Gå til innhold

Grrr! Naboene bråker!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bor i borettslag og fått nye naboer. De holder til i etasjen over leiligheten min og har drevet å romstert i hele dag (Søndag). Det høres ut som de traver fram og tilbake konstant, flytter på digre ting, dunking og what not. I følge husreglene skal det være stille på søndagene.

Skal jeg si fra? Hadde sett fram til en rolig dag med lesing i sofakroken men irriterer meg grønn over romsteringen istedet...

Har ikke hilst på de nye naboene og tenker det kan være en kjip start å klage...

What to do??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de nettopp har flytta inn er det vel ikke så rart om de romsterer endel.

Jeg hadde sett det an en stund. Hvis det fortsetter hadde jeg nok sagt fra.

Skrevet

De holder sikkert på å møblere. Jeg ville gitt det noen dager, kanskje en ukes tid. Men er enig i at bråkete naboer er kjedelig når man vil slappe av selv! :)

Skrevet

Enig i at det er irriterende, spesielt hvis det står i husordensreglene.

Men om de nettopp har flyttet inn har de masse å gjøre, og har sikkert ikke lest reglene ennå. Trur ikke jeg ville kommet på skjev fot med naboene for dette. Ville nok bare håpet at det blir stillere uansett.

Prøver selv å ta hensyn på søndager. Men problemet er ofte at tiden ikke strekker til resten av uka, så innimellom blir det støvsuging på ettermiddagene og arbeid ute. Men det som virkelig irriterte meg var en gang jeg ble kritisert for å henge ut klær på en søndag. Det kan da virkelig ikke være forstyrrende på annet enn det mentale plan? Og da jeg forklarte at vi ikke var kristene og foreslo at hun tittet ut vinduene på den andre siden av huset i stedet om det plaget henne, så den stakkars gamle dama ut som om hun holdt på å få hjerteinfarkt :fnise:

Skrevet

Når dette er noe som har skjedd èn gang, i tillegg til at de er nyinnflyttede, så syns jeg du burde bære over med dem en stund til før du vurderer å klage.

Det lønner seg å være litt smidig, en annen gang kan det være deg selv.

Skrevet

Jeg burde presisert at naboene er relativt nye. De flyttet inn i begynnelsen av sommeren. Har hele tiden vært mye romstering som jeg har gått ut fra er følge av flytting, men nå har det jo godt noen uker og dessuten er det søndag....

Skrevet

Hvis det plager deg av prinsippielle grunner bør du snakke med dem i steden for å skrive på KG.

Eller det går an å gå seg en søndagstur så hører du dem ikke.

Skrevet
Men det som virkelig irriterte meg var en gang jeg ble kritisert for å henge ut klær på en søndag. Det kan da virkelig ikke være forstyrrende på annet enn det mentale plan?

For mange eldre mennesker er klestørking ute på en søndag minst like støtende som å slippe en luktløs brakar ved middagsbordet.

Men ja, det forstyrrer kun på det "mentale plan".

-g

Gjest gjest wondergirl
Skrevet

Hvis du aldri sier noe, så vet de jo ikke hvor lytt det faktisk er, da.

Hvis jeg var naboene dine, så ville jeg satt pris på å få vite det hvis vi bråkte slik at det var sjenerende for de andre som bor der. Men de må jo få lov til å traske rundt på sitt eget gulv - er det veldig lytt der du bor, eller er du litt overfølsom?

Skrevet
Men det som virkelig irriterte meg var en gang jeg ble kritisert for å henge ut klær på en søndag. Det kan da virkelig ikke være forstyrrende på annet enn det mentale plan? Og da jeg forklarte at vi ikke var kristene og foreslo at hun tittet ut vinduene på den andre siden av huset i stedet om det plaget henne, så den stakkars gamle dama ut som om hun holdt på å få hjerteinfarkt :fnise:

Det er faktisk mange som ikke liker å se naboens underbukser på søndager.

Skrevet

Nei, jeg synes naboens underbukser er et fargerikt innslag i bomiljøet alle andre dager. Fredager for eksempel, er det ekstra trivelig med undertøysutsikt. Men akkurat søndager tar jeg skikkelig anstøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...