Gå til innhold

Canon skriver


Lise_

Anbefalte innlegg

Jeg har en Canon-skriver/printer, kjøp for et år siden, så den er ganske ny. Og dyr...

Idag skulle jeg printe ut noe på vanlige A4-ark, men papiret krøller seg!! Jeg har byttet papir, og prøvd det jeg kan komme på, men det er det samme problemet...

Kan noe ha satt seg fast? Hva skjedde!? Den var helt iorden igår...

Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nok ta en god titt inni skriveren ja, tipper det er noe rimelig banalt når du først ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan begynne med å glane inn i den, gjerne med hjelp av lommelykt, når den skriver ut. Kanskje ser du allerede da hva som er galt. Hvis det ikke hjelper kan du åpne slik du ville gjort for å skifte blekkpatroner (jeg antar det er blekkskriver?) og se etter noe som har kilt seg.

Å ty til skrujern er litt voldsomt hvis du ikke helt vet hva du holder på med. Som regel er slike skrivere ikke laget for å være skruvennlige heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takker for svar. Nå har jeg prøvd det du skrev, jeg har byttet blekkpartoner, og lyst med lommelykt, og lest instruksjoner. Men jeg finner ingenting. Og det skjer ingenting..

Papiret nesten hopper bort til ene siden når jeg skriver ut, og strever seg ut med brister og krøller på ene siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har søkt litt rundt, men ikke funnet noe lurt. Kan noe ha lagt seg på et av hjulene som skal dra papir slik at det ikke får tak og all belastning havner på hjulet i motsatt side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forbruker

Det skal ALDRI være nødvendig å bruke skrujern. Koble fra alle ledninger og åpne alle luker og prøv om noe kommer ut når du holder skriveren opp ned eller sidelengs (slik at åpningen vender ut). Når du har luken åpen, se godt etter om du ser små papirbiter som har kilt seg. Du får kjøpt trykkluft på sprayboks, dette kan være lurt å bruke for å "blåse" ut støv/papir som sitter fast.

Hvis ikke noe av dette hjelper må nok skriveren til reparasjon. Ikke begynn å skru selv - du vet ikke så mye om hvilke deksler som skal av og hva du skal se etter. Det ender kanskje med at du ødelegger skriveren helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for hjelpen :klemmer: jeg skal sjekke hjulet grundig, og så skal jeg etterpå gjøre som "forbruker" sier.

jeg skal gi en tilbakemld på hvordan det går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...