Gjest hjelpeløs Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 - Han kritiserer harde, sårende ord uten å mene det - Han er rusmisbruker - Han sender ut trusler - Han kan bli frekk til tider, men av og til så snill, romantisk - Han er paranoid, tror en er utro mot hans hele tiden - Sier masse ting/ord som er ikke sant - Vil bare være alene hele tiden - Har angst, depresjon - Kan bli voldelig - Selvskading - Hater å leve på virkeligheten - Flykter hele tiden
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Forventer du virkelig et svar på hvilken diagnose denne mannen har? Fjerndiagnostoseting funker ikke, ei heller selvdiagnostisering, han må oppsøke fastlegen sin og bli henvist til en psykolog eller psykiater.
Gjest Gaby Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 - Han kritiserer harde, sårende ord uten å mene det - Han er rusmisbruker - Han sender ut trusler - Han kan bli frekk til tider, men av og til så snill, romantisk - Han er paranoid, tror en er utro mot hans hele tiden - Sier masse ting/ord som er ikke sant - Vil bare være alene hele tiden - Har angst, depresjon - Kan bli voldelig - Selvskading - Hater å leve på virkeligheten - Flykter hele tiden Dette punktet gjør vel at endel av "personlighetsforstyrrelsen" sier seg selv? Eller?
Gjest strykebrett Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Løp for livet! Du kommer antageligvis ikke til å høre på meg fordi man som regel har stort pågangsmot med slike mennesker (er snill av og til som du sier). Fakta er at ikke noen kan hjelpe en rusmisbruker før de ønsker det selv og den dagen trengs det mer enn bare en støttende kjæreste. Fram til da, hvis den dagen i det hele tatt kommer, vil du slite ut deg selv med å bekymre deg og prøve og innrette deg etter hans merkelige personlighetsmønster mens du klamrer deg til tanken på hvor fin og snill han er når han er seg selv. Tro meg, jeg har vært der(min forrige kjæreste var alkoholmisbruker med PTSD)! Dersom det er en persomlighetsforstyrrelse her i tillegg til rusmisbruk er det jo enda verre, disse tingene er oftest medfødt og går aldri vekk (har vokst opp under tyranniet av ei storesøster med psykiske lidelser vet hva jeg snakker om). Prioriter deg selv kjære deg, ikke slit deg ut på å hjelpe noen som ikke er mottakelig for det.
Gjest hjelpeløs Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Løp for livet! Du kommer antageligvis ikke til å høre på meg fordi man som regel har stort pågangsmot med slike mennesker (er snill av og til som du sier). Fakta er at ikke noen kan hjelpe en rusmisbruker før de ønsker det selv og den dagen trengs det mer enn bare en støttende kjæreste. Fram til da, hvis den dagen i det hele tatt kommer, vil du slite ut deg selv med å bekymre deg og prøve og innrette deg etter hans merkelige personlighetsmønster mens du klamrer deg til tanken på hvor fin og snill han er når han er seg selv. Tro meg, jeg har vært der(min forrige kjæreste var alkoholmisbruker med PTSD)! Dersom det er en persomlighetsforstyrrelse her i tillegg til rusmisbruk er det jo enda verre, disse tingene er oftest medfødt og går aldri vekk (har vokst opp under tyranniet av ei storesøster med psykiske lidelser vet hva jeg snakker om). Prioriter deg selv kjære deg, ikke slit deg ut på å hjelpe noen som ikke er mottakelig for det. Ja, jeg lar være å hjelpe, bruker tid for meg selv takk
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Å diagnostisere en personlighetsforstyrrelse er en prosess som må gå over lang tid og det kan lett ta opp til år før man kan sette denne typen diagnoser. Det å sette en slik diagnose på et menneske man bare kjenner, eller enda verre over nett som her, er helt umulig. Ta henne heller for den hun er. Den kunnskapen du har om henne er uansett mye mer fullstendig og utdypende enn det man kan få av en diagnose som bare er en generalisert kategorisering man bruker i psykiatrien. Forhold deg til det du allerede vet om henne, om hun har en diagnose eller ei gjør desverre lite forskjell for deg som skal forholde deg til henne på en daglig basis. Du kjenner henne, en diagnose kan aldri kjenne henne bedre enn det du gjør.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå