?

Heldigvis ikke , det hadde vært slitsomt å rette på andre.

Skrevet
Heldigvis ikke , det hadde vært slitsomt å rette på andre.

Så du sier det ja. Greit.

Gjest Butikkansatt
Skrevet

Vil bare opplyse om at i de fleste butikker, i alle fall min, så skal man spørre om kunden vil ha hjelp om de går rundt i butikken. Men jeg syns det er litt snodig at folk sier "Hva kan jeg hjelpe deg med?", jeg sier heller "kan jeg hjelpe deg med noe?", "finner du det du leter etter?" eller "si fra dersom du trenger hjelp".

Og dersom jeg hadde en kunde som lela, så hadde jeg nok blitt ganske fornærmet over å ha gjort jobben min. Men jobben min er å fortsette å smile, så dersom jeg hadde tatt det ille opp, så hadde ikke lela fått dette med seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...