Lille Lea Skrevet 13. august 2008 Forfatter #21 Skrevet 13. august 2008 Skjønner at min verden er litt enkelere enn deres! Min simple plan var jo å ta opp ett billån og betale på det 600,- - 1000,- pr mnd......... Så enkelt kunne det jo selvfølgelig ikke være... Kanskje jeg må ta den kjedligste utveien... SPARE! å herre...jeg kommer til å være 30 før jeg får meg bil Takk for svar folkens.. Fått ett litt annet syn på det her nå hehe.. blir ikke så skuffet imorgen om hun sier at det ikke går.. Men har fortatt ett lite håp da..
Gjest Britt Banditt Skrevet 13. august 2008 #22 Skrevet 13. august 2008 Hadde det vært så billig å ha en dyr bil så hadde "alle" hatt det vet du. Hehe. Og du har jo allerede en bil. Skal du ha et lån som koster såpass lite i måneden må du nok finne deg en til ca 30 000-40 000, og det er nok ikke så lett å finne en bil til 30 000 som er nyere enn 10 år (for det må den være dersom du skal få billån på den). Men du har jo allerede en bil, så da er du ikke 30 før du får deg bil
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #23 Skrevet 13. august 2008 Ok.. Jeg har e litt anna svar til deg:) Jeg er student, men jeg får bare 4600 i månden( 75% skole) men kan ikke jobbe mere fordi da går mere av stipendet til lån, så jeg har ca 8000 utbetalt fra den jobben jeg har. Jeg tok opp lån på 95000 på en 2002 modell yaris, selv om jeg hadde en bil fra før av. En råtten en, men likevel:) Hadde ingen egenkapital. Betaler 1550 i månden på bilen i lån. Har fullkasko på bilen, men siden jeg har hatt bil siden jeg var 18 har jeg jo spart litt bonus da. Er 22 nå. Har 7 år nedbealingstid. Syns du burde gjøre det, hvis du virkelig brenn for det! Jeg elske min søte lille bil over alt på jord..ehh..
Lille Lea Skrevet 13. august 2008 Forfatter #24 Skrevet 13. august 2008 Ok.. Jeg har e litt anna svar til deg:) Jeg er student, men jeg får bare 4600 i månden( 75% skole) men kan ikke jobbe mere fordi da går mere av stipendet til lån, så jeg har ca 8000 utbetalt fra den jobben jeg har. Jeg tok opp lån på 95000 på en 2002 modell yaris, selv om jeg hadde en bil fra før av. En råtten en, men likevel:) Hadde ingen egenkapital. Betaler 1550 i månden på bilen i lån. Har fullkasko på bilen, men siden jeg har hatt bil siden jeg var 18 har jeg jo spart litt bonus da. Er 22 nå. Har 7 år nedbealingstid. Syns du burde gjøre det, hvis du virkelig brenn for det! Jeg elske min søte lille bil over alt på jord..ehh.. Hmm, dette var interessangt Jeg er 22 år selv og har hatt bil i 4 år nå uten å krasje. Har skikklig, skikklig lyst på ny bil men det virker ikke så lyst for meg når du ser alle innleggene som er blitt skrevet. Tror jeg må finne meg en litt billigere enn 100 000,- kanskje 60- 70 tusen, man får jo en brukbar bil til det Fikk opp håpet her nå.. Skal i banken imorgen så får vi se da! SPENT!
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #25 Skrevet 13. august 2008 Ja, kanskje det er lurere! Jeg var bare gal etter å få meg ny bil, men jeg har klart meg fint. Har det vært knapp noen ganger, så har jeg bare spurt om ekstra vakter på jobben. Lykke til i banken! Måtte ha moren min som sikkerhet, vet ikke om det er av noe betydning, men men:)
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #26 Skrevet 14. august 2008 Sjekket nå. Vanlig lån 100,000, egenkapital 0, nedbetalingstid 5 gir kredittkjøpspris 134,220 og rente 9.25%/12.96%. Kaskofritt lån med samme betingelser gir kredittkjøpspris 148,740 og rente 13.9%/18.25%, på godt norsk kjent som landeveisrøveri. fyttif***!!! pluss at man taper seg godt i verdi før det er nedbetalt! da hadde jeg heller lagt av penger i måneden og spart meg enten opp til en billigere bil eller spart meg opp til 100.000, selvom det kan ta et år eller to. hus er litt værre å spare seg til, selvom bsu og sparing alltid er pluss... men en bil kan man spare til (er man strukturert og tolmodig nok) og der vil jeg gjerne ikke kaste penger ut av vinduet.. over 34 000 kr rett ut av vinduet der hvis man låner! Er for glad i pengene mine til å bare kaste de ut av vinduet, for en glede som varer bare der og nå.. får mer glede (samt noe å glede seg til) dersom man sparer og får kjøpt noe man har jobba hardt for å få.. gjeldsfritt! husk, du vil sikkert angre det biljøpet når du først skal prøve å få lån på hus eller leilighet... får da mindre lån siden du da har studiegjeld og billån.. personlig syns jeg du skal vente. jeg kjører en søt liten polo som kosta meg 75.000 kr som jeg sparte meg til. den er ikke verdt mer enn toppen 50.000 kr nå, men guri så mye skryt jeg får for den. og dette er en 99 modell, sølv og med åpent tak. jeg har bytta ut til emblemfri grill, angeleyes lykter, tatt av lister og satt på felger og slikt.. og den ser strøøken ut samt litt emr moderne siden jeg har bytta ut noen ting på den. folk tror det er mye nyere modell og jeg er sååå glad i den! selvom jeg har 300.000 kr utbetalt i året, føler jeg virkelig ikke at jeg trenger noen dyrere bil... ikke før jeg har barn og hus. da bør jeg tenke litt større bil. så lenge er jeg storføyd med den! så nå som jeg har fått meg en heltids jobb skal jeg begynne å spare for fullt til når jeg kommer dit
Lille Lea Skrevet 15. august 2008 Forfatter #28 Skrevet 15. august 2008 Hvordan gikk møtet i banken i dag? Hyggelig av deg å spørre:) Det var litt 'skuffende' jeg kan huske at jeg fikk penger med en gang forrige gang jeg tok opp ett forbrukslån, men jeg tar sikkert feil. Jeg fikk kun ett søknadsark og det var det! Hun ba meg legge ved ettt vedlegg som forklarte grunnen og div. Var der maks 5 min! Så jeg får sende det å se det ann:( Har forresten sendt deg mail:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå