Gjest Kristen Skrevet 19. desember 2009 #461 Del Skrevet 19. desember 2009 Du snakker nedsettende om homofile. Det er jo å gå på personer. Du vet trakassering og diskriminering ikke er tillatt? Ja, og andre prater nedsettende om kristne. Går ikke det for det samme? Men det har da ikke noe med det å diskutere sak og ikke person - men det er ikke så nøye. Debatten handler om kristnes rett til å ha holdninger om at homofili er galt, at det er en styggedom. Skal det være lov? Ja, jeg mener at det skal det, fordi man har ytringsfrihet her i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 19. desember 2009 #462 Del Skrevet 19. desember 2009 Har du lest reglene TS? Her er en liten smakebit : "* Du kan ikke bruke forumet for å drive ensidig meningspåvirkning, for eksempel gjennom konsekvent å sverte en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase." Du vet den listen du ser under 'logg inn' til venstre? Les Reglene der. Reglene har jeg ikke lest. Men siden tråden min har vært stående her siden august 2008, regner jeg med at jeg ikke bryter regler. Det er mange debatter på dette forumet som tar opp homofili, etnisitet, religion o.l. Jeg er ikke den første. Det må gå an å vise negative holdninger til andre menneskers levesett, tro, kultur osv. Man kan ikke være redd for å føre en debatt om slike temaer. Snart skal man vel bli kneblet om man ikke er PK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 19. desember 2009 #463 Del Skrevet 19. desember 2009 Ja, og andre prater nedsettende om kristne. Går ikke det for det samme? Men det har da ikke noe med det å diskutere sak og ikke person - men det er ikke så nøye. Debatten handler om kristnes rett til å ha holdninger om at homofili er galt, at det er en styggedom. Skal det være lov? Ja, jeg mener at det skal det, fordi man har ytringsfrihet her i landet. Jeg må personlig innrømme at jeg har ikke mye til overs for kristendommen som religion, men jeg holder meg likevel for god til å kalle kristne for stygge ting. Du kaller homofile for ekle og ja du har brukt mange andre stygge ord også. Det går an å ha dine holdninger uten å rakke ned på de homofile. Vei dine ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 19. desember 2009 #464 Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg må personlig innrømme at jeg har ikke mye til overs for kristendommen som religion, men jeg holder meg likevel for god til å kalle kristne for stygge ting. Du kaller homofile for ekle og ja du har brukt mange andre stygge ord også. Det går an å ha dine holdninger uten å rakke ned på de homofile. Vei dine ord. Mener bestemt at jeg ikke har skrevet noe nedsettende om homofili i denne tråden dette året (2009). Mener ikke at mine siste innlegg er nedsettende om noen, verken homofile eller andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 19. desember 2009 #465 Del Skrevet 19. desember 2009 Mener bestemt at jeg ikke har skrevet noe nedsettende om homofili i denne tråden dette året (2009). Mener ikke at mine siste innlegg er nedsettende om noen, verken homofile eller andre. Hva spiller det for rolle om du skrev det i år eller i fjor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #466 Del Skrevet 19. desember 2009 Reglene har jeg ikke lest. Men siden tråden min har vært stående her siden august 2008, regner jeg med at jeg ikke bryter regler. Det er mange debatter på dette forumet som tar opp homofili, etnisitet, religion o.l. Jeg er ikke den første. Det må gå an å vise negative holdninger til andre menneskers levesett, tro, kultur osv. Man kan ikke være redd for å føre en debatt om slike temaer. Snart skal man vel bli kneblet om man ikke er PK. Det er greit nok å ikke være redd for en debatt som omhandler dette temaet, men det er vel ikke nødvendig å bruke desse utrykkene du kom med i løpet av første post. Du startet en debatt basert på hets av en gruppe mennesker, og når jeg spurte om en konklusjon fra din side (se side 21), så kommer du med "De som er mot kristne og deres holdninger evner i stor grad ikke å gå på mening, men på person." Jeg synest det er en styggedom at du resulterer i å styggepeke på at debattanter her har hetset DEG når du i utgangspunktet har hetset ANDRE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 19. desember 2009 #467 Del Skrevet 19. desember 2009 Hva spiller det for rolle om du skrev det i år eller i fjor? Det med å veie sine ord. Det gjør jeg pr nå. Jeg kan ikke gå inn og endre mitt startinnlegg. Jeg regner med at jeg ikke er den eneste på dette forumet som har skrevet diverse opp gjennom tidene som kanskje burde blitt sensurert, eller skrevet på en annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 19. desember 2009 #468 Del Skrevet 19. desember 2009 Det med å veie sine ord. Det gjør jeg pr nå. Jeg kan ikke gå inn og endre mitt startinnlegg. Jeg regner med at jeg ikke er den eneste på dette forumet som har skrevet diverse opp gjennom tidene som kanskje burde blitt sensurert, eller skrevet på en annen måte. Med andre ord du mener ikke det samme om homofile som det du skrev i fjor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Elise_* Skrevet 19. desember 2009 #469 Del Skrevet 19. desember 2009 Blir så provosert over dette, la nå folk være som de er. Enten om de er homofil eller lesbisk. Det er ingen styggedom. Forbanna hyklere. Mange kristne er en skam, inkompetente fjols. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 19. desember 2009 #470 Del Skrevet 19. desember 2009 Det er greit nok å ikke være redd for en debatt som omhandler dette temaet, men det er vel ikke nødvendig å bruke desse utrykkene du kom med i løpet av første post. Du startet en debatt basert på hets av en gruppe mennesker, og når jeg spurte om en konklusjon fra din side (se side 21), så kommer du med "De som er mot kristne og deres holdninger evner i stor grad ikke å gå på mening, men på person." Jeg synest det er en styggedom at du resulterer i å styggepeke på at debattanter her har hetset DEG når du i utgangspunktet har hetset ANDRE. Hva vil du egentlig? At jeg skal være enig med deg? Du stiller meg et spm om konklusjon, og jeg skrev at jeg la merke til at de som var mot kristnes syn på homofili, ofte hetset den som sier det, og ikke hetser religionen (som er grunnlaget for holdningene). Men det er ingen stor sak for meg. Det ver noe jeg har lagt merke til. Ikke bare i denne spesifikke debatten, men også ellers. Jeg legger også merke til at enkelte har en holdning til kristne om at de er stokk dumme, at de ikke evner å se at verden og samfunnet endrer seg. At de er korttenkte siden de baserer sine meninger på en tro, på en gammel bok. Men det var ingen styggpeking. Det var et lite svar til deg på spørsmålet om en konklusjon. I grunnen har jeg ikke tenkt at jeg skulle komme med en konklusjon på denne debatten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 19. desember 2009 #471 Del Skrevet 19. desember 2009 Blir så provosert over dette, la nå folk være som de er. Enten om de er homofil eller lesbisk. Det er ingen styggedom. Forbanna hyklere. Mange kristne er en skam, inkompetente fjols. Nei, det er kanskje ingen styggedom. Men i Bibelen står det at homofili (sex mellom menn) er en styggedom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 19. desember 2009 #472 Del Skrevet 19. desember 2009 Med andre ord du mener ikke det samme om homofile som det du skrev i fjor? Homofili er i følge Bibelen en styggedom. Homofile er ikke en styggedom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Marie_* Skrevet 19. desember 2009 #473 Del Skrevet 19. desember 2009 Vi lever faktisk i 2009. Jeg blir rett og slett forbanna av mennesker som dømmer de som er homofile eller lesbiske. De er da mennesker de også, selvom de viser sin kjærlighet til de som er av samme kjønn. Jeg kjenner mange som er homofile, og det er noen av de hyggeligste og koseligste menneskene jeg kjenner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 19. desember 2009 #474 Del Skrevet 19. desember 2009 Huff jeg skjønner ikke dere kristne. på ene siden sier dere at gud elsker ALLE, men på andre siden rakker dere ned på homofile, kvinnelige prester, folk som har sex uten å være gift, prostituerte og jeg vet ikke hva. Jesus menget seg jo med folk som generelt ikke var akseptert i samfunnet. Han var glad i alle han. Hvorfor følger dere ikke hans eksempel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 19. desember 2009 #475 Del Skrevet 19. desember 2009 Vi lever faktisk i 2009. Jeg blir rett og slett forbanna av mennesker som dømmer de som er homofile eller lesbiske. De er da mennesker de også, selvom de viser sin kjærlighet til de som er av samme kjønn. Jeg kjenner mange som er homofile, og det er noen av de hyggeligste og koseligste menneskene jeg kjenner! Selvsagt er de mennesker, og de er gode, snille, omtenksomme, kloke, smarte, flotte, velutdannende osv. Men det endrer vel ikke det faktum at det i Bibelen står at homofil sex er en styggedom, at det er en synd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 19. desember 2009 #476 Del Skrevet 19. desember 2009 Selvsagt er de mennesker, og de er gode, snille, omtenksomme, kloke, smarte, flotte, velutdannende osv. Men det endrer vel ikke det faktum at det i Bibelen står at homofil sex er en styggedom, at det er en synd? De fleste i dagens samfunn kunne ikke brydd seg mindre hva som står skrevet i en gammel gammel bok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 19. desember 2009 #477 Del Skrevet 19. desember 2009 Huff jeg skjønner ikke dere kristne. på ene siden sier dere at gud elsker ALLE, men på andre siden rakker dere ned på homofile, kvinnelige prester, folk som har sex uten å være gift, prostituerte og jeg vet ikke hva. Jesus menget seg jo med folk som generelt ikke var akseptert i samfunnet. Han var glad i alle han. Hvorfor følger dere ikke hans eksempel? Si det. Kanskje noen som er kristne kan svare på det. Jeg tror at det har med GT og NT å gjøre. Kristne i dag, i alle fall en del følger NT. I NT står det vel noe om homofili. Kvinner og det å tie i forsamlinger tror jeg står i GT, og derfor har vi hatt kvinnelige prester og biskoper i Norge en stund. Det med giftemål og sex er vel fra Bibelens ord om at man skal være mann og kvinne osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. desember 2009 #478 Del Skrevet 19. desember 2009 Selvsagt er de mennesker, og de er gode, snille, omtenksomme, kloke, smarte, flotte, velutdannende osv. Men det endrer vel ikke det faktum at det i Bibelen står at homofil sex er en styggedom, at det er en synd? Hvem faen bryr seg om det står der? Skal jeg nekte å kjenne de fordi bibelen sier at det er en synd? "Nei, sorry, kan ikke kjenne deg lenger jeg..." HAHA. Moro moro.. Det er dere som synes det er ekkelt og galt det er noe feil med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 19. desember 2009 #479 Del Skrevet 19. desember 2009 De fleste i dagens samfunn kunne ikke brydd seg mindre hva som står skrevet i en gammel gammel bok Hvorfor er det da så mange som er kristne? Eller muslimer? De baserer mye, om ikke alt, av sin tro på det som står i gamle bøker/skrifter. Mye av det som vi følger til daglig finnes jo i gamle bøker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 19. desember 2009 #480 Del Skrevet 19. desember 2009 Si det. Kanskje noen som er kristne kan svare på det. Jeg tror at det har med GT og NT å gjøre. Kristne i dag, i alle fall en del følger NT. I NT står det vel noe om homofili. Kvinner og det å tie i forsamlinger tror jeg står i GT, og derfor har vi hatt kvinnelige prester og biskoper i Norge en stund. Det med giftemål og sex er vel fra Bibelens ord om at man skal være mann og kvinne osv. Men så følg det nye testamentet da for F. Det er jo det nye testamentet kristendommen handler om. Det gamle testamentet deler vi jo med andre religioner også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg