Gå til innhold

xbox eller playstation 3?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva synes du er best av xbox og ps3, og hva ville du kjøpt i bursdag/julegave til typen på 20 år?:) Har selv ikke peiling;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kommer ann på hva han liker. Noen elsker xbox men hater PS visa versa. Spør en kompis av han ;)

+

Jeg kjøpr PS3 til min samboer. Men jeg visste han elsket den og samme gjør jeg :ler:

Endret av pittie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker xboxen min, og ville ikke tatt i en ps3 om jeg så fikk betalt for det. Men som nevnt du burde sjekke ut hva han liker, er han sånn som meg så ja, da er det kansje dårlig å velge ps3.

Har han noen maskiner fra før av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han noen maskiner fra før av?

Han har PS2 fra før av, så rekner med han er den typen (hvis ikke ps2 og ps3 er nokså like da, slik at det ikke er vits med to "like"?) Har prøvd å fiske litt, men han sier at jeg ikke skal kjøpe noe, så da er det jo ikke så lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kjøper du ps3, men er det ment som gave snart eller nå? Om jeg ikke tar helt feil så kommer vel 80gb versjonen snart så da ville jeg evt ventet på den.

Og ps2/ps3 er forskjellige. Man kan jo ikke spille spillene omhverandre og ps3 har blueray spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Varsia_*

PS2 og PS3 er ikke særlig like nei, så det er ikke noe farlig om du kjøper PS3... ;)

Selv foretrekker jeg PS3, men samtidig har jeg ikke PEILING på Xbox 360 (hvis noen vil fortelle hva som er så bra med 360 i forhold til PS3; værsågod!). Den lille erfaringen jeg har med 360 (har to på jobb som sviver hele tiden) er at den bråker noe helt inni jævlig når den leser discer, det er mye mer kabelstyr med den (til PS3 trenger du HDMI, ferdig med det) og at de ofte får "unreadable disc". Men jeg har som sagt ikke peiling, og mange foretrekker 360 mest også, så noe bra må det jo være med den... ;)

I tillegg får du bluray-spiller på ps3, noe som jo også er ganske digg når man først har fått smaken på HD...=D På den annen side er spillutvalget større til 360 (siden den har vært lengst på markedet). Du må også huske på at noen spilltitler er ekslusive, dvs at noen titler kun gis ut på ps3, andre på xbox, så du må ta med litt i betraktningen hvilke spill typen din liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noen problemer med xboxen min noen sinne, og heller ikke mer ledninger enn med andre maskiner, er jo bare en ledning til tv'en, en til internetten og en til strømmen :fnise:

Blueray tar jeg ikke så stort på enda, å betale dobbelt så mye for en dvd som har bedre kvalitet er ikke helt noe jeg gidder enda.

Men sjekk hva slags spill han liker, er ikke så mange som er ekslusive for hver av konsollene lengre, når final fantasy også kommer ut til 360, så tror jeg det ikke tar lange tiden før alt går opp i opp.

Men har han ps2 så ville jeg tatt ps3, kan hende sony oppdaterer den etterhvert slik at man kan spille ps2 spill på den, de tok nemlig denne muligheten bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Varsia_*
Har ikke hatt noen problemer med xboxen min noen sinne, og heller ikke mer ledninger enn med andre maskiner, er jo bare en ledning til tv'en, en til internetten og en til strømmen :fnise:

Blueray tar jeg ikke så stort på enda, å betale dobbelt så mye for en dvd som har bedre kvalitet er ikke helt noe jeg gidder enda.

Når du først har den kabelen du skal ha er det ikke så vanskelig nei. Men det å selge en kabel til xbox, DET er vanskelig for idioter som meg. Skal man ha en komponent-kabel? HDMI-kabel? VGA-kabel? HD-AV kabel?? Jeg vet hvertfall ikke sånt. Til PS3 skal du ha en HDMI-kabel. Det er ikke mer. Det er bare å slenge den på disken og selge den, ikke noe vanskelig, og alle er fornøyde. Hersens xbox-kunder altså, alltid så kompliserte... ;) Heldigvis er jeg ute av den bransjen nå... :roll:

Blu-Ray er forøvrig ikke så dyrt lenger, det har jo falt i pris etter at HD-DVD forsvant. Du finner mange bluray-filmer til 129-149 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Varsia_*
Har ikke hatt noen problemer med xboxen min noen sinne, og heller ikke mer ledninger enn med andre maskiner, er jo bare en ledning til tv'en, en til internetten og en til strømmen :fnise:

Blueray tar jeg ikke så stort på enda, å betale dobbelt så mye for en dvd som har bedre kvalitet er ikke helt noe jeg gidder enda.

Når du først har den kabelen du skal ha er det ikke så vanskelig nei. Men det å selge en kabel til xbox, DET er vanskelig for idioter som meg. Skal man ha en komponent-kabel? HDMI-kabel? VGA-kabel? HD-AV kabel?? Jeg vet hvertfall ikke sånt. Til PS3 skal du ha en HDMI-kabel. Det er ikke mer. Det er bare å slenge den på disken og selge den, ikke noe vanskelig, og alle er fornøyde. Hersens xbox-kunder altså, alltid så kompliserte... ;) Heldigvis er jeg ute av den bransjen nå... :roll:

Blu-Ray er forøvrig ikke så dyrt lenger, det har jo falt i pris etter at HD-DVD forsvant. Du finner mange bluray-filmer til 129-149 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er som mange andre sier, kommer an på hva han liker. For min erfaring er at tvspill går på liking. Har hørt mange gutter diskutere hva som er best, men hører aldri noen særlig gode argumenter for hvorfor den ene er bedre enn den andre. Da er det tydeligvis et spørsmål om liking. For det virker som at har man bestemt seg for en maskin, så er det kun den maskinen som gjelder fra nå av.

Derfor kan det like greit å se an typen. Har han tvspill fra før? Er det isåfall Playstation eller Xbox?

Kanskje han liker begge deler? Kjøp begge på nettauksjon istedet :)

Synes alle spill er så relatert til gutter, finnes det ingen spill som passer bra for jenter da? Kanksje jeg også kjøper en av delene? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Final fantasy passer jo til jenter sånn nesten, og et annet spill jeg har glemt navnet på og.. Nei egentlig, Wii er mer en jente maskin, mer spill hvor man må gjøre noe, tenke litt og man kan spille alle de gamle mario spillene om man laster de ned (mot en liten sum penger) og man har jo f.eks wii fit som er bra trening, tro det eller ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Infralove
Da kjøper du ps3, men er det ment som gave snart eller nå? Om jeg ikke tar helt feil så kommer vel 80gb versjonen snart så da ville jeg evt ventet på den.

Stemmer, den kjem i slutten av august. Ikkje kjøp 40GB versjonen om du skal ha ps3. 80GB versjonen som kjem snart, koster nemleg det same som 40GB.

Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid hatt PS før, men når xbox360 kom så kjøpte vi den, fordi det tok så lang tid før ps3 kom, og du kan tro vi angrer...

Xbox er ikke noen super spillkonsoll, den er helt grei, dersom du er så heldig å få en det ikke er noe feil med.

På vår fikk vi den kjente "red ring of death" feilen, da må du sende inn maskinen for å fikse den, det tar litt tid, for jeg tror de sente den til Tyskland..

Vår riper opp spillene, den finner på å fryse midt i et spill slik at du må restarte (ganske ofte)

Nei, dersom typen din er opptatt av slike ting, og har ps fra før, ville jeg gått for PS3, som nevnt ovenfor har den også bluray og det er for mange en fordel..

Skal aldri kjøpe en xbox mer i mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vist over, folk opplever forskjellig.

Men du får i det minste håpe ps3 ikke blir ødelagt. Fra man sender inn tar det mellom 4-6 mnd og alt som er på harddisken blir slettet om man ikke tar back up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...