estrella Skrevet 15. august 2008 #21 Skrevet 15. august 2008 Sover du? Dette er heller ikke verdens glupeste spørsmål. Jeg spør alltid det spørsmålet.. Enig... Og de ansatte i enkelte kjeder er faktisk pliktig å spørre om du vil ha pose, uansett om du har handlet en pakke pastiller eller tre fulle handlevogner. Er det virkelig så vanskelig å bare si jatakk da?? Det er faktisk sant. Vi var pålagt å spørre-enten kunden hadde kun en vare eller mange varer. Noen ganger sa kunden med en 0,5 l brus ja til pose, mens personen med mange varer sa nei, og tok frem handlenettet. Så vi som sitter der bak kassen kan ikke alltid snuse hvem som vil ha poser eller ei.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #22 Skrevet 15. august 2008 Det spørsmålet som iriterer meg mest er når jeg går inn i en forretning og og det kommer en dame/jente bort og spør "Hva kan jeg hjelpe deg med?" Da svarer jeg alltid "Ser jeg hjelpeløs ut?" Prøver å si det litt spøkefullt for ikke å fornærme vedkommende Jeg er en meget oppegående dame og liker å selv å finne ting og spørre om hjelp da jeg trenger det. Så frekt av deg å si slikt noe! Neste gang sier du ikke dette for det er du som driter deg ut med et slikt svar!
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #23 Skrevet 15. august 2008 Når det er synlig at du har klipt deg og folk spør: "har du klipt deg?" egentlig et teit spørsmål
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #24 Skrevet 15. august 2008 Kall meg gjerne en bitch. Har selv drevet drevet butikk i mange år og mange kunder har samme syn på dette som meg. Var også på et foredrag engang hvor foredragsholder tok opp det samme til stor applaus fra tilhørere. Men når det gjelder spørsmål om poser, så er det sånn at mange har med egne poser/handlevesker. Jeg misliker også å bli "overfalt" av hjelpsomme butikkansatte, men jeg innser at det gjerne er fordi de gjerne er pålagt av arbeidsgiver å spørre kundene når de kommer inn, eller at de rett og slett har lyst til å være hjelpsom/kjeder seg bak disken, etc. Du skjønner jo at de ikke antyder at du er hjelpeløs og ikke klarer deg selv, de spør jo bare om de kan hjelpe med noe. Det er veldig uhøflig å svare slik du gjør, det er jo bare å smile å si neitakk, ingenting, om du ikke trenger hjelp. At vi er flere som ikke liker å bli spurt om hjelp med en gang vi kommer inn i en butikk betyr ikke at det er greit å være frekk i kjeften mot de ansatte når de prøver å være hjelpsomme og høflige.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #25 Skrevet 15. august 2008 Når det er synlig at du har klipt deg og folk spør: "har du klipt deg?" egentlig et teit spørsmål Samme når folk spør meg "har du spart lenge?". Neida, håret vokste til nedfor baken nærmest over natten du...
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #26 Skrevet 15. august 2008 Når folk ser jeg spiser med stor apetitt og jeg får spørsmålet: "syns du det var godt?" egentlig også et teit spørsmål Har lyst til å svare: "nei,men jeg spiser det for det"
lela Skrevet 15. august 2008 #27 Skrevet 15. august 2008 Jeg misliker også å bli "overfalt" av hjelpsomme butikkansatte, men jeg innser at det gjerne er fordi de gjerne er pålagt av arbeidsgiver å spørre kundene når de kommer inn, eller at de rett og slett har lyst til å være hjelpsom/kjeder seg bak disken, etc. Du skjønner jo at de ikke antyder at du er hjelpeløs og ikke klarer deg selv, de spør jo bare om de kan hjelpe med noe. Det er veldig uhøflig å svare slik du gjør, det er jo bare å smile å si neitakk, ingenting, om du ikke trenger hjelp. At vi er flere som ikke liker å bli spurt om hjelp med en gang vi kommer inn i en butikk betyr ikke at det er greit å være frekk i kjeften mot de ansatte når de prøver å være hjelpsomme og høflige. Dette handler IKKE om å være frekk i kjeften. Det handler om hva jeg og andre føler om å bli stilt dette spørsmålet. Som sagt har jeg drevet forretning selv i mange år og er veldig utadvendt og sosial av meg. Jeg oppnår lett kontakt med ansatte i butikker av alle slag og kan prate mye om de har tid Har fått gode venner blant butikkansatte selv om jeg sier dette.
The Kitten Skrevet 15. august 2008 #28 Skrevet 15. august 2008 Det spørsmålet som iriterer meg mest er når jeg går inn i en forretning og og det kommer en dame/jente bort og spør "Hva kan jeg hjelpe deg med?" Da svarer jeg alltid "Ser jeg hjelpeløs ut?" Prøver å si det litt spøkefullt for ikke å fornærme vedkommende Jeg er en meget oppegående dame og liker å selv å finne ting og spørre om hjelp da jeg trenger det. Hva mener du de skal si da? Jeg hadde forresten ikke passet i serviceyrker som det, for jeg hadde sikkert svart "ja" hvis du spurte meg.
The Kitten Skrevet 15. august 2008 #29 Skrevet 15. august 2008 Kall meg gjerne en bitch. Har selv drevet drevet butikk i mange år og mange kunder har samme syn på dette som meg. Var også på et foredrag engang hvor foredragsholder tok opp det samme til stor applaus fra tilhørere. Men når det gjelder spørsmål om poser, så er det sånn at mange har med egne poser/handlevesker. Mange kunder har kanskje samme syn på det som deg. At de svarer like frekt er derimot heller tvilsomt.
The Kitten Skrevet 15. august 2008 #30 Skrevet 15. august 2008 Dette handler IKKE om å være frekk i kjeften. Det handler om hva jeg og andre føler om å bli stilt dette spørsmålet. Som sagt har jeg drevet forretning selv i mange år og er veldig utadvendt og sosial av meg. Jeg oppnår lett kontakt med ansatte i butikker av alle slag og kan prate mye om de har tid Har fått gode venner blant butikkansatte selv om jeg sier dette. Hvis du føler deg så ille til mote etter et allminnelig spørsmål som det, bør du kanskje skaffe deg profesjonell hjelp. Siden det da er noe galt med selvtillitten din.
Petra Pan * Skrevet 15. august 2008 #31 Skrevet 15. august 2008 Dette handler IKKE om å være frekk i kjeften. Det handler om hva jeg og andre føler om å bli stilt dette spørsmålet. Som sagt har jeg drevet forretning selv i mange år og er veldig utadvendt og sosial av meg. Jeg oppnår lett kontakt med ansatte i butikker av alle slag og kan prate mye om de har tid Har fått gode venner blant butikkansatte selv om jeg sier dette. Jeg liker også å spørre om hjelp selv når jeg trenger det, men vet om flere som gjerne vil bli spurt om de trenger hjelp (og jeg betrakter dem ikke som hjelpeløse, nei). Er helt enig i at utsagnet blir uhøflig og frekt. Greit å tenke det, ikke greit å si det. Tipper det har forsuret arbeidsdagen for mang en velmenende butikkmedarbeider. Jeg sier i verste fall bare "nei, takk". Kunne ønske de kunne bli flinkere til å se an folk. Kan ikke være så vanskelig å se hvem som vil ha hjelp med en gang og hvem som gjerne vil ha litt tid på egen hånd. Hvis man først skal demonstrere sin servicevilje er det fint med de som ikke spør, men bare sier: "Si fra hvis du vil ha hjelp", og lar deg være i fred. Og: Jeg bruker handlenett - for miljøet (og bedre plass i posebeholderen hjemme).
lela Skrevet 15. august 2008 #32 Skrevet 15. august 2008 Hva mener du de skal si da? Jeg hadde forresten ikke passet i serviceyrker som det, for jeg hadde sikkert svart "ja" hvis du spurte meg. Om du hadde svart "ja" på mitt spørsmål hadde jeg sett det komiske i det og ledd ) Noe også de ansatte gjør når jegsvarer sånn og dermed får vi god kontakt. En annen ting er når det kommer rullestolbrukere og andre handykappede inn, de fleste vil tro at et "hva kan jeg hjelpe deg med?" er det riktige å si. Men nei, dette er det værste du spør de om, har mange fortalt meg. Jeg lærte meg og ungå dette spørsmålet ved å smile og si hei. Be de heller spørre om det er noe de lurer på.
lela Skrevet 15. august 2008 #33 Skrevet 15. august 2008 Hvis du føler deg så ille til mote etter et allminnelig spørsmål som det, bør du kanskje skaffe deg profesjonell hjelp. Siden det da er noe galt med selvtillitten din. Føler meg ikke sååå ille til mote av å få spørsmålet (iriterende,ja) Ser nok mest det komiske i det, jeg har masse selviironi om du forstår .... det er veldig viktig å ha Selvtiliten min er det ingen ting i veien med og jeg kaller en spade for en spade. Tror aldri jeg har forsuret en eneste ansatt med min væremåte ,heller det motsatte
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #34 Skrevet 15. august 2008 Lela! Om du svarer slikt til en som spør deg om du trenger noe hjelp er du uhøfflig uansett om den ansatte smiler til deg tilbake.Hva skal hun ellers gjøre, svare deg med samme mynt og vise at hun syns du var frekk? Hvor gammel er du?
lela Skrevet 15. august 2008 #35 Skrevet 15. august 2008 Lela! Om du svarer slikt til en som spør deg om du trenger noe hjelp er du uhøfflig uansett om den ansatte smiler til deg tilbake.Hva skal hun ellers gjøre, svare deg med samme mynt og vise at hun syns du var frekk? Hvor gammel er du? Det kommer ann på HVORDAN du svarer og ikke hva ordene er. Dette handler om selvironi og kroppsspråk, ikke uhøflighet!!!! Det er den stor forskjellen Og heldigvis forstår de fleste dette og mange sier at det er så hyggelig at jeg kommer innom for en prat når det er stille i butikken. Tror kanskje mange her inne i forumet er veldig unge Selv har jeg mann,barn og barnebarn og er vel blant de eldste her inne Jeg er trygg på meg selv og tør si hva jeg tenker!
Gjest strykebrett Skrevet 15. august 2008 #36 Skrevet 15. august 2008 (endret) Tror det ble litt misforstått hva jeg mente med det posespørsmålet. Det jeg mente er at i samenheng med ett berg varer er spørsmålet om EN pose ganske komisk. Og når jeg sier til gjesten at det er tomt for vann er jo dettte alltid på en spøkefull måte. Somregel fører det til en veldig god tone mellom gjesten og meg med en gang han/hun får summet seg og mottar ett stort glass isvann servert med ett smil (ville selvfølgelig ikke dratt denne spøken om jeg jobbet på et mer formelt sted) Endret 15. august 2008 av strykebrett
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #37 Skrevet 17. august 2008 Det kommer ann på HVORDAN du svarer og ikke hva ordene er. Dette handler om selvironi og kroppsspråk, ikke uhøflighet!!!! Det er den stor forskjellen Og heldigvis forstår de fleste dette og mange sier at det er så hyggelig at jeg kommer innom for en prat når det er stille i butikken. Tror kanskje mange her inne i forumet er veldig unge Selv har jeg mann,barn og barnebarn og er vel blant de eldste her inne Jeg er trygg på meg selv og tør si hva jeg tenker! Det overrasker ikke. erfaring tilsier at eldre kvinner er de frekkeste kundene. og jo, å svare noen som bare prøver å gjøre jobben sin ved å tilby seg å hjelpe deg ER frekt uansett hvordan tonefallet ditt er. det hadde forsura arbeidsdagen min hvertfall. håper du virkelig trenger hjelp i en butikk en gang og ingen gidder å hjelpe deg.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #38 Skrevet 18. august 2008 Spørsmål som :Er jeg gravid? , stilt på et nettforum er ganske dumt.
mia83 Skrevet 18. august 2008 #39 Skrevet 18. august 2008 Når det er synlig at du har klipt deg og folk spør: "har du klipt deg?" egentlig et teit spørsmål Hehe enig.. skulle akkurat til å skrive det.. :gjeiper:
Gjest Sveinung Skrevet 19. august 2008 #40 Skrevet 19. august 2008 Og når jeg sier til gjesten at det er tomt for vann er jo dettte alltid på en spøkefull måte. Somregel fører det til en veldig god tone mellom gjesten og meg med en gang han/hun får summet seg og mottar ett stort glass isvann servert med ett smil (ville selvfølgelig ikke dratt denne spøken om jeg jobbet på et mer formelt sted) Æææææh? Hva? Folk vil ha et glass vann, ikke en frekk komiker! Hvor frekk går det an å bli?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå