Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

har hatt mye vondt i nyre regionen og nederst i ryggen. Så tok en urin stix hjemme i dag. den hadde utslag på 4+ hemoglobin og 1+ proteiner.. noe ideer om hva dette kan være? skal også sies at jeg nyre transplantert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da har du jo helt tydelig blod i urinen. Kan være en nyresten kanskje? Ikke dehydrert eller infeksjon så lenge det ikke er utslag på nitritt, leukocytter eller ketoner. Forresten ikke så god på nyrer, men siden du er transplantert bør du kanskje kontakte lege.

Endret av lotta80
Skrevet

Har bare u-stix som viser proteiner, glukose og hgb. men skader ikke å ta en ny stix på jobb i morgen, siden jeg har sommerjobb på sykehjem.

Ble litt forundret når jeg så den stixen ja, for har ikke vært noe utslag som jeg har hørt om det siste året. ( er til kontroll hver 3. mnd). Menstruasjon skal jeg ikke ha på et par uker heller..

Skrevet

Hmm... Er det fortsatt vondt? Kan være en sten som allerede har passert, derfor viser den blod. Drikk MASSE vann for å skylle gjennom. Kan jo evt være UVI eller pyelonefritt (nyrebekkenbetennelse).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...