Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg dør etter å bli hudpleier. men jeg må på privatskole, og det koster!

Er det mulig å leve med 95 000 i studielån med et så lavlønnet yrke?

Har jo lyst til å leve, ikke bare være i livet!

Er jo bare en offentlig hudpeier skole i bergen og sjangsen for å komme inn der er svært liten så må se på andre muligheter.

Men er det noen hudpleier som kan si noe om deres økonomiske situasjon?

Dette er drømmen, men visst jeg må slite med økonomien og ikek ha råd til verken lege, tannlege, klær eller ferie, så begynner jeg nesten å revurdere valget mitt... :(

Endret av miss mickey
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på denne! Har egentlig frist idag til å si om jeg vil ha studieplass.... Det er fjernundervisning (NHSA)...

*dytte*

Skrevet

Er jo bare en offentlig hudpeier skole i bergen og sjangsen for å komme inn der er svært liten så må se på andre muligheter.

Dette er drømmen, men visst jeg må slite med økonomien og ikek ha råd til verken lege, tannlege, klær eller ferie, så begynner jeg nesten å revurdere valget mitt... :(

Ja,tenker det samme..!og ja,jeg bekymrer meg for det øk.!Har hørt at en kan regne ca 15.000 i mnd i startlønn,provisjon i tillegg,så er en en dyktig selger lønner jo det seg.Og en på påregne en del sene kveldsvakter og helger..Ai!lite sosialt liv mens en nedbetaler lånet høres det ut som..?

Har imidlertid takket ja til plassen på den private hudpleieskolen i B.En har mange muligheter som hud/kroppsterapeut,må research litt og høre litt rundt ka muligheter en har..Har inntrykk av at det er et spennende yrke.Kanskje det kan kombineres med noe annet?Bygge f eks vaskerommet om til en liten hudpleiesalong hjemme?Noen fikser seg jobb på luksuscruise,der skal det være bra lønninger.

Som du sier er det vanskelig å komme inn på den off.,Bjørgvin..høyt snitt og lang venteliste..og forbeholdt de med ungdomsrett til videreg.opplæring.V ar ingen vist for meg å søke dit engang sa kontordamen på Bjørgvin.Derfor måtte det bli kostbare Hudpleieskolen i B.(90.000+undervisn.materiale som bøker og uniform)

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Pernille_*
Skrevet
Ja,tenker det samme..!og ja,jeg bekymrer meg for det øk.!Har hørt at en kan regne ca 15.000 i mnd i startlønn,provisjon i tillegg,så er en en dyktig selger lønner jo det seg.Og en på påregne en del sene kveldsvakter og helger..Ai!lite sosialt liv mens en nedbetaler lånet høres det ut som..?

Har imidlertid takket ja til plassen på den private hudpleieskolen i B.En har mange muligheter som hud/kroppsterapeut,må research litt og høre litt rundt ka muligheter en har..Har inntrykk av at det er et spennende yrke.Kanskje det kan kombineres med noe annet?Bygge f eks vaskerommet om til en liten hudpleiesalong hjemme?Noen fikser seg jobb på luksuscruise,der skal det være bra lønninger.

Som du sier er det vanskelig å komme inn på den off.,Bjørgvin..høyt snitt og lang venteliste..og forbeholdt de med ungdomsrett til videreg.opplæring.V ar ingen vist for meg å søke dit engang sa kontordamen på Bjørgvin.Derfor måtte det bli kostbare Hudpleieskolen i B.(90.000+undervisn.materiale som bøker og uniform)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Lønna er dårlig ja... Nå gikk jeg på videregående skole, og ikke privat, så jeg har ikke studielån fra hudpleieutdannelsen.

Har jobbet litt som hudpleier, og har mange venninner i bransjen.

Ei har 140 kr timen, ikke provisjon. Arbeidstid fra 10-16 (da hun ikke kan jobbe senere)

En annen har 120 kr i timen og 10 % provisjon på alle behandlinger. Har hun en behandling til 500 kr på en time, så tjente hun 170 kr den timen. I tillegg har hun 10 % provisjon på alt hun selger, så hun tjener ganske bra. Men hun er veldig god selger. Hun jobber stort sett fra 10-18. (hadde aldri orket den arbeidstiden hver dag!)

Den tredje av mine nære venninner har 150 i timen, men hun er fotterapeut også. Hun har 10 % provisjon på salget, ikke noe på behandlinger. Hun har kranglet seg til denne lønna. Jeg jobbet tidligere på samme sted, og jeg fikk 120 i timen som hud og fotterapeut. Hun jobber 9-17 eller 11-19.

• 6 måneder senere...
Gjest Gjest_Maja_*
Skrevet
Lønna er dårlig ja... Nå gikk jeg på videregående skole, og ikke privat, så jeg har ikke studielån fra hudpleieutdannelsen.

Har jobbet litt som hudpleier, og har mange venninner i bransjen.

Ei har 140 kr timen, ikke provisjon. Arbeidstid fra 10-16 (da hun ikke kan jobbe senere)

En annen har 120 kr i timen og 10 % provisjon på alle behandlinger. Har hun en behandling til 500 kr på en time, så tjente hun 170 kr den timen. I tillegg har hun 10 % provisjon på alt hun selger, så hun tjener ganske bra. Men hun er veldig god selger. Hun jobber stort sett fra 10-18. (hadde aldri orket den arbeidstiden hver dag!)

Den tredje av mine nære venninner har 150 i timen, men hun er fotterapeut også. Hun har 10 % provisjon på salget, ikke noe på behandlinger. Hun har kranglet seg til denne lønna. Jeg jobbet tidligere på samme sted, og jeg fikk 120 i timen som hud og fotterapeut. Hun jobber 9-17 eller 11-19.

Synes disse lønnene virker gode jeg, Prøv å jobbe som frisør der hvor du bare går på provisjon, Jeg skal gå privatskole til høsten, koster 90 tusen kroner, men ser ikke på det som en negativ utvikling akkurat, rentene er veldig småe, men det kommer jo ann på hvordan du bor, og hva det koster og! Ble positivt overaska av å se at de hadde over 150kr i timen (noen av dem)!:D

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest_anne_*
Skrevet
Henger meg på denne! Har egentlig frist idag til å si om jeg vil ha studieplass.... Det er fjernundervisning (NHSA)...

*dytte*

Gjest Gjest_johanne_*
Skrevet

Jeg må komme med en info her at jeg er meget fornøyd med lønn som hudpleier, lærer sto på, fortalte og viste først behandling så prøvde vi det selv og de gikk og så på samt ga sine komentarer. Det blir ikke det samme som på en fjernundervisning da du må klare alt selv og ingen kan hjelpe deg. Fjernundervisning er heller ikke godkjent hos lånekasse så du får ingen stipend eller noe

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_sandra_*
Skrevet

Hei,

Jeg synes du bør få dræmmen din. Det er mange hudpleiere som tjener godt, ikke minst etterhvert de får kunder avgjør de egen arbeidstid.

Go for it, hvis du brenner for det , så lykkes du, jeg anbefaler den Franske Kosmetolog Skole i Oslo, der får du ordentlig praksis og nok trening med kunder slik at du får masse erfaring ut i fra det som nyttes ettepå når du skal jobbe,

Hilsen,

Sandra

quote name='miss mickey' date='12.08.2008 (15:41) ' post='5880268']

Gjest Gjest_sandra_*
Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...