roadkiller Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Hei! Jeg er ei jente på 17 år som sliter med kviser. Jeg skal være ærlig å si at problemet er ikke SÅ ille, men ille nok til at det må gjøres noe med. Siter med kviser i T-sonen og kraftig i kinnene. Jeg har prøvd allslags mulige kremer, som ikke har hjulpet. De hjelper i en hvis grad, men før mensen så bryter kvisene uansett igjennom og de er ikke få.. Så nå har jeg tenk på å begynne med p-piller mot kvisene. Å da tenker jeg å begynne med Diane. Så jeg skal bestille meg en time hs legen, nå denne uken. Kan noen hjelpe meg hvordan jeg skal legge fram poblemet for legen? Jeg vet jo hva problemet er osv. men, vil legen gi meg pillene hvis jeg legger frem problemet eller kan han si at jeg ikke kan få dem? Kvisene er jo til en stor plage for meg, og jeg blir deppa av å ha dem der, og jeg er ikke villig til å vente til de går bort om maaange år. Setter stoor pris på svar
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Jeg hadde akkurat samme problem som deg,- og prøvde meg gjennom en hel haug med kremer og ansiktsvasker og gud vet hva... Jeg gikk bare rett og slett til legen og sa at jeg gjerne skulle ha en resept på p-piller, da jeg hadde lest at disse også ville hjelpe mot uren hud. Han hadde ingen betenkligheter med dette,- spurte bare litt om evt sykdommer og sånn, også anbefalte han diane som var det jeg hadde håpet på. Legen din kan jo tro at du vil ha p-piller også som prevansjon, og da få noe som hjelper mot huden din også. Men det har jo h*n egentlig ingenting med;-) Uansett; tror nok du skal få en resept på p-piller når du forklarer problemet. Meg har det hjulet veeeldig,- huden min er så fin som den aldri har vært før;) Lykke til!
Saeria Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Det inntrykket jeg sitter med er at flesteparten får god hjelp av Diane, som egentlig er et middel mot kviser, men som har preventiv virkning som tilleggseffekt.
roadkiller Skrevet 11. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2008 (endret) Takk for hjelpen, jeg tror jeg kommer til å gjøre det samme som du "gjest":-) Så håper jeg på at legen min er av den "snille" sorten;-) Endret 11. august 2008 av roadkiller
mai_snøve Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 hvordan er dette merket mot jasmin som middel mot kviser? eg har vert plaga lenge men nå er det nesten vekke, eg er 20. lurerpå kossen det blir viss eg slutte på p-piller... men puberteten er vel slutt sammen med kvisene "håpe"
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Diane går for å være den beste ppillen mot kviser (dvs, Diane kategoriseres vel oftere som horomonmedisin enn som prevansjonsmiddel, men allikevel..) Anbefalles på det sterkeste. Og det er ingen problem å si til legen at du er plaget av kviser og ønsker en ppille mot dette. Du trenger ikke å lage undskyldninger eller noe liksom. Det er jo ikke noe galt i å begynne på ppiller pga hudproblemer. Tvert i mot, det er faktisk ganske vanlig. Kan ikke tenke meg hvorfor det skulle være nødvendig å finne opp undskyldninger pga noe slikt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå