Gå til innhold

nuva ringen (p-ringen)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke erfaringer har dere med nuva ringen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt gode erfaringer. Lettvint og greit. Husk å ha alarm på mobilen den dagen du skal ta ut ringen. Nedsatt sexlyst og økt utflod var negativt, men til å leve med. Jeg begynte med ringen fordi jeg hadde tro på at det er bedre at hormonene virker lokalt, enn at de går gjennom hele kroppen som piller gjør. Men det har legen min avvist, han sier det er omtrent like stor hormonmengde og at det spres i kroppen gjennom blodet uansett. Men jeg var som sagt fornøyd.

Skrevet

Jeg har brukt den i noen år nå, og er veldig fornøyd. Tålte dårlig andre prevensjonsmidler som p-piller og p-sprøyte pga voldsomme humørsvingninger, men ringen tåler jeg veldig godt.

Merket den veldig godt den første uka jeg brukte den, etterpå har jeg aldri kjent noe til den... Enkel i bruk og ikke så mye å huske på som med f.eks. p-piller. Anbefales herfra!

Skrevet

takk for svar:)

Har vært veldig fornøgd med den jeg og, har hatt den i 2 mnd. Eneste er at jeg sliter mye med kvalme.. har lagt opptil to timer om natten og bare "ynket" meg fordi jeg er så kvalm.. vet ikke helt om den har skylden, men det vil jo jeg se når jeg skal ta den ut å vente på mens..

Skrevet

Positive:

- Enkelt, i forhold til å huske å ta en pille hver dag

Negative:

- Økt utflod, men ikke verre enn at det gikk an å leve med

- Smerter under sex, kunne ikke ha sex flere ganger hver dag eller to dager på rad.

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd, har brukt den i 6 år nå:) Full kontroll på alt og praktisk at det er så lett å utsette eller hoppe over mensen hvis man skal noe:)

Eneste minuset er at den er ganske mye dyrere enn piller tror jeg:/

Skrevet

liker alt med ringen, syns den er enkelt og grei. Ja den er dyrere enn p-piller, men syns det er verdt pengene... Men er det den som gir meg kvalme, er den definitivt ikke verdt det... :(

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Jeg merker foreløpig ingen negative virkninger av ringen, er på min andre månede nå. Eneste forskjellen er at puppene har blir mye større! :-D Jeg merker lite til utflodproblemer eller kvalme, heller ikke nedsatt sexlyst. Piller var mye verre for meg på det området..

Legen min sa at hormonene går ut i blodstrømmen, men at det er ferre hormoner i ringen fordi den går rett i blodbanen og ikke via magen.

Jeg ble ekstremt moody av piller, men jeg har ikke merket noen problemer med humøret etter at jeg startet på ringen. Jeg hadde ca 6 mnd med opphold fra hormoner før jeg startet, så jeg fikk ordentlig følelsen av hvordan det er å ikke være på hormoner, for jeg har gått på det siden jeg var 16, så på mange måter kjente jeg ikke min egen kropp så godt på det området fordi jeg startet mens jeg fortsatt var i puberteten.

Men, altså, jeg er foreløpig veldig fornøyd ;)

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med ringen. Mye bedre enn piller.

Skrevet

Positive: Man kan fint utsette mensen, greit å bare bytte ring i stedet for å huske pillen hver dag.

Negative: Nedsatt sexlyst, såre slimhinner, høyst sannsynlig allergi mot materialet som er brukt, fikk lettere soppinfeksjon når slimhinnene var så skjøre.

Jeg er en av disse "vanskelige" jentene. Jeg reagerer på ALT av hormonprevensjon, og kobberspiral irriterer slimhinnene og gir meg konstante blødninger. Jeg har derfor gått over på FAM+Pearly.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...