Gjest Gjest Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Det verker litt i hjørnetanna. Jeg eter ingenting godteri eller søtt i hverdagen. Eter sunt tror jeg men det verker litt og jeg kan kjenne at noe er det. Det gjør ikke vondt akkurat men er bare en rar følelese der. Kan det være at jeg biter for mye tenner sammen, at tannkjøttet er litt boom boom eller noe?
angeleyes Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Jeg vil anbefale en tur til tannlegen! Det er mulig å få hull i tennene selv om man har et sunt kosthold. Smertene kan også komme av at du til stadighet strammer bittet slik at tennene blir litt ømme. Det er ikke alle som er bevisst på at de gjør det. Hvis du våkner opp om morgenen og det "strammer" i tennene kan det være at du gjør det i søvne.
Gjest Lamia Lenis Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Hmmm... Jeg får veldig vondt i den ene tanna hver gang jeg spiser sjokolade. Så jeg var sikker på at jeg hadde et gigantisk hull i den. Dro til tannlegen og fikk tatt bilder og undersøkt hver eneste tann, men det var ingenting feil! Var jo nesten flaut... Nå er det to tannleger som har sett på det, og konklusjonen hos begge er at jeg er så lite vant til å merke noe som helst til tennene mine at den minste smerte (som de fleste har i kjeften fra tid til annet uten at det trenger å være noe spesielt) føles mye verre enn det er...
Bokormen Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 Noen har ofte ubehag/ising/vondt i tennene uten at noe som helst er galt, mens andre har aldri noen problemer med tennene og har masse hull. Eneste måten å finne ut om man har hull eller ikke på, er å gå til tannlegen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå