Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min venninne har ei datter på 14 år som igjen har en kjæreste, han også 14 år. Nå viser det seg at min venninne lar barna dele seng på natta. Den seksuelle lavalder er jo 16 år. Lurer på om noen kan si meg om dette er en straffbar handling av min venninne? Hun oppfordrer jo på denne måten barna til sex. Noen som kan svare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er absolutt ikke en straffbar handling.

Den seksuelle lavalderen er til for å beskytte mindreårige for overgrep, ikke for å hindre to sammentykkende fjortenåringer til å eksprimentere.

Skrevet
Nei, det er absolutt ikke en straffbar handling.

Den seksuelle lavalderen er til for å beskytte mindreårige for overgrep, ikke for å hindre to sammentykkende fjortenåringer til å eksprimentere.

Det er nok riktig, men jeg ville aldri latt 2 fjortenåringer dele seng i mitt hjem i alle fall.

Skrevet

Straffbart er det hvertfall ikke.

Men jeg skjønner ikke problemet med å sove hos hverandre.

Og hvorfor foreldre annser det som et problem.

Jeg sov hos min kjæreste da jeg var 14.

For meg så virker det som om de voksne unngår å la barnas kjærester sove der.

For å "beskytte dem" fra å eksprementere.

Men det de klarer på natta, klarer de hvertfall på dagen. :)

Jeg brydde meg mest om å sove da jeg sov der..

Andre ting gjorde vi heller på dagen. :P

Skrevet
Det er nok riktig, men jeg ville aldri latt 2 fjortenåringer dele seng i mitt hjem i alle fall.

Hva du tillater eller ikke tillater er opp til deg, men det er i alle fall langt fra ulovlig.

Gjest Jente16
Skrevet

Enig me Gutt17 "det de klarer på natta, klarer de hvertfall på dagen", jeg har hatt mye mere sex på dagtid og kveldene enn om natten:P

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Jeg husker det var en tråd oppe om samme tema der noen brukere her inne virkelig føk i tottene på hverandre i forhold til hva man skal akseptere av seksuell oppførsel hos ungdom under 16 år. Da var det vel en mor som hadde tatt sin sønn på fersken (han 15, jenta 14) Folk har veldig forskjellige meninger på dette området, men saken er at loven er til for å beskytte barn under 16 år for overgrep fra voksne, ikke for å hindre ungdom i å eksprementere seksuelt. Og, som flere andre sier her, hvis de vil ha sex, stopper ikke et overnattingsforbud noen ting. Da gjør foreldrene heller lurt i å gi litt info om prevensjon og konsekvenser :)

Skrevet

Skjønner ikke helt dette med at overnatting er galt.

Jeg overnattet hos kjæresten min et par ganger, men vi sov om natten. Det man evt vil gjøre gjør man da som oftest på dagen uansett, om natten er det jo stille og rolig. Om dagen er det gjerne bråk, mennesker er ute o.s.v.

Gjest nobilian
Skrevet
Hun oppfordrer jo på denne måten barna til sex.

På hvilken måte gjør hun det?

Om min 16 år gamle sønn er hjemme alene og jeg lar bilnøklene og bilen være igjen i huset sammen med ham, oppfordrer jeg ham da til å kjøre bil?

Skrevet

På hvilken måte gjør hun det?

Om min 16 år gamle sønn er hjemme alene og jeg lar bilnøklene og bilen være igjen i huset sammen med ham, oppfordrer jeg ham da til å kjøre bil?

Kjønnsdriften til din 16 år gamle sønn er sterkere enn trangen hans til å kjøre bil. Har du glemt hvordan hormonene herjet? :)

Gjest nobilian
Skrevet
Kjønnsdriften til din 16 år gamle sønn er sterkere enn trangen hans til å kjøre bil. Har du glemt hvordan hormonene herjet? :)

Hvilken drift som er sterkest spiller ingen rolle, verken det ene eller det andre oppfordrer til noen bestemt handling, det bare gir rom for at den kan finne sted. Noen ville også mene at å tillate slike friheter gir ungdommene en mulighet til å utvikle ansvarsfølelse.

Skrevet

min mor tillot gutter overnattende ganske tidlig, og absolutt ikke fordi hun oppmuntret til sex, men fordi hun stolte på at jeg ikke gjorde noe jeg ikke var klar for uansett.

jeg var likevel jomfru nesten frem til jeg var 18 år, noe som var mye lenger en mine venninder som ikke fikk ha gutter liggende over før mye senere.

så både drifter og annet kan faktisk styres, også av fjortisser med hormoner.

som personen over her sier, noen ser det faktisk som en mulighet til å utvikle ansvarsfølelse, og også til å vise at de er modne nok til å vite hva som er rett og galt for dem selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...