FangeLiv Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Litt usikker på om denne skal hit eller på miljø. Men. Skyller dere tallerkner og bestikk nøye før det går inn i maskinen? Ser på noen bruksanvisninger at man helst ikke skal skylle, men det skurrer sånn hos meg. Vil helst skylle av alt som synes, men er det egentlig nødvendig?
hufsa! Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 heia ja skal jeg sette maskinen på etter en middag så blir det ikke skylt noe særlig men skal det stå litt skyller jeg av det.
fargegla82 Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 heia ja skal jeg sette maskinen på etter en middag så blir det ikke skylt noe særlig men skal det stå litt skyller jeg av det. *nikker*Jeg og!Digger den vaskende oppfinnelsen,gitt!",)
Gjest Gl@mB@be Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Jeg skyller alt uansett. Utrolig grisete og ekkelt og ikke gjøre det.. For ikke å snakke om at det lukter etterhvert.
Furstina Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Jag sköljer som regel inte, bara om det är väldigt kladdigt eller är kefir med musli (som torkar fast). Jag skrapar däremot av resterna, och vid behov tömmer vi ventilen nere i diskmaskinen på rester som ej lösts upp. Vi har också en smal diskmaskin som inte rymmer så mycket så den behövs oftast köras varje dag. Det gör att den både blir luktfri (jag avskyr stinkande diskmaskiner som stått med matrester) och att det är energieffektivt eftersom den oftast körs full.
Gjest Gaby Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Leverandørene anbefaler faktisk at man ikke skyller av sausrester og slikt, bare fjerner matbiter. Litt fett er bra for innmaten i maskinen Om det blir stående og stinke, kan man jo kjøre et skylleprogram.
Gjest Stjernedryss Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Jeg skylder av det verste. Dersom man skylder bort alt som er synlig kan man jo like gjerne vaske opp for hånd.
Mamma1 Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Gidder som regel ikke skylle. Da blir litt av poenget med å ha oppvaskmaskin borte for meg.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Jeg bor alene og bruker derfor litt tid på å fylle en maskin. Jeg skyller derfor av, for at det ikke skal stinke hyl og helvete der inni. Men bare raskt i kaldt vann. Om det er mye matrester igjen på fatene, så må man skylle. Ellers kan man tette igjen rørene i maskinen. Om det bare er saus og slikt så gjør det jo ikke noe.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 Jeg tar av matrester før jeg putter det inn i maskinen. Skylder aldri. Hvorfor bruke opp tid og energi på noe man ikke trenger? Oppvaskmaskinen tåler det, oppvasken blir ren, jeg sparer tid og bruker mindre engeri som er bra for miljøet. Vi har aldri hatt et problem med lukt da oppvaskmaskinen raskt blir full. Vi vasker aldri halvfull maskin. Vi putter "alt" inn der.
Oliven Skrevet 13. august 2008 #11 Skrevet 13. august 2008 Putter også alt i maskinen og skuller aldri. Bare skraper av matrester. Det er ikke nødvendig å skylle av det som skal vaskes i maskin og ved å ikke gjøre det er det ganske mange liter vann man sparer i løpet av en mnd.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #12 Skrevet 14. august 2008 Putter også alt i maskinen og skuller aldri. Bare skraper av matrester. Det er ikke nødvendig å skylle av det som skal vaskes i maskin og ved å ikke gjøre det er det ganske mange liter vann man sparer i løpet av en mnd. Vil bare dele med dere at jeg fikk vannlekkasje da oppvaskmaskinen ble tett. Jeg var flink til å skrape bort rester, men ikke skylle. Etter ca 1år var det mye som hadde lagt seg i sluken (selv om denne også ble renset noen ganger)... Nå har jeg lært, og vil heller vil spare pengene mine enn "ganske mange liter vann"
Antoinette Skrevet 14. august 2008 #13 Skrevet 14. august 2008 Det er viktig og skylle av det meste av fett og matrester. Hvis ikke vil det over tid samle seg opp fett og skitt i sluket og man kan slik som gjest oppleve vannlekkasje og den ofte saftige rørleggerregningen det fører med seg, for ikke og snakke om kostnadene ved evt. vannskader. Fjern alle store matrester, skyll i godt varmt vann og sett i maskinen. Noen stor jobb er det uansett ikke :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå