Gå til innhold

Hvordan går man frem?..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et problem og det er at naboen som bor tvers over gata hver helg enten fredag eller lørdag eller begge dager har fest.

Da er alle vinduer som vender mot gaten (og mitt soverom) på vidt gap, discolyset på og det er HØY musikk, skriking, klapping osv.

Jeg ønsker å be de dempe seg, men fordi volumet er på maks så hører de (eller vil ikke høre) at jeg ringer på - ergo får jeg ikke sagt ifra. Jeg har prøvd å kontakte politiet et par ganger - men de har aldri tid til å komme, ergo går festen sin gang hver gang.

Bygården så vidt jeg vet en leiegård - det flytter stadig folk inn og ut. Det jeg lurer på er hvordan finner man ut hvem som sitter i styret eller hvem som eier den aktuelle leiligheten slik at jeg kan gi en skriftlig klage. Jeg tenker at å kontakte vedkommende som eier leiligheten har mer for seg enn å kontakte de som bor der. Noen som har hatt liknende problemer?

..må bare legge til at jeg ikke har noe imot en fest en gang iblandt, men hver eneste helg og til langt på natt er over streken synes jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har et problem og det er at naboen som bor tvers over gata hver helg enten fredag eller lørdag eller begge dager har fest.

Da er alle vinduer som vender mot gaten (og mitt soverom) på vidt gap, discolyset på og det er HØY musikk, skriking, klapping osv.

Jeg ønsker å be de dempe seg, men fordi volumet er på maks så hører de (eller vil ikke høre) at jeg ringer på - ergo får jeg ikke sagt ifra. Jeg har prøvd å kontakte politiet et par ganger - men de har aldri tid til å komme, ergo går festen sin gang hver gang.

Bygården så vidt jeg vet en leiegård - det flytter stadig folk inn og ut. Det jeg lurer på er hvordan finner man ut hvem som sitter i styret eller hvem som eier den aktuelle leiligheten slik at jeg kan gi en skriftlig klage. Jeg tenker at å kontakte vedkommende som eier leiligheten har mer for seg enn å kontakte de som bor der. Noen som har hatt liknende problemer?

..må bare legge til at jeg ikke har noe imot en fest en gang iblandt, men hver eneste helg og til langt på natt er over streken synes jeg.

Ring på tidlig om morgenen etter festen. Si så i fra om hva du synes om saken.

Skrevet

Skjønner at du er irritert. Kan du ikke si fra til naboen på fredag ettermiddag, før festen er i gang?

Skrevet

Gå på besøk utenom festtid, ta gjerne med deg et brev til dem også i tilfelle de glemmer hva du har sagt i det døren går igjen etter deg.

Skrevet

Hageslange mot et av de åpne vinduene burde gjøre dem oppmerksom på deg.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Tror det er vanlige regler at man skal ha det stille mellom 23:00 og 07:00 på ukedager, og mellom 01:00 og 07:00 (eller er det 11:00?) i helgen.

Hvis du ikke vil risikere usakligheter rundt det hele, er nok det lureste å levere skriftlig klage. Når ikke det frem, lever kopi av den klagen, pluss skriv et saklig brev til eieren, eventuelt styret der leiligheten er.

Man skal ikke være nødt til å finne seg i alt heller.

Lykke til!

Skrevet

Problemet er jo at jeg ikke vet hvem som bor i den aktuelle leilighet - spørsmålet mitt er egentlig om noen vet hvor man kan få tak i informasjon over hvem som eier leiligheter?

Evt hvordan man kan få oversikt over styresamensetningen i det aktuelle sameiet?

Skrevet

Hvis det er en leiegård er det kanskje greit å ta det med den som eier leiegården.

Ellers er det bare å ringe politiet gjentatte ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...