Kitsune Skrevet 10. august 2008 #1 Del Skrevet 10. august 2008 Noe som virkelig skurrer i mine ører er når noen sier at de må kompromisse. Er det virkelig et ord?? Har kun hørt det brukt de senere år. Men det heter da virkelig å inngå et kompromiss (uttal det gjerne kompromi, takk..) Når noen sier at de skal kompromisse så tenker jeg automatisk at de er språklig lat. Kjør debatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 10. august 2008 #2 Del Skrevet 10. august 2008 Kompromisse er et ord, i følge ordboka mi. Og jo, man skal uttale det kompromiss, ikke kompromi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 11. august 2008 #3 Del Skrevet 11. august 2008 Kompromisse er blitt et ord, ja, men det skurrer i ørene mine også. Det er et godt eksempel på at vi påvirkes (tør jeg si influeres?) av engelsk i stor grad. Galt er det altså ikke, men jeg ville ikke brukt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #4 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg vet at det er et gangbart ord, men jeg har faktisk rettet på det i min jobb som korrekturleser, nettopp fordi jeg forestiller meg at den jevne leser vil stusse over det, og kanskje til og med tro at det er helt feil å bruke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 16. august 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 16. august 2008 Takk, korrekturlesergjest! La det forbli feil også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 16. august 2008 #6 Del Skrevet 16. august 2008 Man skal vel strengt tatt ikke korrigere et ord som faktisk er et ord?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #7 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg har fullmakt til å språkvaske og gjøre tekstene mer "tabloide" og leservennlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå