Gjest Bianca26 Skrevet 18. desember 2009 #421 Del Skrevet 18. desember 2009 Det jeg ikke forstår med Gud, er: Hvorfor skaper han mennesket til et seksuelt vesen og gir oss en masse fristelser for samtidig å nekte oss disse fristelsene? Hva slags sadistisk rasshøl er Gud egentlig. jeg tror det hele er en ondskapsfull spøk fra Guds side. jeg tror han sitter der oppe og ler seg skakk av oss. Det tror jeg Hor er også synd bianca.Uansett om det er med jente eller gutt. Bibelen gir ikke rom for tvil når det gjelder spørsmålet om hvorvidt homofili er en synd. Derfor overgav Gud dem til skammelige lyster; for både deres kvinner forvendte den naturlige bruk til den unaturlige, og på samme vis forlot også mennene den naturlige bruk av kvinnen og brente i sin lyst efter hverandre, så at menn drev skjenselsverk med menn, og fikk på sig selv det vederlag for sin forvillelse som rett var. Rom 1:26-27 I Første Korinterbrev står det enda mer: Eller vet I ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Far ikke vill! Hverken horkarler eller avgudsdyrkere eller ekteskapsbrytere eller bløtaktige eller de som synder mot naturen, eller tyver eller havesyke eller drankere eller baktalere eller røvere skal arve Guds rike. 1Kor 6:9-10 Dette bekreftes i Judas brev: likesom Sodoma og Gomorra og byene deromkring, som på samme måte som disse drev hor og gikk efter fremmed kjød, ligger for våre øine som et eksempel, idet de lider en evig ilds straff. Jud 1:7 3. Mosebok gir oss også grunnen til at homofili er galt: Hos en mann skal du ikke ligge som en ligger hos en kvinne; det er en vederstyggelighet. 3Mos 18:22 Det er en vederstyggelighet! Og i den gamle pakt hadde det også dødsstraff (3Mos 20:13). Hvis vi ser på noen av de andre tingene som nevnes i samme avsnitt, så finner vi blant annet sex med nære familiemedlemmer, og med dyr. De fleste vil vel være enige i at slike ting ikke bør forekomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #422 Del Skrevet 18. desember 2009 Spør Gud. Det er Guds ord som sier at det er galt. Les Bibelen. Der står det. Du er stokk dum som tror kristne følger bibelen slavisk. Det er DU som er fundamentalisten her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 18. desember 2009 #423 Del Skrevet 18. desember 2009 TS er en fullkommen idiot. Ikke mat trollet. (Jeg skjønner ikke hvorfor moderatorene har unnlatt å stenge tråden slik de vanligvis gjør etter tre ryddinger...) Hva skulle de utklippene vise? Jeg (ts) har ikke skrevet noen av dem. Hvorfor skulle de stenge tråden? Dette er en tråd som engasjerer. Man får delt sine meninger, på godt og vondt. Og jeg tror også at moderatorene ser det på den måten. Så kan man jo stille seg et spm, og forsøke å svare: Er det greit for kristne eller andre og bruke Bibelen som rettesnor for sitt syn på homofili? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 18. desember 2009 #424 Del Skrevet 18. desember 2009 Du er stokk dum som tror kristne følger bibelen slavisk. Det er DU som er fundamentalisten her. Kanskje jeg er stokk dum, men det endrer ikke det faktum at ganske mange kristne, til og med prester og biskoper følger Bibelen når det gjelder homofili. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 18. desember 2009 #425 Del Skrevet 18. desember 2009 sex med familiemedlemmer og dyr kan da for svingende ikke sammenlignes med homofili. Halloo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #426 Del Skrevet 18. desember 2009 Les det jeg skrev over. Derfor overgav Gud dem til skammelige lyster; for både deres kvinner forvendte den naturlige bruk til den unaturlige, og på samme vis forlot også mennene den naturlige bruk av kvinnen og brente i sin lyst efter hverandre, så at menn drev skjenselsverk med menn, og fikk på sig selv det vederlag for sin forvillelse som rett var. Det jeg ikke forstår med Gud, er: Hvorfor skaper han mennesket til et seksuelt vesen og gir oss en masse fristelser for samtidig å nekte oss disse fristelsene? Hva slags sadistisk rasshøl er Gud egentlig. jeg tror det hele er en ondskapsfull spøk fra Guds side. jeg tror han sitter der oppe og ler seg skakk av oss. Det tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #427 Del Skrevet 18. desember 2009 Hva skulle de utklippene vise? Jeg (ts) har ikke skrevet noen av dem. Hvorfor skulle de stenge tråden? Dette er en tråd som engasjerer. Man får delt sine meninger, på godt og vondt. Og jeg tror også at moderatorene ser det på den måten. Så kan man jo stille seg et spm, og forsøke å svare: Er det greit for kristne eller andre og bruke Bibelen som rettesnor for sitt syn på homofili? Du selv har skrevet innleggene som viser hvordan du har manipulert andre til å tro at du er kristen og homofil. Du er det mest patetiske stykke menneske jeg har lest innleggene til på KG, du kan umulig være frisk. Du lever i en annen verden fjernt fra virkeligheten, jeg kaster ikke bort mer av min tid på et tafatt troll på KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 18. desember 2009 #428 Del Skrevet 18. desember 2009 Les det jeg skrev over. Derfor overgav Gud dem til skammelige lyster; for både deres kvinner forvendte den naturlige bruk til den unaturlige, og på samme vis forlot også mennene den naturlige bruk av kvinnen og brente i sin lyst efter hverandre, så at menn drev skjenselsverk med menn, og fikk på sig selv det vederlag for sin forvillelse som rett var. Jamen grunnen til at de brant for sine lyster for hverandre, var jo på grunn av måten gud skapte dem på. Han gav kvinnen pupper og mus, som menn tenner på, og han gav mannen en pikk, som kvinner tenner på. Hva trodde han de skulle gjøre med det da? Var gud så naiv at han ikke trodde de skulle få lyst å ha sex med hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 18. desember 2009 #429 Del Skrevet 18. desember 2009 Var det bare skuespill hele greia? Hva er poenget med det da. Var det bare for å provosere folk Kristen? Nei, ikke nødvendigvis provosere. Jeg ville forsøke å finne ut om det er lett å holde seg til meningene sine, kun ved å benytte Bibelen. Og det er det. Samtidig har denne tråden gitt meg forståelse for hvorfor det er vanskelig for dem som tror på Bibelens ord, å endre sine holdninger til homofili. Jeg mener at det er viktig å ha den egenskapen å se ting fra ulike ståsteder, ikke bare låse seg fast i sin egen og tro at man har den eneste løsningen. Jeg vil legge til at enkelte ganger har noen tatt min rolle som ts, og skrevet noen innlegge som ikke er mine. Det har noen ganger ført til noen misforståelser. Skulle selvsagt ha opprettet en konto, så hadde jeg sluppet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #430 Del Skrevet 18. desember 2009 I følge bibelen er det like mye syndig å praktisere homofili, som det er å ligge med dyr. Egentlig er den eneste forskjellen det at vi er så hjernevasket med "homofili er helt normalt og fint og naturlig", at vi etterhvert har begynt å tro det. Vi trenger ikke å gå så altfor mange år tilbake i tid for å se at folk så på homofili med akkurat like stor avsky som vi i dag ser på sex med dyr. Og det kommer nok ikke til å gå mange år før sex med dyr er minst like normalt og fint og naturlig som homofili. sex med familiemedlemmer og dyr kan da for svingende ikke sammenlignes med homofili. Halloo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #431 Del Skrevet 18. desember 2009 Klager og klager. Jeg klager vel ikke. Det jeg sier er at om man skal vinne en diskusjon eller klare å diskutere, så nytter det ikke å gå på person. Da bør man heller gå på meningene, i dette tilfellet blir jo det den kristne tro, Bibelens ord osv. Og så er det vel forskjell på gruppe og person? Jeg rakker ikke ned på personer, ikke meddebattanter, og ingen andre. Man skal kunne klare å få fram sine meninger uten å være ufin mot den andre parten. Kanskje har jeg såret en gruppe. Det valgte jeg å gjøre da jeg tok på meg rollen som en debattant som fulgte Bibelens ord om homofili. Men jeg har ikke gått inn for å såre en meddebattant, noe moderatorene sikkert kan skrive under på. En del innlegg har blitt slettet fra denne tråden, og jeg sikkert på at ikke et eneste av mine innlegg har blitt det. Du har nok ikke vunnet noen diskusjon da, ettersom du gikk etter en gruppe mennesker. En stor gruppe mennesker faktisk, som er født med sin legning. Jeg er selv bi og ble selvfølgelig påvirket av å lese dritten du skrev om homofile. Jeg synest det er hårreisende arrogant at du selv rettferdigjør din trakkasering av en stor gruppe mennesker og styggepeker på at andre her i debatten har diskutert person som resultat av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #432 Del Skrevet 18. desember 2009 Å drive hor er syndig uansett. Forstår du ikke hva jeg skriver, eller bare gidd du ikke å lese igjennom? Jamen grunnen til at de brant for sine lyster for hverandre, var jo på grunn av måten gud skapte dem på. Han gav kvinnen pupper og mus, som menn tenner på, og han gav mannen en pikk, som kvinner tenner på. Hva trodde han de skulle gjøre med det da? Var gud så naiv at han ikke trodde de skulle få lyst å ha sex med hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 18. desember 2009 #433 Del Skrevet 18. desember 2009 I følge bibelen er det like mye syndig å praktisere homofili, som det er å ligge med dyr. Egentlig er den eneste forskjellen det at vi er så hjernevasket med "homofili er helt normalt og fint og naturlig", at vi etterhvert har begynt å tro det. Vi trenger ikke å gå så altfor mange år tilbake i tid for å se at folk så på homofili med akkurat like stor avsky som vi i dag ser på sex med dyr. Og det kommer nok ikke til å gå mange år før sex med dyr er minst like normalt og fint og naturlig som homofili. Burde