Gå til innhold

Pedagogenes skyld?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Når du snakker om "vær snill med de umulige-pedagogikken", så skjønner jeg hvor lite du vet om hvordan pedagoger jobber og hva pedagogikk er.

Hvilken grunnholdning jobber dere etter?

hvilken pedagogisk plattform vi går ut i fra i minn barnehage har vel lite med om pedagoger må ta noe av skylla for hvordan samfunet er i ferd med og bli? og om du ikke forstår hva jeg sikter til med setningen så er vel det nokk et bevis på at enkelte pedagoger ikke helt ser utafor sin egene lille hverden.

og jeg ser vel det som det største svakhetstegnet med den pedagogiske "elite" netopp det at de ikke klarer og se samenhengen mellom hvordann de gjør ting og hvordan samfunnet utvikler seg, det og at det er umulig og diskutere slik med de fleste pedagoger da de ikke klarer og ta noe slvkritikk eller se at det faktisk er store feil med måten de jobber på (på enkelte områder).

jeg og er klar over at det er de høye herrer som setter mål for hvordan ting skal bli, men det er pedagoger som skal utarbeide planer og opplegg for de målene.

når elevene selv sier de savner diseplin i skolen, blir det da ikke lit rart at nkelte pedagopger sier at nei, "de vet ikke hva de vill, fordi ole er litt umulig og da må resten av klassen hjelpe ole med og vokse dette av seg"? det er feil i minn bok, og i stadig flere andre sin bok.

jeg tørr vedde på at om 20 år vil det bli holdt avhandlinger om den feilslåtte pedagogikken som blei praktisert fra 1980tallet og noen år frem i tid, for jeg trur faktisk at stadig flere pedagoger også ser feilen i sitt eget system og snart gjør noe med det.

men, jeg trur også at 80%av det pedagoger og andre som jobber med barn er riktig og en god måte og jobbe på, det er i behandling av "problemaddferd" jeg og stadig flere ser feil. og nei, jeg er ikke fullt utdannet pedagog men som BU arbeider og med mange år i barnehage har jeg også en viss kunskap på det feltet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hvilken pedagogisk plattform vi går ut i fra i minn barnehage har vel lite med om pedagoger må ta noe av skylla for hvordan samfunet er i ferd med og bli?

den kan misforstås, det jeg mener er at hva minn barnehage har som pedagogisk grunnsten har lite med denne diskusjonen og gjøre, vi er en stor barnehage med barnehager spredd rundt og alle de har en felles pedgogisk plan. og i den barnehagen gjør også vi ting litt forskalig utifra hvilke situasjoner vi er i.

diskusjonen her går mer på om vi ikke har gjort en stor feil på enkelte punkter når vi ser hvordan ting er i ferd med og utvikle seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...