Gå til innhold

Når drar dere til frisør og sminkør på dagen ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann alle sammen

Jeg bare lurer på når dere starter bryllupsdagen hos frisør og sminkør ?

Jeg skal inn til frisøren kl 1230 på dagen og det føles herlig at jeg slipper å stresse så tidlig på morgenen. Jeg skal ellers klippe meg og ha noen striper i uka før dvs lørdag som kommer. De skal forøvrig shine opp håret samt sminke meg på dagen.

Så fortell hvordan dagen deres kommer til å forløpe seg.

Vielsen skal være 1500 for vår del.12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg skal være i kirka kl. 13.00 - og skal ha med forloveren min til frisøren kl. 0900( Vi skal også sminkes). Hn giftet seg forøvrig kl. 1400, var hos frisøren 09.30 - og det var så vidt vi rakk det!

Skrevet

Hei!

Så arti å se at du er i full fart med siste rest av forberedelsene!!

Forloveren min og jeg drar til frisøren og er der ca 10.30. Først blir forloveren min frisert og sminket, deretter er det min tur. Vi drar fra frisøren ca kl. 13.30 - da er det et kvarters kjøring til kirka, men må vel legge inn noen ekstrarunder dersom vi er tidlig ute... Heller det enn å stresse inn i kirka.

Det avhenger sikkert av om du og forlover skal friseres og om noen av dere skal ha oppsatt hår.

Huff, får sommerfugler i magen jeg...allerede!!

Skrevet

Oj, av kjøreplanene over mitt innlegg ser det ut som om vi har beregnet alt for lite tid!!

Ikke bruk mine råd da....

icon_wink.gif Atilla

Skrevet

Det kommer vel helt an på hvor avansert frisyre du skal ha? Har du ikke hatt prøvetime? Jeg har langt hår og hadde en relativt avansert frisyre. Frisøren brukte 2,5 time på den men hun hadde gjerne sett at hun hadde fått litt lengre tid. I tilegg var det 1 time med sminking + litt kjøring hit og dit. Vi skulle til fotografen før vielsen. Hadde 4 timer til rådighet og det holdt med et nødskrik! Kunne gjerne ha kommet til fotografen ett kvarter tidligere.

Skrevet

Jeg skal til frisøren som også sminker kl 10.00 og vi har kirken kl 13.00. Skal sette opp håret med tiara og slør, men jeg har bare 2 minuter å gå fra frisøren til kirka.12

Skrevet

Jeg skal til frisøren kl.10. Forloveren fikser seg et annet sted, sånn at vi er sikre på at frisøren får god nok til til å ordne håret og sminke meg. Jeg skal også kle meg der.

Vi skal være hos fotografen kl.14.

Frisøren skal også style gubben før fotografen.12

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Skrevet

Jeg skal til frisøren klokka 10.00. jeg er nyfrisert og har kort hår, så håret skal bare styles. Slør skal på, og så er det sminken, da. Vielsen er kl. 13.00, men vi regner med å være ferdige kl. 12/12.30. Det tar ti minutter og kjøre til kirken, vi regner med at vi har god tid. 12

Skrevet

Vielsen vår er 1400.

Jeg skal til frisøren (som også sminker) kl 0930.

Jeg har langt hår så mye av jobben blir gjort på prøvetimen jeg skal ha i løpet av uka før tenker jeg.12

Skrevet

Jeg skal også til frisøren dagen før.

Da vasker og ruller hun opp håret og tester litt mer av sminken. Det ble ikke gjort så mye av det på prøvetimen.12

Skrevet

Hei!

Jeg skal til frisøren klokka 11.30 og vielsen begynner i kirka klokka 15.00. Det er kort avstand fra frisør til kirke... Ellers kan jeg si jeg har halvlangt hår og skal ha slør og diadem.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal til frisøren kl. 13:00. Forloveren skal sminkes og det tar en halv time. Etterpå er det jeg som skal sminkes, og det tar vel 45 min ca. Skal ikke ha så mye.....

Ellers har jeg kort hår og skal bare feste sløret bak. Vielsen begynner 15:25 og det tar bare 5 min til kirken. Så jeg har god tid før på dagen til å gå rundt og glede meg......

Skrevet

Hei!

Det er forloveren min som har ordnet med frisørtime til meg, og jeg skal dit kl 0830...(tidlig!!)men hun mente på at siden forlover og jeg skal ordne oss sammen kan det være godt å ha litt tid, og å slappe av litt hjemme før vielsen.. Vet forøvrig at forloveren min planlegger å be inn veninnene til frisøren og drikke champagne og spise jordbær sammen før jeg blir fru, og det blir jo hyggelig!!!

Koz..icon_wink.gif

Gjest lilletroll
Skrevet

Vielsen vår er klokken 1300, så forloveren min og jeg skal til frisøren klokken 0900. Jeg har langt hår, har slør, og skal sminkes i tillegg. Jeg bytter om hos frisøren og drar de 5-7 min til kirka. Jeg har prøvetime uka før. Er glad for at hele dagen går med sånn at jeg slipper å sitte på formiddagen å bare vente....er verdens MINST tålmodige menneske:)12

Skrevet

jeg skal til frisøren klokka 10, men gifter meg ikke før 15... frisøren har beregnet ca 4 timer til oppsetting og sminke, det mente hun var normalt.... Jeg har langt hår, og for dere andre som har det: Tenk på all den tiden det tar å legge opp håret med ruller og leggevann osv. Og derretter er det minst 1 time under hårtørreren, så skal det settes opp og styles og i tillegg skal du sminkes og kle deg.... det tar nok fort 4 timer, ja....12

Skrevet

Det er de tingene vi skal gjøre dagen før, sånn at det ikke blir fullt så mye å gjøre på bryllupsdagen.12

Skrevet

Cecilie !

Heldiggris!!! Min frisør gjør visst ikke sånt! Dessuten vet jeg ikke om jeg hadde hatt tid eller, så mye som skal ordnes dagen i forveien....

Men hva gjør du dagen før? går du rundt med ruller hele natten da eller??? Planlegger nemlig å sove litt den natta icon_biggrin.gif

Nyskjerrig, jeg nei, langt i fra!!!!12

Skrevet

Hun skal vaske det, rulle det og alt sånt, så fikser hun det bare i en hestehale for meg.

Vi skal nemlig ut på middag om kvelden, så jeg kommer ikke til å se helt noldus ut icon_biggrin.gif12

Skrevet

Jeg har ikke kommet så langt i planleggingen enda jeg, men jeg lurer litt på hvor man bør gå først når man ikke skal sminkes hos frisøren.12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...