Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på bryllupet?

Anbefalte innlegg

Gjest Grafica
Skrevet

Hvor mye koster bryllupet deres til sammen? Med klær, lokale, mat, blomster, dekorasjoner, ringer, invitasjoner osv, hva ble totalsummen?

Prøver å overbevise foreldrene mine om at lokalet vi ser på ikke er så himla dyrt, og da hjelper det å vite hva andres totalsum er :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor mye koster bryllupet deres til sammen? Med klær, lokale, mat, blomster, dekorasjoner, ringer, invitasjoner osv, hva ble totalsummen?

Prøver å overbevise foreldrene mine om at lokalet vi ser på ikke er så himla dyrt, og da hjelper det å vite hva andres totalsum er :fnise:

Vårt kom vel på ca 100.000.

Skrevet

I underkant av 150000 kr tenker jeg.... 60 gjester, 4 retter, kirkevielse og transport til lokalet.

Skrevet

Vi kommer på ett sted mellom 65000 og 70000, da er alt inkludert kirke, cellist, solist, catering, fri bar, transport, frisør brud+ forlover, klær og utstyr brud og brudgom. 4-retters middag for 40 gjester + 20 kaffegjester, blomster, pynt......

Summen av alt blir jo hva man gjør det til. Hvis man sjekker litt priser er det utrolig hva man kan spare på de samme produktene.

Gjest Grafica
Skrevet

Vi får antrekk til maks 3000; (mamma får sydd til oss i Thailand), fotograf gratis siden tante og kjæreste til bestevenn er profesjonelle fotografer, blomster ekstremt billig siden venninne er blomsterdekoratør-lærling, bryllupsnatta har vi hjemme i vår egen leiliget antagelig, bryllupsreise blir en weekendtur til london, invitasjoner, bordkort osv designer vi selv (grafisk designere begge to). Derfor har jeg lyst til å faktisk koste på oss et ordentlig fint lokale hvor vi kan få full pakke! Det er ikke mine foreldre enige i >.<

Skrevet
Det er ikke mine foreldre enige i >.<

Betyr det så mye hva de mener da? Det er deres bryllup. Hvis de kommer med økonomisk støtte på en fast sum betyr det vel ikke noe hva dere bruker de til, bare dere bruker dem på dagen (og at de blir invitert)? Jeg skal prøve å involvere foreldrene våre minst mulig, unntatt at de skal få vite hvor og når. Blir så lett å miste perspektivet når så mange vil bry seg...

Gjest Grafica
Skrevet

Tingen er at vi har ikke noe fast budsjett, siden vi har fått så mye billig eller nesten gratis. Foreldrene mine forlangte å få stå for maten og lokale, men at det skulle være mitt valg hvor... Vi har ikke råd til mat og lokale selv. Svigers er like interessert i oss som lokalet vi har funnet (de betaler halvparten av lokale og mat) og synes det er kjempeflott selv om det er litt halvdyrt. Vi er 60 til sammen og prisen kommer antagelig på rundt 60.000 for leie av lokale, servitører, mat, drikke, bartendere og oppryddning dagen etterpå. Jeg synes det er ganske billig jeg... Hvertfall med tanke på at maksutgiftene våre ellers blir 10.000 (og det er MAKS!)

Skrevet

Hei Grafica.

Jeg synes ikke den summen var avskrekkende nei. :)¨

Vi har kjempeproblemer med å få summen under 100 000.- Vi er noen flere gjester da, men har kjøpt kjole og bordkort, dress til gutten, kjole til stedatter, en del av alkoholen, og dette er ikke medregnet i de 100 000.-

Kaken lager jeg selv, så det skal vi ikke kjøpe noe av, da resten av kakene vi skal ha er bidrag fra familie og venner.

Gjest Gjest_Linnea_*
Skrevet

Hvis foreldre er uenige i lokale osv. synes jeg det er riktig å avstå fra økonomisk støtte fra dem. Det er deres bryllup. Hvis ikke det blir som dere ønsker kommer dere til å angre på det senere. Dere skal jo bare gifte dere en gang!

Siden dere ikke har mulighet til selv å betale for det bryllupet dere ønsker uten økonomisk støtte, kan dere da vurdere å vente til dere har det?

Mitt bryllup kostet 150000,- + bryllupsreise 50000,-

Mine foreldre hadde ikke spesielt forståelse for at vi brukte så mye penger på bryllupet når det kunne vært gjort mye billigere på bygda der jeg kom fra. Men det ville ikke jeg og da sto vi helt selv for regien. Ja, vi måtte lide for det ved å øke huslånet vårt litt, men levde da litt mer sparsomt året etter bryllupet og betalte det fort tilbake. Og har de beste minnene. Det er det stiligste og kuleste bryllupet jeg noen gang har vært i (og vi var de siste som giftet oss på begge sider av vennegjenger, så vi har vært i noen brylluper). Og dagen var vi så stolte av og vil alltid huske fordi det var vår dag! Vi måtte ikke fire på noe, alt var etter vårt valg og det råder jeg også alle andre til å gjøre.

Lykke til! Håper du får det bryllupet du selv ønsker, det synes jeg er viktig.

Skrevet

Her er vårt "budsjett";

Lokale; 4500

Antrekk, sko, pynt til brud; 6500

Antrekk til brudgom; 5500

Mat til 50 prs; 15000

Kirke; 2000

Brudebukett, sånne buketter til mann osv; 2000

Alkohol; 8000

Tilsammen 43000 kroner

Fotograf, kaker og frisør er vennetjenester, antrekk til barna, pynting med blomster har vi fått, og ikke betalt for selv.

Jeg vet at vi er heldige og har kommet billig unna :bryllup:

Gjest Nishiki
Skrevet (endret)

Hva med å betale selv, da får du akkurat det lokalet du ønsker deg.

Vis din mor skal betale halve lokalet og synes det blir for dyrt så synes jeg nesten du må respektere det. Hva med å la henne betale det hun vil, svigers det de ønsker og ta resten selv?

edit:skrivefeil

Endret av Nishiki
Skrevet

Vi forbannet oss over at noen foreldre ser ut til å gi økonomisk støtte med den ene hpnde, mot at det dermed får fritt spillerom med sine egne meninger i det neste øyeblikket. Dette synes jeg er en uting.

Enten gir man penger til sine barn og lar dem gjøre det slik dem selv vil på sin store dag, eller så lar man være å gi støtte.

Evt tar man ikke i mot støtte dersom man tror det kan gi issues med giverne når planleggingen begynner. Snakker selv v erfaring, og vet godt at det er vanskelig å si nei takk til støtte....

Samtidig er det fryktelig trist å bli "uvenn" eller på kant med svigermor da, på en slik dag.... pga noe om egentlig ikke er et veldig stort problem....

Lykke til. Håper dette løser seg for dere der ute. Stå på krava :blomst:

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg vet at svigerforeldre mer enn gjerne hadde betalt hele lokalet (ja, hele bryllupet om vi lot dem få lov!) uten innvendinger. Det er mine foreldre som FORLANGER å betale halvparten, og dermed også forlanger å ha en mening om hvor og hvordan. Ach, skulle ønske svigers var mine foreldre, jeg :fnise:

Skrevet
Jeg vet at svigerforeldre mer enn gjerne hadde betalt hele lokalet (ja, hele bryllupet om vi lot dem få lov!) uten innvendinger. Det er mine foreldre som FORLANGER å betale halvparten, og dermed også forlanger å ha en mening om hvor og hvordan. Ach, skulle ønske svigers var mine foreldre, jeg :fnise:

Vi har kommet opp i 60 000 - det dekker da ALT.. Lokalet, duker, bordpynt, alt av blomster, buketter, lys, mat, drikke, alkohol, klær til meg, brudgom, brudepike, brudesvenn, servietter, champagneglass, whiskeyglass og konjakkglass, 3 dagers bryllupsreise, transport, nattmat, foto... ja, kort sagt ALT som har med bryllupet å gjøre..

Leier privat lokale og står for alt av pynt selv (lenge leve IKEA og plantasjen) kjøpte kjole til meg og brudepike i utlandet, leier sjakett tli mannen og brudesvenn, har kjøpt inn all alkohol selv (ca 1/3 i utlandet).. og skal ha mat fra catering selskap.. sjekket prisene der og de tar dte samme for varm mat som koldtbord.. så selv om vi skal ha koldtbord, så var det ikke for å kutte prisen.. den blir omtrent den samme uansett..

Vi er 78 gjester totalt, 5 av disse kommer til kaffe og kake. og det er ca 60-65 personer som drikker alkohol av disse. Svigerforeldrene mine betaler halvparten... og mamma og de betaler så mye som de har mulighet for.. så dekker vi inn mellomlegget.

Jeg har i grunn styrt hele planleggingen selv, så har sluppet unna at andre vil blande seg inn... har vært mye jobb, men da får jeg det også som jeg vil ha det..

Skrevet
Tingen er at vi har ikke noe fast budsjett, siden vi har fått så mye billig eller nesten gratis. Foreldrene mine forlangte å få stå for maten og lokale, men at det skulle være mitt valg hvor... Vi har ikke råd til mat og lokale selv. Svigers er like interessert i oss som lokalet vi har funnet (de betaler halvparten av lokale og mat) og synes det er kjempeflott selv om det er litt halvdyrt. Vi er 60 til sammen og prisen kommer antagelig på rundt 60.000 for leie av lokale, servitører, mat, drikke, bartendere og oppryddning dagen etterpå. Jeg synes det er ganske billig jeg... Hvertfall med tanke på at maksutgiftene våre ellers blir 10.000 (og det er MAKS!)

Vi betalte 60.000,- for festen på hotell. Da fikk vi treretters middag, avec, velkomstdrink, servering, rydding, nattmat og kaffe og kake der. All alkohol inngikk også. Vi var 40 til middag og 80 til kaffe.

Egengtlig hadde vi tenkt å ha festen i bygdehus, men siden min familie er aktive medlemmer av utvalget der ser jeg for meg at mamma og tante spesielt hadde blitt stående hele kvelden inne på kjøkkenet. Da syntes vi det var greit å ha alt "ut på anbud"...

Alt ialt kom bryllupet på ca 75000,-. Vi betalte alt selv.

Skrevet
Hva er avec?

Kaffe og "sprit".. altså kaffe med enten likør, konjakk eller baileys ved siden av..

Skrevet

våre foreldre sponsa oss med en sum, så har vi betalt resten sjøl. Vi har bestemt alt selv, og alle var super-fornøyd med dagen :)

Akkurat hvor mye vi er oppe i har jeg ikke helt oversikten over, men rundt 150 000 er det nok.. (50 gjester, ikke fri bar eller bryllupseise)

Skrevet

Pynt fra Nille, både duk, servietter, bordkort og duk.

Maten er det jeg prioriterer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...