ikke du tenke over NÅR bibelen ble skrevet? Det som ble skrevet for 2000 år siden trenger ikke være like aktuelt som idag. Dessuten i det gamle testamentet er gud helt annerledes i det nye. I det nye er gud en god gud som elsker alle. I det gamle var han ond og hevnlysten. Kanskje du burde basere deg mer på det nye testamentet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 18. desember 2009 #434 Del Skrevet 18. desember 2009 Du selv har skrevet innleggene som viser hvordan du har manipulert andre til å tro at du er kristen og homofil. Du er det mest patetiske stykke menneske jeg har lest innleggene til på KG, du kan umulig være frisk. Du lever i en annen verden fjernt fra virkeligheten, jeg kaster ikke bort mer av min tid på et tafatt troll på KG. Jeg har ikke skrevet noen av dem som du klippet ut. Forstår ikke helt hvor du vil med dem. Om du vil få fram et poeng så hjelper det ikke å komme med noe som andre har skrevet. Hva andre skriver kan da ikke jeg stå til ansvar for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #435 Del Skrevet 18. desember 2009 Jeg har ikke skrevet noen av dem som du klippet ut. Forstår ikke helt hvor du vil med dem. Om du vil få fram et poeng så hjelper det ikke å komme med noe som andre har skrevet. Hva andre skriver kan da ikke jeg stå til ansvar for. Nekt alt du orker, det er ingen som tror deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #436 Del Skrevet 18. desember 2009 Ingen har enda, til tross for mange forsøk, klart å legge fram bevis for at homofili er medfødt. Og å påstå at det er det ville være en bjørnetjeneste overfor dem som lider under homofili. Det ville være å gi en sovepute til mennesker som har et desperat behov for en oppvekker. Fra et bibelsk ståsted blir det vanskelig å argumentere for at homofili skulle være medfødt. Hvis vi leser i Rom 1:18-32 ser vi homofili beskrevet som en konsekvens av menneskenes ugudelighe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 18. desember 2009 #437 Del Skrevet 18. desember 2009 Du har nok ikke vunnet noen diskusjon da, ettersom du gikk etter en gruppe mennesker. En stor gruppe mennesker faktisk, som er født med sin legning. Jeg er selv bi og ble selvfølgelig påvirket av å lese dritten du skrev om homofile. Jeg synest det er hårreisende arrogant at du selv rettferdigjør din trakkasering av en stor gruppe mennesker og styggepeker på at andre her i debatten har diskutert person som resultat av dette. Jeg har ikke sagt at jeg har vunnet en diskusjon, ei heller denne. Jeg rettferdiggjør ikke noe som helst, jeg påpeker kun at jeg mener at det er forskjell på gruppe og person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #438 Del Skrevet 18. desember 2009 Det står både i NT og GT. Burde ikke du tenke over NÅR bibelen ble skrevet? Det som ble skrevet for 2000 år siden trenger ikke være like aktuelt som idag. Dessuten i det gamle testamentet er gud helt annerledes i det nye. I det nye er gud en god gud som elsker alle. I det gamle var han ond og hevnlysten. Kanskje du burde basere deg mer på det nye testamentet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 18. desember 2009 #439 Del Skrevet 18. desember 2009 I følge bibelen er det like mye syndig å praktisere homofili, som det er å ligge med dyr. Egentlig er den eneste forskjellen det at vi er så hjernevasket med "homofili er helt normalt og fint og naturlig", at vi etterhvert har begynt å tro det. Vi trenger ikke å gå så altfor mange år tilbake i tid for å se at folk så på homofili med akkurat like stor avsky som vi i dag ser på sex med dyr. Og det kommer nok ikke til å gå mange år før sex med dyr er minst like normalt og fint og naturlig som homofili. Tull. Sex med dyr kommer aldri til å bli vanlig. Dessuten er sex med dyr ille fordi man misbruker dyret ved å ha sex med det, fordi dyret ikke skjønner hva det er med på. Sex med dyr er like ondt som å ha sex med barn. Homofil sex skader ingen. Det gjør pedofili, incest og sex med dyr. Ayt du ikke klarer å skille det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 18. desember 2009 #440 Del Skrevet 18. desember 2009 Ingen har enda, til tross for mange forsøk, klart å legge fram bevis for at homofili er medfødt. Og å påstå at det er det ville være en bjørnetjeneste overfor dem som lider under homofili. Det ville være å gi en sovepute til mennesker som har et desperat behov for en oppvekker. Fra et bibelsk ståsted blir det vanskelig å argumentere for at homofili skulle være medfødt. Hvis vi leser i Rom 1:18-32 ser vi homofili beskrevet som en konsekvens av menneskenes ugudelighe Nja, det stemmer da vel ikke helt. Man har funnet bevis for at det er hjerneområder som er ulike hos homofile og heterofile, samt at det er sannsynligvis er en arveligkomponent med i bildet. Lider noen under homofili? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg