Gå til innhold

Autopass i Oslo


Timar

Anbefalte innlegg

Er det noen andre her som har fått giro fra autopass nå?

Jeg tror vi har igjen flere penger på bombrikka, men hundre prosent oversikt har jeg ikke. Fikk i dag en merkelig giro fra autopass på 500 kroner. Men det som er merkelig er at jeg ikke er sikker på om dette er 500 kroner som skal betales, betales ut til meg, eller om den bare forteller at vi har fått overført 500 kroner til det nye prissystemet.

Giroen ser ut som en vanlig giro, men med en stjerne * der forfallsdatoen skal stå.

Noen andre som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er en giro du skal betale. Det koster 20 kroner pr passering, og de sender ut giro når du har passert fem ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se bort fra svaret, som forøvrig er riktig - men du skrev 500 kroner??? Det var veldig rart, de sender altså ut regning på 100 kroner for hver gang... Ring dem og hør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Er det noen andre her som har fått giro fra autopass nå?

Jeg tror vi har igjen flere penger på bombrikka, men hundre prosent oversikt har jeg ikke. Fikk i dag en merkelig giro fra autopass på 500 kroner. Men det som er merkelig er at jeg ikke er sikker på om dette er 500 kroner som skal betales, betales ut til meg, eller om den bare forteller at vi har fått overført 500 kroner til det nye prissystemet.

Giroen ser ut som en vanlig giro, men med en stjerne * der forfallsdatoen skal stå.

Noen andre som vet?

Fjellinjen har kontofon 22984030 (vet ikke om det tillatt å skrive her, men tar sjansen). Der får du flere valg. Hvis du er usikker på hvor mange klipp du har igjen, er dette mye raskere enn å gå inn på websiden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellinjen har kontofon 22984030 (vet ikke om det tillatt å skrive her, men tar sjansen). Der får du flere valg. Hvis du er usikker på hvor mange klipp du har igjen, er dette mye raskere enn å gå inn på websiden deres.

Takk, det var smart!

Hadde overtrukket med 80 kroner?? Greier ikke å forstå at vi har brukt 1300 kroner siden februar, vi bor innenfor bomringen og kjører sjelden bil. Men er vel vanskelig å krangle på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke vanskelig å krangle på det. Du har rett til en passeringsutskrift fra Fjellinjen, men du skal også kunne se en passeringsoversikt på din side på www.fjellinjen.no.

Om du har byttet bil uten å melde fra til bomselskapet kan det være ny eier som kjører rundt på din regning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi kjører til Oslo ganske ofte (gjerne et par ganger i uka), og har fortsatt ikke fått noen regning. Skjønner ikke det nye systemet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er det jeg ikke skjønner, for det har jo overskredet den summen for lengst. Men kjøpte ny bil i mai, så lurer på om det kan ha skjedd at gamle eieren fortsatt får dem? Men rart om han ikke har meldt fra eller sendt oss en mail da..

Det er veldig viktig at du melder fra til Fjellinjen at du har byttet bil, ellers kan det medføre tilleggsavgifter for deg om du kjører gjennom andre bomstasjoner enn der du har avtale. Om du ikke har autopass går det på reg.nr på bilen du kjører nå siden alle passeringer blir fotografert og kravene blir sendt til eier av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig viktig at du melder fra til Fjellinjen at du har byttet bil, ellers kan det medføre tilleggsavgifter for deg om du kjører gjennom andre bomstasjoner enn der du har avtale. Om du ikke har autopass går det på reg.nr på bilen du kjører nå siden alle passeringer blir fotografert og kravene blir sendt til eier av bilen.

Har ikke fått fikset Autopass på den nye bilen enda.. Jeg er jo eier av denne bilen nå, men har ikke fått noen krav enda, er det som er rart. Er jo flere måneder siden vi omregistrerte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet de har hatt noe problemer med feilfakturering etter bytte av avtalesystem 1.juli men du bør jo ha mottatt faktura på passeringene om du står som eier. Du kan jo ringe de å høre hva som evt. har skjedd. Tlf 815 00 101.

Kan vel ikke være ulovlig å skrive det telefonnummeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet de har hatt noe problemer med feilfakturering etter bytte av avtalesystem 1.juli men du bør jo ha mottatt faktura på passeringene om du står som eier. Du kan jo ringe de å høre hva som evt. har skjedd. Tlf 815 00 101.

Kan vel ikke være ulovlig å skrive det telefonnummeret?

Takk for hjelp :) Nå er det mulig å registrere bruker på Fjellinjen.no igjen, så skal inn og se om jeg finner noen oversikt over passeringene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...